< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » doorslapen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
doorslapen?
11/05/2007 @ 12:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo
mijn zoontje is al bijna 14 maanden en wil nog niet echt doorslapen. Af en toe slaapt hij wel eens een nachtje door, maar het meerendeel wordt hij snachts nog tenminste 1keer wakker.
Heeft er iemand tips of advies hoe ik hem kan laten doorslapen?

groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 12:55
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Wat doen jullie dan als hij wakker wordt? Mijn advies bij een kindje van die leeftijd zou toch zijn: strenger optreden. Ik ben absoluut geen voorstander van kindjes lang laten wenen, maar dan praat ik over kindjes van max. een paar maanden oud.

Als wij bij onze oudste twijfelden of hij ziek was of zo, haalden we hem de eerste 2 dagen wel even terug uit bed als hij ineens weer een periode had waarin hij 's nachts wakker werd. Merkten we dan dat het niet te doen was om ziekte oid, traden we echter strenger op. Wel eens gaan kijken, maar niet uit bed halen. En desnoods uzelf daarna op de zetel vastbinden gedurende een kwartier of langer en je kind zichzelf in slaap laten huilen.

Als je er zeker van bent dat je kindje niet ziek is of geen nachtmerrie heeft gehad of zo, is het een kwestie van even op je tanden bijten om er achteraf zelf de vruchten van te plukken (maar is ook voor je kindje beter om een nacht goed door te slapen ipv in korte stukken).

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 18:38

het probleem is dat het niet zo eenvoudig is. wij wonen nog samen in 1 huis met mijn schoonouders en mijn verloofde zijn nichtje van 5. en dat huis is nog lang niet af. dwz er zijn geen deuren in de slaapkamers nog niet en door het plaatsgebrek slaapt ons zoontje nog altijd bij ons op de kamer tot we zelf een huis hebben. Ik moet dus als hij snachts wakker wordt rekening houden met de andere mensen in huis. Meestal wordt hij rond 1 uur of 2 uur snachts wakker. Ik kan hem dan dus niet laten wenen of ik krijg van over boze reacties over mijn hoofd.
En na 14 maanden begint het bij mij ook door te wegen dat ik geen enkele nacht zelf kan doorslapen.

groetjes

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:15
Bibi

hey

idd lastig, maar ik zou het toch een doorpraten met je huisgenoten ...
zij worden er nu vast ook wakker van en even enkele nachten doorbijten is dikwijls toch echt wel de enige remedie als het echt een gewoonte geworden is ...
dus misschien als zij dat snappen en begrijpen dat het maar voor enkele daagjes even tanden op elkaar zetten is...
misschien kan je het ook timen in een lang weekend of als zij vakantie hebben, zodat ze er niet al te veel hinder van ondervinden

enig idee hoe het juist komt dat hij wakker wordt trouwens ? wil hij bv slokje drinken of tutter of slechte droom of staat hij intussen gewoon op dat uur ?
en wat doe je nu precies als hij wakker wordt ?

Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 11:27
dieke 9Maand Moderator

Dat het begint door te wegen als je al 14 maanden aan een stuk doorbroken nachten hebt, dat begrijp ik maar al te goed! Ik zou krankjorum worden, denk ik.

Zoals bibi zegt, probeer toch maar iets te regelen met je huisgenoten hoor! Een mama die ik ken heeft zo ooit haar 2 oudste kindjes uit logeren gedaan voor een weekend om zo de jongste te kunnen laten wenen 's nachts omdat die ook niet wou doorslapen.

Je kan zo toch niet blijven aanmodderen? Dat komt niemands nachtrust ten goede.

Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 12:23
Marleen

Zou dit niet een goede reden zijn om deuren te plaatsen als eerste???
Succes, ik zou niet met zoveel schoonfamilie in 1 huis kunnen slapen voor zo lang
Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 12:27
dieke 9Maand Moderator

Inderdaad... ik was ook meteen aan het denken aan die deuren. Ik begrijp het als je krap bij kas zit, maar in een Doe Het Zelf- zaak kost een deur met omkasting iets van een 30 euro. Zeg nu zelf...

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 20:45
Astrid

Het kan allerlei redenen hebben. Maar ik denk dat de hoofdoorzaak misschien juist de onrust is. Geen eigen kamertje, geen deuren. Mijn zoontje sliep op die leeftijd een stuk lichter dan hij nu doet en werd dan ook veel sneller wakker van geluidjes.

Wij hebben ook wel eens van die fases gehad, maar als we inderdaad zeker wisten dat hij niet ziek was gewoon door laten huilen. Steeds liepen we er even heen. Om de tien minuten, daarna om het half uur etc. etc. Op een gegeven moment snappen ze wel dat het geen zin meer heeft om te huilen.

Is het trouwens niet mogelijk om ergens een goedkoop onderkomen te huren. Drie kamer woning? Vakantiehuisje, stacaravan? Ik zou gek worden met zoveel andere mensen in 1 huis.

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 19:32

hey
tja zo simpel is het nu eenmaal niet. over die deuren, tja het is mijn huis niet dus ik heb daar niet veel over te zeggen en normaal gezien had hij een eigen kamertje maar dat is ondertussen ingenomen voor andere doeleinden.
En iets huren ofzo is op dit moment financieel nog niet echt te doen door dat ik nog studeer. We hebben wel al een aanvraag gedaan bij een woningmaatschappij voor een woning goedkoop te huren maar daar is tot op dit moment nog geen vrijgekomen.

en over dat een paar nachtjes laten huilen, dan ken je mijn schoonvader nog niet.hij heeft zoiets van alles en iedereen moet wijken want het is zijn huis en hij is de baas.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]