< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Sterke Kinderwens maar enkele obstakels

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Sterke Kinderwens maar enkele obstakels
11/05/2007 @ 16:35
Doubts

Hey iedereen!
Ik ben een jonge vrouw van 21 jaar en zolang ik me kan herinneren, heb ik altijd jong kinderen willen hebben. Ik heb al 6 jaar een vaste en goede relatie met mijn vriend. Hij is 26. We wonen nu een jaar samen in ons eigen huisje. En onze band is alleen maar sterker geweest. Het probleem echter is dat al enkele jaren onder een depressie lijd. Het voorbije jaar zijnde een ernstige depressie. De droom van mijn eigen gezin heeft me in leven gehouden. Dat was mijn hoop, mijn kracht. Gelukkig gaat het sinds een maand al heel wat beter met me. Ik ga weer naar buiten en heb terug energie. Ik heb vaak nog veel last van sombere gedachten en ook hervallen in mijn diepe zwarte put. Maar ik durf het leven weer aan. Door dit alles heeft mijn vriend me enorm gesteund, hij heeft me gered. Nooit zal ik hem hiervoor genoeg kunnen bedanken. Nu ik me weer beter voel, spookt mijn kinderwens constant door mijn hoofd. Ik ben wel wat kilo's bijgekomen met depressie en wil eerst wat afvallen. Ook pak ik medicatie voor mijn depressie. Best kan ik wachten tot ik medicamentvrij ben om zwanger te worden, maar het is goed mogelijk dat ik nog 2j antidepressiva moet nemen. En zo lang wil ik echt niet meer wachten. Weten jullie hier wat meer van. Ik neem Paroxetine. Met overgewicht heb je meer risico's. Hebbben jullie hier ervaring mee? Bedankt!
Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 16:45
karin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ook ik heb een geschiedenis met depressies. Ik ben nog steeds aan medicatie maar zoals je ziet aan mijn banner wel zwanger.

Het gaat nu goed met me, zo lang ik mijn medicatie blijf nemen! Voordat ik zwanger raakte heb ik geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging niet lukken.

Je huisarts weet waarschijnlijk wel meer over de medicatie die je neemt en of het schadelijk is voor een baby. Bij mij is dat niet het geval, ook kan ik gewoon borstvoeding gaan geven. Dit heeft mij erg opgelucht.

Mijn man is mijn steun voor mijn mindere dagen en de dagen dat ik alleen maar kan huilen. Maar nu tijdens mijn zwangerschap voel ik mij best wel goed.

Omdat ik door mijn verleden wel een hogere kans heb op een postnatale depressie ben ik naar een vrouwenkliniek gegaan die daar veel verstand van hebben. Maar dat is in Canada, ik denk echter wel dat er in Nederland of Belgie, weet niet waar je vandaan komt, ook wel plekken zijn waar je terecht kunt met vragen en die er meer van af weten.

In ieder geval success en begin niet zonder eerst contact op te nemen met je dokter. Want niet alle informatie die je op internet kunt vinden is betrouwbaar.

Groetjes, Karin

[Laatst gewijzigd door karin - 11/05/2007 @ 16:46] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]