< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » dat rottige consternatie buro!!!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
dat rottige consternatie buro!!!
16/05/2007 @ 13:16
ik

hallo,

Wat leuk om zo'n verhaal eens van iemand anders te lezen!!

In kleine hapjes??? bedoel je vaste voeding?
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 13:48
spreeuwtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja dat bedoel ik..
lekker kliederen en smakken..

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 15:21
ik

Hoi,

Oh ja...dat was/is ook leuk ;is nog altijd kliederen, en het smakken is net begonnen. hij heeft net ontdekt dat als hij met z'n mond open eet , dat het dan wel een (voor hem) leuk geluidje maakt
Ik ben er allergisch aan, aan dat gesmek...
En die kleine man heeft dat natuurlijk direkt door č

Nog een maandje en een half of zo en je kan een bach halen om de eetstoel op te plaatsen zoadat niet je hele vloer bedekt ligt met ...alles waarmee gesmakt en gekliederd kan worden....

groetjes
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:28
lopezx

ach jaa.... consultatiebureau... fijn dat je kinderen daar inentingen krijgen, maar de rest.... als er iets is met je kindje dan ga je toch naar de huisarts??? in het begin met je eerste baby denk je nog dat het erg belangrijk is ,maar ja... ik zie er ook het nut niet van in. en dan verwachten ze nog als je kindje wat groter is dat ze direct alle woorden uitkramen die ze kunnen om de woordenschat te bekijken terwijl ze die personen daar niet eens kennen. stelletje ukkels daar...
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:35
spreeuwtje

sja..
het stomme is..
als nieuwbakken moeder ben je al snel onder de indruk van die dozen..
stel je voor dat je ernaast zit.. en je kindje wordt ECHT ziek door tekort voeding..
ook al kun je zelf nuchter bekijken dat hij t prima doet..
en een blij ventje is..
ze maken je onnodig onzeker..

heeft iemand ervaring met het melden van een klacht bij t overkoepelend meldpunt?
ik wil t doen.. maar durf niet zo goed..
stom he!

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 21:10
ik

Hallo,

kan je je klacht niet anoniem doen anders en gewoon vermelden wanneer je laatst geweest bent zo kunnen ze nakijkeen wie er dan dokter en verpleegster was?

Een klacht is toch een klacht. Anoniem of niet? (denk ik dan)
Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 00:11
Ilse & Jayden

Hoi spreeuwtje

Heb je het andere stukje hierover al gelezen (staat ook onder je baby) Hier staan nog meer verhalen in die aangeven dat je VOORAL NIET NAAR ZE MOET LUISTEREN
K heb hier zelf een berichtje gepost dat je maar ff moet lezen.

En dat kliederen, het is echt heerlijk!
Ons ukkie eet sinds kort pas zijn avond eten ........
omdat hij het nu zelf mag doen, hiervoor vertikte hij om z`n warme hap te eten hoewel hij wel al brood en fruit at.
Dus graaien maar met die handjes!!(ok de helft beland ernaast, maar daarom krijgt hij gewoon wat meer)

[Laatst gewijzigd door Ilse & Jayden - 18/05/2007 @ 00:12] - Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 09:08
Annelies013

Online Status Bekijk profiel
Hey allemaal,

Toen mijn dochtertje op 3/8/2005 geboren werd, woonden wij nog steeds te Herent (waar ik echt niet kan klagen over het consultatiebureau), maar na 3 maanden zijn we daar verhuisd omdat we een huisje korterbij de familie gekocht hadden. In Herent had ik echt de steun van de verpleegkundige en de arts die ik nodig had, je mocht ook het kind aanleggen als het honger had, enz... echt een prima opvang voor een nog jonge mama (ik was toen 24). Met onze verhuis verhuisden we ook van K&G bureau en sindsdien heb ik echt niet meer het gevoel dat ik nog een goede mama ben. Oké, het is aan hun om je te informeren over de groei en het gewicht en alles wat je kindje al kan, maar ze hoeven je daar toch niet de les te lezen.
Vorige keer vroeg de arts (Nathalie was toen 16 mdn) of ze reeds kon praten en wij waren zo fier om te zeggen dat ze al flink papa en mama kon zeggen, maar dat het voor de rest nog veel gebrabbel was. De dokter zei doodsimpel: ja, maar dat zijn geen woorden hoor, dat zijn klanken. Kan best zijn, maar elk woord bestaat toch uit klanken?! Ik moest ze echt de woorden leren zeggen door als ze haar beer wou, eerst te zeggen: zeg beer,... totdat ze begon te huilen en dan mocht ik het haar geven (dit noem ik het aanleren van huilen om iets te krijgen, maar niet het aanleren van woordjes hoor). Bovendien als Nathalie geen zin had in dat soort spelletjes, liet ze mij gewoon achter met de beer en ging ze een andere halen.
Momenteel praat ze nog niet echt vlot, al heeft ze toch weer enkele woordjes bijgeleerd!
Ik ben al bang als ons volgend kindje geboren zal worden...
Ga ik dan ook weer geen goede mama zijn? Groetjes, Annelies

