< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Bijna op vakantie! tips?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Bijna op vakantie! tips?
15/05/2007 @ 15:15

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ga begin juni op vakantie, 3 weken naar een camping in Frankrijk, het is 1000 km rijden en we rijden snachts.
Heeft iemand nog tips?

Van de "au lait cru", de vacuumverpakte vis, rauwe eieren (zoals creme brulee en ile flotante), orgaanvlees zoals lever en het wassen van groente en fruit weet ik al!

Ik ben nu 6 weken maar zit dan precies in de weken 10,11 en 12.
Gelukkig ben ik dan de 12 weken voorbij en kan ik iedereen vertellen van mijn kleine spruit.

Hoe zit het met zon? en water? (er is een meer bij, wat wel stromend is, maar vorig jaar was er wel blauwalg, toen zijn we ook niet gaan zwemmen)
Het wordt een luie zonvakantie....
Mag ik tennissen?
Drink normaal geen leidingwater daar en zal ik ook nu niet doen.
Ben vorig jaar ziek geweest, hoe zit het ermee als ik diareeremmers nodig heb?

Wat overigens als er iets gebeurt? moet ik dan daar naar de dokter? Ook als het misgaat?

Kooppie

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 15:23

Een vraagje, waarom zet jij juist in week 10-11 en 12?
zijn dit gevaarlijke weken?

Ik ben momenteel ook net zwanger van mijn eerste kindje,..

Ik vind dit topic intressant omdat wij half juli naar Oostenrijk gaan op vakantie
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 15:33

Nou dat zijn de laatste 3 weken van de spannende eerste 3 maanden. De meeste miskramen komen in de eerste 12 weken voor.
Nou wil het niet zeggen dat je ZEKER bent NA de 12 weken, maar denk dat het voor mij toch zeker een magische grens zal zijn.
(eerder een miskraam gehad en een afwijkende baarmoeder, tussenschot of 2-hoornig)
Ik geloof dat bij 12 a 13 weken het kindje "af" is en alleen nog maar hoeft te groeien.
Vandaar mijn reactie op deze manier.

Ben benieuwd naar reacties.

(hoever ben je Lieken?)

[Laatst gewijzigd door Kooppie - 15/05/2007 @ 15:34] - Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 17:59
loodje

he meiden
als je zwanger bent ben je niet ziek hoor, het is misschien tijdelijk even ongemakkelijk omdat je niet ekker bent, maar geniet er van. je kan dus heerlijk vakantie vieren waar je maar heen wilt, let in de zon een beetje op voor een zwangerschapsmasker.
Verder eet je daar precies het zelfde niet als wat je thuis ook niet eet. En als je thuis tennist kan dat daar ook.
Ik ga als ik 18 weken ben naar australie, heerlijk toch, nog even een vakantie met zijn tweeen, geniet er van.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 18:17

Ik snap wat je bedoelt en ja...dat heb ik ook altijd geroepen, maar als je op deze manier zelf in het schuitje zit.....blijkt dat ik wel anders reageer dus.
Ik ben totaal niet kleinzerig of OVERbezorgd...maar vroeg gewoon om tips.

Kooppie

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 09:44

Ik ben 5 weken ver (volgens de berekening hier op de site) Ik moet nog mijn eerste afspraak maken bij de gyn. (ik ga vrijdag bellen)

Wat betreft die 12 weken, tja...
daarb en ik nog veraf... Tegen da we vertrekken op vakantie (half juli)
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 15:06
tati

Hallo meiden,

Allemaal alvast een dikke proficiat met jullie zwangerschap en dat alles goed mogen verlopen hé.
Ik ben zelf bijna 12 weken ( de magische grens !! - ben ook aanhet aftellen hoor ) Ik ga ook binnen een dikke twee weken naar egypte. Ben ook al naat tenerife geweest toen ik 8 weken was.
Heb gewoon mij heel goed ingesmeerd tegen de zon. zelfs met een factor 60 ( van de klein voor mijn gezicht. en af en toe eens in de schaduw liggen. Het is zoals loodje al schreef, zwanger zijn is geen ziekte hoor. Je mag nog altijd alles doen (tenzij dokter neen zegt natuurlijk) Ikzelf ga nog steeds lopen en doe aan aquagym. En ben van plan dit toch zo lang mogelijk vol te houden.

Groetjes
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 17:43
sunshine

Online Status Bekijk profiel
Hoi Kooppie

Ik ga over een paar weken naar Bali. Ik ben dan (als het goed gaat 17 weken). Ik snap je vragen wel hoor. Ik ben me nu ook anders aan het voorbereiden op de vakantie dan normaal. Hoewel ik het zeker niet als een belemmering zie. Ik laat me een keer extra voorlichten door de GGD (wat mag ik slikken als ik diaree krijg enz?) en ik kies dit keer voor hele makkelijke kleding in het vliegtuig. Omdat het een flinke vliegreis is, hebben we ook voor terug een overnachting op Schiphol geboekt. Ik heb sunblock voor mijn gezicht gehaald. Ach en zo probeer ik me ook een beetje extra voor te bereiden. Dus tips zijn welkom!

Fijne vakantie straks!

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 17:49

Dank je Sunshine, fijn te horen.
Ik vind ook dat ik er rekening mee moet houden, en je weet nooit wat er kan gebeuren.
Ik ben nooit zwanger geweest, dus inderdaad...ALLE TIPS ZIJN WELKOM

Kooppie

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 17:54
loodje

he kooppie dat snap ik ook hoor meid, voor mij geld precies het zelfde.
ik ben in de 8ste week een weekje gaan klimmen en merkte heel snel dat ik gewoon minder actief kon zijn dan anders, en dat zal ik in austarlie ook merken.
Daarom is het juist wel even goed om lekker op vakantie te gaan.
het was dus niet negatief bedoelt hoor.
Van mijn verloskundige begreep ik dat ik in ieder geval mijn zwangerschapskaart met alle gegevens mee moet nemen en net als al eerder staat de zon kan vlekken geven op je gezicht dus goed insmeren. en lekker een parasol mee als het je te heet wrdt.
veel plezier op vakantie en succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]