< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » heel veel harde buiken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
heel veel harde buiken
11/05/2007 @ 13:19
marjan

Hoi, ik ben zwanger van onze tweede. En nu heb ik echt enorm veel harde buiken. Zeker 80% van de dag. Ik moet het rustig aan doen en dat doe ik ook wel maar ik heb wel een peutertje thuis en kan dus niet gaan liggen wanneer ik dat wil. Ik word er zo moedeloos van. Kan soms echt niets meer. Dan moet ik echt eerst even zitten of gaan liggen. Soms doet het ook pijn.
Ik heb al uit laten sluiten dat het om een blaasontsteking gaat. En kwaad kan het volgens de verloskundige ook niet. Maar ik word er wel zoveel door afgeremd dat ik bijna niets meer doe. En dat maakt me dat ik me zo lui voel terwijl ik echt niet anders kan. Ik zit er echt mee. Ben de buiken spuugzat...
Wie herkent dit?
Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:27
barbara

Online Status
Hoi marjan ik leef met je mee! echt balen dat je zo'n last hebt van hjarde buiken hoever ben je met je zwangerschap?
ik heb ook regelmatig last van harde buiken gelukkig niet zo vaak als jou als ik dit zo lees.
heb een zoontje van bijna 20 maanden rond lopen dus kan zelf ook niet zomaar gaan liggen,
wat wel werkt hier is als ik erge last heb dat ik dan gewoon op de grond ga zitten uitpuffen, en pak dan een speelgoed van mijn zoontje en hij komt dan bij me zitten spelen. op die manier is hij lekker bezig, en denkt gezellig mama komt mee spelen en ik kan ff zitten rusten op de grond..

misschien werkt het bij jou ook wel? verder de boel gewoon de boel laten zou ik zeggen, ik heb alles ook op een laag pitje staan , het huis is niet zo schoon als normaal, en mijn vriend doet wat meer, en als ik ff de enegry heb dan doe ik wel wat, en slaapt je peueter nog smiddags? anders ook ff liggen hoor, of een dvd aanzetten voor je kleine en zelf ff liggen...

succes iig!

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 13:40
Marjan

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi, mijn dochtertje is 2,5 jaar. En speelt helaas niet zo goed zelfstandig. Ze is een echt handenbindertje met een enorme lading energie. Ze slaapt nog een uurtje 's middags en die probeer ik altijd mee te pikken voor mezelf. Desondanks is het niet genoeg en blijven de harde buiken erg veel komen.
Ik ben nu 29 weken zwanger. Maar ben ook al erg dik. Kijk maar eens op mijn profiel.
Bedankt dat je reageerd Barbara. Je bent bijna uitgerekend zie ik. Ik wens je alvast heel veel succes...

Lieve groeten, Marjan

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 14:59
SISI

Online Status
Hoi Marjan,

Ook ik heb daar erg veel last van en heb ook nog bloedingen gehad, dus moet eigenlijk heel zelfs bedrust houden, maar ja....dat gaat niet met zo'n kleine he...
Denk ook echt af en toe dat ik eht neit volhoud!! Maar we zullen toch moeten!
Kan je niet af en toe hulp vragen van ouders, vrienden oid?? Helaas heb ik die mogelijkheid ook niet....

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 20:48
suzanne

Hallo,
Ook ik heb erg veel last van harde buiken, en mag ook nog een tijdje (ben pas op de helft!)
Ook ik heb er een bloeding van gehad, en verlies iedere keer een beetje bloed.
Daarom moet ik aankomende week ergens een keer naar de gyn. toe om uit te sluiten dat het van wat anders is.
Maar mijn verloskundige zei inderdaad dat het een tweede zwangerschap eerder komt dan bij een eerste zwangerschap!

