< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoe slapen in eigen bedje...?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoe slapen in eigen bedje...?
11/05/2007 @ 12:42

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal...

Mijn dochtertje van ruim 3 maand heeft tot nu toe altijd in haar wiegje bij ons op de kamer geslapen maar nu wil ik haar toch eigenlijk wel in haar eigen bedje hebben. Met name 's nachts zou dit erg fijn zijn.

Met mijn zoontje was dit geen probleem, die hebben van de een op de andere dag in zijn eigen bedje gelegd en hij sliep daar meteen lekker in.

Mijn dochtertje echter gaat er niet slapen, zodra ik haar 's avonds in haar eigen kamer leg is het huilen huilen huilen huilen... Ze huilt echt nooit maar dan ineens vreselijk. Gisteren heb ik weer 3 kwartier geprobeerd haar te kalmeren, speentje, aai over het hoofdje en dan weer even laten zeg maar.. Uiteindelijk heb ik toegegeven en haar opgepakt en in de wieg op onze kamer gelegd, ze sliep echt direct en zoals altijd in haar wieg zonder protest....
Is dit nou puur gewenning? Dat ze de wieg herkent ofzo...

Hoe kan ik haar toch in haar eigen bedje laten slapen?

Alvast bedankt!

Groetjes Vera

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 12:53

misschien moet je eens een paar dagen haar wiegje op haar eigen slaapkamer zetten en haar zo al laten wennen aan haar slaapkamer.
Zo kan je haar na een tijdje dan in haar eigen bedje leggen...

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:48
Anneke

het bedje zal nog te groot voor haar zijn, wat je kan doen is het bedje kleiner doen lijken door haar dwars erin te leggen en langs haar een opgerolde handdoek te leggen zodat ze een geborgen gevoel blijft houden.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 14:10
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik weet niet of ze overdag haar dutjes wel in haar eigen kamer doet? Maar dat is dus ook een manier om haar te laten wennen aan haar kamertje en bedje.
En omdat het overdag is heb je zelf misschien ook meer puf om het langer vol te houden ( in bed, weglopen, huilen, aai over bol, weglopen, huilen, aai over bol, weglopen....enz. ). Gordijnen wel open houden, zo kan ze goed haar kamer zien en weet ze dat het dag is.

Doet ze wel slapen in haar eigen kamertje en bed overdag, dan misschien idd haar wiegje in de kamer zetten of even doorbijten en ´s nachts ook het gevecht aangaan. Zal misscien een paar nachten duren, maar dan zal het echt wel beter gaan hoor. Je moederhart zal flink pijn doen, maar later heb je er profijt van.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 16:14
Debby

Ik zou ook gewoon eerst de wieg in haar eigen kamer zetten. Dan heeft ze toch iets bekend waar ze zich comfortabel bij voelt. En dan ook met haar de kamer eens rondgaan overdag, zodat ze die ruimte leert kennen. Of overdag eens gaan spelen in haar kamer, zodat ze zich daar ook op haar gemak voelt.

Onze zoon heeft er nooit een probleem van gemaakt om 's nachts in zijn eigen bedje te slapen, maar overdag wil het niet lukken. Het is alsof hij het weet. Maar dan slaapt hij wel gewoon in zijn park, is nog leuk voor ons ook en is hij het gewoon om te slapen met achtergrondgeluiden en licht.

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 20:06

Hai hai...

Bedankt voor de reacties al...

Overdag slaapt ze meestal wel in haar eigen bedje. Ook dan is het verschil wel merkbaar trouwens, in de wieg slaapt ze altijd direct in en slaapt ze veel langer dan in haar bedje.
Het wiegje op haar kamer zetten is helaas geen optie, het is een hangwieg met speciale manier van ophangen die in haar kamer niet kan.

Ik zal eens proberen om haar over dwars in het ledikantje te leggen, zal misschien inderdaad een meer geborgen gevoel geven.

Anders zal het vrees ik inderdaad doorbijten worden en volhouden... Met mijn zoontje was het ook totaal geen moeite dus toen is ons dit bespaard gebleven

Groetjes en bedankt!

Vera

[Laatst gewijzigd door Vera - 11/05/2007 @ 20:07] - Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:17

vera,

wat misshien ook helpt; wij hebben onze Ferre de eerste 4 maanden in een cosi-sleep in zijn bedje gelegd. Het is heel degelijk materiaal en wij zijn er echt super tevreden over!

(cosi-sleep= een soort van opvouwbedje dat maar een cm of 70 lang is en een 50cm breed, je kan het ook opvouwen en meenemen als 'bedje' voor als je op bezoek gaat. Zo voelen de kindjes zich meer geborgen.)

Maar als je zegt dat ze overdag wel in haar bedje slaapt, zou ik toch eventjes tandenbijten en haar enkele dagen zo in haar bedje leggen.

groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:18
Debby

Heb je zo een borstvoedingskussen? Ons ventje ging altijd tegen de rand van zijn bedje liggen en ik had schrik dat hij zichzelf zou bezeren. De kinderarts stelde voor om zo'n borstvoedingskussen in een U onder hem te leggen, zodat hij niet tegen de zijkant kan gaan liggen.
Misschien kan dat jouw meisje ook een geborgen gevoel geven, dat ze nu misschien niet vindt in het grote bed.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]