< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » wat is de ideale gezinsauto?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
wat is de ideale gezinsauto?
30/01/2008 @ 16:37
Steffie

wij hebben op aanraden een fiat doblo gekocht zeer weinig geld en een zee van ruimt we hebben er een geokcht waar we een bank voor 7 ^plaatsen kunnen bijzetten interessan t voor later als de kindjes eens vriendjes thuis uitnodigen en je eens ergens wil gaan
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 15:27
SMDJ

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey iedereen

wij hebben een jaartje
geleden ook een nieuwe wagen gekocht en ineens rekening gehouden met de kinderwens en de buggy die dan meemoet

dus hier is het ineens
een break geworden
omdat ikzelf niet zo zot ben van een camionette
ook al zijn er hele mooie modelen is zoals de fiat en enzo

heel handig ruim koffer plaats genoeg op de achterbank precies niet zo dicht op de voorzetels

dus hier is het een opel astra break geworden

veel succes he

[Laatst gewijzigd door SMDJ - 29/02/2008 @ 15:28] - Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 12:15
liesje

peugeot 307 sw!
[Laatst gewijzigd door liesje - 21/03/2008 @ 21:06] - Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 12:34
deesje

VW Touran, we schuiven zo een TripTrap-stoel en haar buggy naast elkaar in de koffer

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 21:16
nath

Online Status
Wij hebben een opel zafira en zijn er content mee.
Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 22:14
Eva_V80

Hallo,
Wij hebben sinds een jaar de citroën C4 Picasso. We zijn er heel tevreden van. Hij rijd heerlijk. En we krijgen heel veel in de koffer . Wat ook fijn is, is dat er 7 plaatsen in zijn.
groetjes

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 09:40
Bren

De seat alhambra is super (is zelfde auto als VW sharan maar een stuk goedkoper).
Grootste voordeel zijn de zetels met een ingebouwde kinderstoel.
Ik heb zelf ook een erg grote man en achter zijn stoel kan er in geen enkele wagen een kinderstoel of maxi-cosi staan.
Met de ingebouwde stoelen kan er dus wel een kindje achter hem plaats nemen. Ook veel makkelijker om kindje hierin te plaatsen dan in een andere kinderstoel.
Een break was voor ons geen optie omdat er dan nog steeds geen kindje achter mijn man kan plaatsnemen en we er drie willen.

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 10:25
Erika

Hier ook geen bestelwagentype of monovolumes... Ja, sorry, da's echt niet ons ding.

We hebben momenteel een break (Volvo V50) en dat lukt heel aardig. Met de tweede op komst zijn we wel (volgend jaar of zo) eventueel een V70 of XC70 aan het overwegen die dan toch nog wat meer kofferruimte biedt.

We plannen ook niet meer dan 2 kindjes dus, dan moet het qua achterbank met een break ook goed te doen blijven.

[Laatst gewijzigd door Erika - 07/03/2008 @ 11:00] - Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 10:52
Leen

Hej Dieke,

Ik zie het pas met een maand vertraging en weet niet of je dit nog leest, maar ik krijg ook drie autostoelen op rij in een Peugot Partner. Waarvan 1 Maxi Cosi Rodi, één Störchenmühle vijfpunts en één Störchenmühle groep 3 of Maxi Cosi Citi (ne gewone maxicosi dus).
Een vriendin met ook een partner zet twee Maxi Cosi Priori (vijfpunts) en 1 Rodi (groep 3) naast elkaar, waarvan de laatste in het midden.

En mooi of niet, als je er drie of meer hebt, kan je niet anders dan naar de ludospace (de postautootjes) of MPV gaan. Veiligheid en comfort gaan voor.

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 12:57
KV-ke

Online Status
Wij hebben tijdens de zwangerschap onze sportieve Opel Astra GTC ingeruild voor een Opel astra Break.
En wij zijn hier super tevreden van. Is kwa lengte niet te veel langer maar de indeling zit gans anders... wat makkelijk is om veel in kwijt te geraken als ook makkelijk te parkeren !
Succes met je zoektocht

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 20:24
bertje

Ik lees dat er veel mensen "een probleem" hebben met busjes :-). Wij bollen met een Seat Altea XL. Bijna alle voordelen van een busje maar de rijkwaliteiten van een normale auto. Deze wagen werd even geleden verkozen tot gezinswagen van het jaar.
Link naar deze reactie
09/03/2008 @ 09:26
E.V.A

Online Status Bekijk profiel
Ik rij nu nog steeds met een citroën C2..zodra Guust wat ouder is wordt het een Berlingo!!! Vreselijk die kleine autootjes...