Ik zit denk ik in de zelfde positie als jij Marjan, met uitzondering dat mijn dochter wel wat zelfstandig kan spelen! Mama kan wel een keer gaan liggen op de bank (met dvd van little people bijvoorbeeld).
Toch ervaar ik deze zwangerschap veel zwaarder dan mijn eerste. Mijn dochter wordt ook wel eens opgehaald door opa en oma's. Dus dan heb ik een dagje voor mijzelf. Dat is pas bijkomen zeg.
Kan je echt aanraden om te kijken of je haar niet een dagje of al is het maar een middagje ergens kunt laten spelen!

Heel veel succes
Suzanne

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:32
suze

Hoi Marjan en de rest,

Ik heb nu bijna geen last meer van harde buiken, ik heb ze wel een tijdje gehad. Het bleek dat ik een overvolle blaas had en dat ik niet goed kon uitplassen. Ik ben 2 keer gecateteriseerd en daar kwam best veel uit, nadat ik geplast had zelf! Sindsdien voel ik me stukken beter en heb geen last meer! Nu moet ik verplicht om de 2 a 3 uur plassen om mijn blaas te laten slinken, en om het bij te houden. Het gaat goed. Dus...wat dus ook kan helpen is om op tijd te plassen, want dat drukt de boel ook omhoog en dat kan harde buiken veroorzaken. Ik weet dat het natuurlijk niet bij iedereen zo is en dat drukte een grote factor is van harde buiken, en ze zijn er eigenlijk bij toeval achter gekomen, maar ik ben blij dat ze het gezien hebben! Alle kleine beetjes helpen, toch?
Veel sterkte groetjes Suze

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:52
amerasu

een vraagje, doen harde buiken pijn???
ik heb als ik rechtsta heel vaak dat mijn buik super hard is en dat je er amper in kunt duwen.
maar zou niet weten of dit harde buiken zijn of dat het de spieren zijn die gespannen staan??

ken het verschil niet echt

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 21:53
Marjan

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Dat van die blaas ga ik zeker onthouden. En het klopt wel dat ik me wat beter op de blaas voel als ik flink gedronken en daarna flink geplast heb. Ik vind het zo raar. Ik heb vandaag gehoord dat ik geen blaasontsteking heb maar dat het ook geen kwaad kan. Toch vind ik mijn plas zo sterk ruiken. Echt raar.
Helaas heb ik niet veel oppas voor onze dochter. Hooguit een uurtje of twee per week. Onze buren willen niet oppassen (hebben zelf wel kindern maar dat maakt ze niet uit) en onze ouders wonen te ver weg. Vriendinnen zijn zelf net moeder van de tweede en dus wil ik die ook niet belasten. Toch probeer ik Anna wel iedere week ergens even te kunnen brengen. Al is het dan maar voor hooguit twee uur. Het scheelt wel weer een beetje.
Verder heb ik vandaag Valeriaan gekregen om wat rustiger te worden. Misschien dat de buiken dan ook wat minder worden...

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 18:42

Ik had constant harde buiken hoor vanaf 34 wk. Ik heb het nooit rustiger gedaan maar was wel al thuis vanaf 5 maand.
Onzen Dante is gekomen op dik 36 wk geen idee of dat met die harde buiken te maken had...

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 20:25
kiki

Online Status
Hallo Marjan,

Bij de eerste zwangerschap had ik bij de 24 weken al harde buiken en kwamen regelmatig, Bij mij weten mag je er volgens mij 1 per uur hebben dat is normaal. Bij mij was dat toen al veel meer, mijn verloskundige heeft mijn wel doorgestuurd naar het ziekenhuisen even voor een inwendige echo om te kijken of ik al ontsluiting had. dat was toen niet het geval. de harde buiken bleef ik houden en bij de 32 weken moest ik voor een ander onderzoek in het ziekenhuis zijn en kreeg een ctg, en de gyn zei tegen mij mevrouw u heeft weeen en we houden u.

