< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » Ongewenst zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
13/05/2007 @ 12:30
Ricky

Hallo,

Ik zal proberen het verhaal een beetje kort toe te lichten.
ik ben 19 jaar bijna 20 en heb sinds bijna 4 maanden een lange moeizame relatie van 3 jaar achter de rug. Mijn ex heeft nooit respect voor me gehad en heeft me jarenlang geestelijk en lichamelijk mishandeld. 4 maand geleden heb ik eindelijk de stap durven zetten om bij hem weg te gaan, hij heeft me nog een poos lastiggevallen en daarna heb ik hem aangegeven bij de politie. Sindsdien heb ik geen last meer van hem gehad en is mijn leven weer een beetje op de regel, vorige week ben ik naar de huisarts geweest omdat ik me de laatste tijd niet goed voelde en steeds erg duizelig was. Zelf dacht ik gewoon dat het van de stres kwam, ook was mijn menstruatie niet helemaal op regel meer maar ik dacht dat dit kwam omdat ik na mijn relatie een poosje ben gestopt met de pil, en later weer was begonnen.
ik heb een onderzoek laten doen bij de huisarts, en ik bleek bijna 14 maanden zwanger te zijn. Van 1 kant wil ik het kindje dolgraag houden maar ik kan er gewoon niet mee leven om op deze manier toch weer in contact te moeten komen met mijn ex.

heeft iemand misschien tips voor mij?
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 12:33
Ricky

14 weken bedoel ik natuurlijk, maar ik denk dat de meeste van jullie dat wel door hadden...
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 13:51
xxx

Wat een moeilijke situatie meid.
Ja zo 1 2 3 ook geen antwoord weten.
Denk dat je heel goed naar jezelf moet gaan luisteren wat jij wilt!!!
Sowieso wil je al niet verder met hem....dat is denk ik duidelijk.
Ja dan reizen denk ik de vragen door je hoofd van,hoe vertel ik mijn kindje dit later??

Ja weet eigenlijk ook niet zo goed hier een antwoord op te geven!!
Denk echt dat je heel goed naar jezelf moet luisteren ,en wat belangrijk is hoe jij dit wilt.
Anders neem kontakt op met een maatschappelijk werkster ofzo,alleen al om daar je verhaal aan kwijt te kunnen.

Heel veel sterkte
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 14:36
Ricky

Met de vader doorgaan is inderdaad geen optie, ik ben eindelijk blij dat ik van hem af ben en de hele periode een beetje van me af heb kunnen zetten.
Maar ik neem aan dat ik het wel wettelijk verplicht ben om het hem dan te vertellen als ik ervoor zou kiezen het te houden?
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 14:42

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
nee hoor, je bent niets wettelijk aan hem verplicht zolang hij het kindje niet erkend heeft. En voor erkenning moet jij toestemming geven.
Dus je kunt het kindje houden en zelf opvoeden zonder iets met hem te maken te hebben. Maar de kans is er natuurlijk dat hij erachter komt en moeilijk gaat doen. Nogmaals, hij heeft dan geen rechten, maar hij kan je leven behoorlijk zuur maken!
Sterkte ermee!

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 14:50
Ricky

Dat is al een klein beetje een gerust stelling, wil hem er ook zoveel mogelijk buiten houden, maar kan hij wel bijvoorbeeld een dna test laten eisen om maar te kunnen bewijzen dat het zijn kindje wel is? Want ontkennen kan natuurlijk altijd, maar of hij daar genoegen mee neemt is de vraag.
Ik ben hem nu al 4 maanden niet meer tegengekomen, maar we wonen beide in hetzelfde dorpje dus elkaar vroeg of laat weer tegenkomen lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk.

Het is gewoon zo'n moeilijk situatie! :(
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 15:04
barbara

Online Status
Hey ricky,
hij zou jou idd kunnen laten dwingen om een dna test te laten doen als je kleine is geboren,
maar dit moet allemaal via de rechter geregeld worden en is heel erg duur ( heb ik gehoord )
dus dan zou er een heele rechtzaak moeten komen, en ik vraag me af of jou ex daar zoveel geld voor over heeft?
zolang jij hem jou kindje niet laat erkennen is er dus niks aan de hand denk ik..

tenzij hij echt naar de rechter wilt gaan, maar dat is wel een heele groote stap denk ik, hij zal vast ook nog wel jong zijn? en als ik jou hoor vertellen over zijn gedrag klinkt het niet echt als iemand die dat zou doen, maar kan een inschattingsfout zijn natuurlijk..

iig heel veel succes en alleen red je het ook wel hoor met je kleine, ik hoop dat je nog een beetje kan genieten van je zwangerschap!

xx barbara

Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 17:45
Esther en K3

Ricky, weet je wel zeker dat je ex uberhaupt de vader van je kindje is.....? Je bent 14 weken zwanger, dat betekent dat 12 weken geleden de bevruchting is geweest en dat is nog géén drie maanden geleden! En aangezien je je ex al 4 maanden niet gezien hebt........... Nou ja, waar het om gaat; je bent hem niks verplicht zolang hij het kindje niet erkend heeft! Succes!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 18:03
Lysette

Online Status
Jeetje, wat een lastige situatie. De vader kan trouwens geen dna test eisen. Hij zal altijd jou toestemming nodig hebben.

Succes!

[Laatst gewijzigd door Lysette - 13/05/2007 @ 18:06] - Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 20:18
xxx

Nee volgens mij kan de bio vader ook geen dna test eisen,het klopt dat je daar zelf toestemming voor moet geven.

Maar nu ik dit ook zo lees.....weet jij wel zeker dat je ex de vader is....want als jullie mekaar al 4maanden niet hebben gezien kan hij volgens mijn telling nooit de vader zijn??
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 20:28
Ricky

Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een echo en hun hebben precies bekeken wanneer de mogelijke bevruchting heeft plaatsgevonden, ik het heb het meerdere keren uitgerekend en het is precies gebeurd in het allerlaatste weekend dat ik met hem samen was, enkele dagen daarna heb ik het uitgemaakt.
De hele periode daarna heb ik geen gemeenschap meer gehad, dus een andere optie is er gewoon niet.
Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 11:58
Patricia

Hoi een vader kan een dna vragen maar dan zal hij er zware kosten voor doen om dan nog extra kosten te doen voor alimentatie ... ( in Belgie )

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 10:40
Angie83

Online Status
Ik zie de vader van mijn dochtertje ook niet,
het ging uit toen ik 3 maanden zwanger was en zelf heeft ie haar nooit erkend. Hij komt ook nooit langs of wat dan ook.
Je bent niemand wat verplicht..
Je kan toch zelf je kindje opvoeden ookal is t zwaar, ik was 19 en zwanger, word inmiddels bijna 24 en me dochtertje dan 4 en hoe moeilijk het ook was het is me toch gelukt om het allemaal zelf te doen...
En hoe hard t ook klinkt als jij niet wil dat hij de vader is dan ben je niet verplicht om erbij te zeggen dat ze een vader heeft...ook bij instanties niet.. Kan ook zeggen dat je niet weet wie t is..
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]