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 09:12
Annelies013

Online Status Bekijk profiel
Nog even aan toevoegen...
Voor alle duidelijkheid, onze meid is een uiterst vrolijk en braaf kind en begrijpt voor haar leeftijd perfect wat er allemaal van haar verwacht wordt. Wij maken samen heel wat plezier en dat is volgens mij veel meer waard dat steeds die woordjes tot vervelends toe herhalen.
Het lopen heeft ze ook op zichzelf geleerd, terwijl ze eigenlijk ook een loopwagentje had gekregen. Misschien lukt het ook zo om te praten... Groetjes, Annelies

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 09:35
Marleen

@annalies Mijn zoontje van 2 moest naar de logopedist toe omdat ze dachten dat hij doof zou zijn omdat hij nog niet praatte (maar als je snoepje riep was hij er zo)
Gelukkig vond de logopedist hem nog te jong en moesten we terug komen als het niet verbeterd was met 3 jaar. (zeker omdat zowel mijn man als ik dyslextisch zijn en een spraakgebrek hebben)
Ze heeft wel kleine opdrachtjes mee gegeven. Misschien voor jouw dochter ook wel wat.
Bijv jouw dochter zegt Be. Jij weet dat ze dan de beer bedoeld. Dan moet jij zeggen wil jij de pop. Jouw kind zegt weer be!!! Oooh je wilt beer. En geeft dan de beer.
Of onze zoon hoort een trein rijden. En zegt dan tein. En wij moeten dan antwoorden Ja dat is een trein
Of 1 á 2 x per dag een kwartiertje spellen met het doel om iets te leren. Op schoot nemen en dan een boekje lezen. Zie jij een bal. Ja dat is een bal. Een mooi rode bal (oid)
En een balletje op een doosje. En dan zegje op. Dan doe je het doosje open en dan doe je de bal er in en zeg je in. Alleen doen als je kind zin heeft anders heeft het geen nut en is het alleen frustrerend. (voor beide)
Als je dochter vaak verkouden is kan je naar de amandelen laten kijken (van de neus) Na het verwijderen van de neusamandel is het gehoor en stukken op vooruit gegaan en het praten ook
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 10:00

Hoi annelies,

maak je absoluut geen zorgen om je dochter van 17 of 18 maand die nog weinig "echte" woordjes zegt. Hier hadden we er ook zo een, hij begreep alles prima alleen zelf zeggen was hij niet van plan. Bij het cb heb er toen zelf wat woordjes bijverzonnen (hier moeten ze er 5 kennen met 18 maand)En bij de laatste keer, met 3 jaar, kregen we zowaar het compliment dat hij zo duidelijk sprak en zo'n grote woordenschat heeft!

Verder herken ik helemaal dat het ene cb het andere niet is. Tot 18 maand woonden wij in Waalwijk, waar ik echt geen enkel probleem heb gehad, super voor een jonge moeder van 22, ze gaven antwoord op mijn vragen en gaven advies als ik daar om vroeg, niet als ze het zelf nodig vonden. Ze zeiden zelfs niets toen ze zagen dat Noud op zijn buik sliep! (terwijl dat toch als doodzonde nr 1 bekend staat!)
Vanaf het moment dat we in Breda woonden veranderde dat. Er wedr advies gegeven op dingen die ik niet vroeg en ik krijg geen antwoord op vragen waar ik mee zit! Genoeg om me weer onzeker te maken! Ben benieuwd hoet het met de volgende gaat lopen!

Succes allemaal bij jullie cb's en k&g's !!

Groetjes Riekje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]