Ik was heel verrast want voor mij gevoel waren het gewoon harde buiken. Ik ben toen ook helemaal gecontroleerd geen ontsluiting na 3 dagen mocht ik naar huis maar echt met volledige bedrust ik heb thuis toen een week echt alleen maar in bed gelegen en toen keerg in de harde buiken echt om de 3 min. gelijk naar het ziekenhuis gebeld en werd weer voor 5 dagen opgenomen en heb tot de 34 weken weeenremmers gehad en had 1 cm ontsluiting, ze hebben me toen weer naar huis gestuurd. ze zeiden gewoon we remmen maar tot 34 weken en als het nu komt dan laten we het gewoon komen zo heb ik nog 3 weken gelopen. Bij de 37 weken zetten het echt door en ik merkte het doordat ik mijn slijmprop verloor en ben in 1.5 uur bevallen van een dochter.

Ik ben nu 14 weken zwanger van de 2e en ben echt bang dat weer het zelfde gaat gebeuren.

Mijn advies is ook hou het in de gaten en als ze pijn gaan doen en je er meer in 1 uur hebt dat je aan de bel trekt.

Kim

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 15:07

Hallo,
Ik ben nu 25 weken zwanger en heb last van harde buiken vanaf 21,5 week zwangerschap. Dit is mijn 2de zwangerschap. De 1ste keer lag ik plat vanaf 33 weken met weeënremmers. Bevallen met 38,5 week.
Was eigenlijk heel ongerust deze keer. Vrijdag naar de gyn. geweest en alles is in orde. Baarmoederhals heel goed gesloten, lang en hard.
Gyn. zei dat harde buiken bij een 2de zwangerschap sneller komen maar meestal minder effect hebben op de baarmoederhals. Ik vroeg hem naar de weeënremmers maar hij zei dat dit niet nodig is. Trouwens de medicatie die ik vorige keer heb moeten pakken, blijkt nu de weeën niet te remmen!! Heb dat dus voor niks genomen en eigenlijk niet veel te vroeg bevallen.
Ik zei hem dat ik overal las dat 10 harde buiken per dag het maximum is. Dat hangt van persoon tot persoon af zei hij. Voor iedereen is dat anders. Ze mogen gewoon geen ontsluiting maken. Anders zijn ze vervelend maar onschuldig. Ik ben nu meer op mijn gemak en heb er ook minder last van nu de stress hierond weg is.
Groetjes
Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 14:05
suzanne

Ik moet maandag naar de gyn. Dan wordt er gekeken hoe het kan dat ik iedere keer iets bloed blijf verliezen. Daarbij denk ik dat er naar de harde en vooral pijnlijke buiken wordt gekeken!
Ben best zenuwachtig, we wachten het rustig af! Meer kan ik toch niets doen, hoewel het zeker makkelijker gezegd dan gedaan is!
Hoe is het verder met jullie buiken?
Groetjes

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 13:53
lovebeertje

hoi allemaal,
ikzelf heb al een paar weken last van harde buiken.
ben op dit moment 30 weken en sinds 2 dagen de hele dag harde buik.
weet iemand of dat er mee te maken heeft dat ik te veel doe?? want in feite doe ik helemaal niks, ik zit alleen op de bank voor de tv omdat ik niks durf te doen omdat de buik ontzettend pijn doet. dit is mijn eerste en is er iemand die dat ook mee maakt de hele dag door pijn en hard?
betekend dat gewoon rust of is er iets ergers aan de hand.?

groetjes van mij

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 15:18
Laura

Ik zit sinds gisteren met vaak een harde buik. Voorheen was het 4-5x per dag. Gisteren had ik er wel 20. Nu zit ik ook al op de 10. Gisteren heb ik echt helemaal niks gedaan. Ik krijg ze als ik op bed lig of gewoon op de bank zit. Maar rustiger dan gisteren kan ik echt niet doen. Maak me er wel een beetje druk om eigenlijk.

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 08:34
k'tje

Hallo iedereen,

Tijdens m'n tweede zwangerschap had ik ook veel last van harde buiken. Volgens m'n gyn was een 10-tal per dag geen probleem, maar daar zat ik ook ver over. Heb toen ik 25 weken was aan de monitor gelegen, en het bleken weeën te zijn. Met wee-remmers hebben we dat dan wel onder controle gekregen.
Ik heb die wee-remmers genomen tot ik 34 weken was. Onmiddellijk daarna kreeg ik weer weeën, maar verder dan 1cm ontsluiting kwam ik niet. Een week later hetzelfde liedje. Resultaat: 3cm ontsluiting en daar bleef het weer bij.
Uiteindelijk ben ik 2dagen voor m'n uitgerekende datum bevallen. En ondertussen is m'n zoontje net 4 weken.