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 17:57
Evy

hey,

hier een Fiat Doblo...
Heb zelf nog maar een kindje, maar heb op de achterbank al eens 2 maxicosy's en autostoel gezet en gaat goed...
En wat ook al gebeurde... 2 maxicosy's en 2 kinderen van 9 en 10 op de achterbank (mag eigengelijk wel niet he, maar was maar korte afstand) en dat ging nog net...

Groetjes
Evy en Torben x

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 13:11
Erika

hoi,

wij hebben 2 auto's en mijn man rijdt met onze Alfa 156 (break) goeie auto maar de koffer bedriegt eigelijk wel.
Mijn Fiat Punto is verkocht en dit was onze keuze:

-Fiat Doblo
-Citroen Xsara Picasso
-Opel Zafira

Eigenlijk is een Zafira best nog duur en een Doblo is erg groot.Alleen zijn ze tweedehands snel uitverkocht, je moet echt goed zoeken.
Wij hebben dan uiteindelijk een Picasso gekocht:

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 18:18
Kaatje

Wij willen de combinatie van een gezinswagen, met toch een mooie auto, niet makkelijk
Ik heb voor mij toen mijn zoontje ongeveer 18 maanden was een Volvo V50 gekocht, een break, ruim maar niet reuze, en toch mooi vind ik; ik ben daar zeer tevreden van.

De papa heeft ook een stationwagen, maar die is van het werk, dus ja, als je het niet moet betalen kan het al wat meer zijn soms, da's een audi A6 stationwagen.

Ik zou eigenlijk nog wel een grotere auto willen, voor mij, en dan een gewone sedan voor hem, want je bent toch nooit allebei met alle kinderen apart weg? als je 1 auto hebt waar alles in kan...

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 16:09
Kacie

Wij hebben onlangs de Dacia Laureate 1.5DCI(diesel) gekocht-dat is de versie met de meeste opties.
Zeer ruime, grote auto(de Logan is de basis versie).

Zijn er zeer content van ... en ook van de prijs: 13.850,00€ met airco - wel basiskleur.
Sommige luxesnufjes heeft hij niet... zoals radiobediening aan 't stuur en ruitewissers die zelf de snelheid instellen, maar dat vinden wij niet belangrijk.

Je kan, in optie, kiezen om een bijkomende stoel in de kofferruimte te zetten.

Heb er van 't weekend nog de nieuwe kinderkamer (met kasten van 2m hoog) van Ikea en nog 2 passagiers mee vervoerd. Dus er kan wel wat in.
Oh, en voor de middelste zitplaats is ook een driepuntsgordel voorzien. Dus niet zo'n onveilige buikgordel.
't Is een grote auto, maar door z'n korte neus voelt hij niet zo groot aan. Na ons klein fiatje ben ik er toch vrij vlug aan gewend.

[Laatst gewijzigd door Kacie - 25/03/2008 @ 16:13] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:33
zina

Wij hebben een Kia Carens, een hele goeie wagen waar je ook met 7 plaatsen, en nog goed bij prijs plus dat er 5jaar garantie en 5 jaar touring wegenhulp met vervangwagen inbegrepen.
Nee ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 13:08

Online Status Bekijk profiel
Noem ons gek , maar wij verkochten onze tourings (ik had een bmw 5 touring en mijn man een bmw 3) kochten zopas een nieuwe Audi A3 (5deurs) veel compacter maar met behoorlijk wat kofferruimte en plaats zat voor de kinderstoel achterin !
Ik werk amper 1 straat van onze woonst dus dat is makkelijk te voet te doen .
En de extra centjes kunnen we nu lekker spenderen aan de kinderkamer !

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 13:55

wij hebben hier sinds kort een ford focus en daar is meer dan ruimte in zat. wij hebben er ons hele verhuis met gedaan. voor ons is deze auto perfect rekening houdende met dat keanu op zen stoeltje moet zitten en er binnen een goede vier maandjes en een half nog eens een maxi cosi en buggy in moet.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]