Ik hoop dat het voor iedereen hier toch nog een leuke zwangerschap wordt! Ik heb er ook helemaal niet van kunnen genieten. Mijn dochtertje (2jaar) speelt ook helemaal niet zelfstandig, maar gelukkig had ik veel opvang en deed m'n man het huishouden. Het was voor hem dus ook een zware tijd.

Succes iedereen!!
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:03
Tes

Hoi hoi,

Ook ik heb veel last van harde buiken en de laatste weken vind ik ze bij vlagen ook wel licht pijnlijk (een pijn die van mijn buik naar mijn rug trekt zeg maar).

Ik ben nu 29 weken zwanger, maar als ik mijn verloskundige bel, dan zegt ze dat ik me pas zorgen moet maken als ze regelmatig komen, dus bijvoorbeeld om het half uur of zo. Tja, regelmaat zit er niet in.

Ik hoor hier steeds verhalen over bedrust, rust etc., maar mijn verloskundige zegt daar nooit iets over. Ik ben ook nooit gecontroleerd op opening of verweking of iets dergelijks. Dat verbaast me als ik jullie verhalen lees.

Bij mijn eerste had ik ook veel last van harde buiken en die is geboren met 36,4 weken. (Ik was toen onder controle van het ziekenhuis en niet bij de verloskundige)

Ik vermoed dan ook dat deze ook wel vroeg zal zijn.

Groetjes, Tes.
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 11:45
Marjan

Het blijkt dus dat mijn harde buiken veroorzaakt worden door blaasontstekingen. Ik had eerst 1 blaasontsteking waarvoor ik antibiotica heb gekregen. Maar de AB heeft niet goed gewerkt en nu heb ik een dubbele blaasontsteking. Mijn buik is bijna de hele dag heel hard. Ook straalt de pijn vaak door naar mijn rug.
Ik kan iedereen aanraden om bijtijds even je urine te laten controleren. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap wordt niet snel opgemerkt maar is wel een heel veel voorkomende klacht. De klachten lijken vaak op dezelfde als andere zwangerschapsklachten. En eerlijk, als dat het is kun je beter er wat voor krijgen dan met zo'n rot gevoel te blijven lopen....

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 19:25
naatje

Online Status Stuur bericht
Hoi meiden,
Sinds een paar dagen heb ik ook last van heel veel harde buiken (tis mn eerste zwangerschap trouwens)...Daarvoor had ik er nauwelijks een paar per dag, maar nu lijkt mijn buik wel constant hard te zijn...Veel doe ik nochtans niet, want moet vaak platliggen, zit ook met bekkeninstabiliteit, dus van te veel rond te lopen kan dat al niet zijn...

Morgen maar eens naar de gyne bellen, ben ook wel een beetje ongerust nu...

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 11:00
Laura

Gisteren heb ik de vk gebelt. Volgens haar is het niet echt nodig om me zorgen te maken. Zolang ze niet met een regelmaat komen en niet zo pijnlijk zijn dat je ze weg moet zuchten dan is het niet ernstig. Het kan een blaasontsteking zijn (mijn urine staat op kweek), of wat stress of gewoon wat teveel gedaan (en dat hoeft niet perse die dag te zijn dat kan ook een dag ervoor zijn).
Ik maak me dus ook geen zorgen meer aangezien ik de laatste twee dagen weer veel minder harde buiken heb gehad. Maar fijn is het niet.

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 11:19
cindy

hoi iedereen

ik ben nu iets van een 24 weken zwanger en ik heb ook zon last van harde buiken iemand raad
heb ook nog een rond lopen van 3 jaar en 1 van 10 maanden
groetjes ikke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]