< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Hoeveel dagen ziekenhuis met keizersnee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Hoeveel dagen ziekenhuis met keizersnee?
21/05/2007 @ 11:18
Ronnie

Online Status
Hoi allemaal,

Ben 5 dagen in het ziekenhuis geweest, maar mocht eigenlijk met 4 dagen al naar huis. Voelde me toen zelf nog niet zo super. t'Was rustog op de afdeling dus was het geen probleem dat ik een nachtje langer bleef.

Ik ben op een donderdag bevallen en vrijdagochtend hebben ze me direct onder de douche gezet. Ging allemaal vrij snel!

Ben net terug uit het ziekenhuis van de nacontrole en ik moet zeggen dat het me tegenviel om weer op die plekken te zijn waar ik de keizersnee heb gehad. Het was een spoedkeizersnee na een langdurige bevalling. 't Ging allemaal niet zo makkelijk... Op dat moment laat je alles gelaten over je heen komen, maar nu achteraf heb ik het er soms wel even moeilijk mee...

Groetjes Ronja

P.S. Hoe gata het met jullie met sporten en buikspieroefeningen? De gynaecoloog raadt me aan om 12 weken af te wachten voor hier mee te beginnen. Wat zijn jullie ervaringen?

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 20:48
mij

Online Status Stuur bericht
mijn buik spieren zijn waardeloos. komt ook niet meer helemaal goed. wel wat beter hoor. maar heb van alles geprobeerd.
heb een poosje pilatus gedaan voor mijn nek en schouder klachten. dat is ook supper voor je buik en vooral voor je diepe buikspieren. maar wat ik ook trainde sommige oefeningen kan ik gewoon niet.
maar goed ik heb er 2 prachtige meiden voor terug en ik hoef ook geen hele platte buik meer terug, maar ja iets minder mag wel.

ik vondt het trouwens wel fijn om de volgende morgen weer te douchen. wel zwaar. de 2x ook weer zwaarder dan de 1x. maar ik knapte wel wat op.

ik vondt het ook moeilijk om na de 1x (spoed) weer in het ziekenhuis te zijn, kon de weg helemaal niet herrinderen. het was midden in de nacht en je wordt op een bed binnen gereden en het leek net een film. alleen was ik de gene die de hoofd rol had. heel wazig.
de 2 de keer was gepland en dat was een stuk aan genaamer.
suc6

Link naar deze reactie
22/05/2007 @ 13:14
ptibou

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Bij mijn eerst ben ik 15 dagen in het ziekenhuis gebleven maar mijn klein was in neo.Dat heeft erg lang geduurt eerder dat ik terug alles kon doen.Voor mijn tweede 7 dagen denk ik.Dag 2 was ik al op en ik was snel herstelt,had ik niet verwacht.
Nu komt er een derde ks, een gepland deze keer, ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen!
Waar ik het meest schrik voor heb is de epidural!!!Raar maar waar!
xxx
Ptibou

Link naar deze reactie
22/05/2007 @ 17:02
mij

hoi pitbo
spannend he de 3 de. bij mij wordt het ook weer een
geplande.
vindt het op de een of andere manier wel enger dan de vorige 2. misschien een beetje bang laten maken door mijn omgeving.
gr

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 19:22
Jen

Hey Sisi,

jawel, ik had ook een infuus met glucose en natrium en zo. Maar die mocht er de dag erna weer uit. Het ging blijkbaar boven verwachting goed. Mijn pijnstilling kreeg ik de eerste 2 dagen via een spuitje en daarna kreeg ik alleen nog paracetamol.
De zusters zeiden ook vaker tegen me dat ik wat meer moest rusten, maar mijn zoontje lag op de ic en dan lig je toch niet lekker in zo'n bed. Ik wilde zoveel mogelijk bij hem zijn, zeker met voedingen en zo. Daarom vermande ik mezelf en liep ik een dag later zelf van de afdeling naar de IC (2 verdiepingen lager dan waar ik lag)
Volgens de zusters zou ik de klap nog wel krijgen van mijn drukke heen en weer geloop, maar tot nu toe niks gevoeld daarvan.

groetjes van Jen

[Laatst gewijzigd door Jen - 23/05/2007 @ 19:23] - Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 02:57
SISI

Online Status
Hoi Jen,

Ah gelukkig maar, ik denk ook dat je zelf het beste aanvoelt wat je kunt. Ik liep volgens hun ook te veel, maar nergens last van gehad(en dan had dat zich nu ondertussen wel geuit, nietwaar)
Is het nu met je zoontje goed???

Ronja,
Ook weer heel verschillend denk ik, bij mij werd gezegd een half jaar wachten met intensieve buikoefeningen.
Een kennis van mij was met 4 maanden aan het roeien en heeft een verzakking gekregen, dus daar ben ik toen wel van geschrokken en heb me dus ook maar aan die 6 maanden gehouden. (Ik zwem wel gewoon)

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 16:02
ratje

Hoi Ronja,

Ik ben op 7 weken al begonnen met buikspieroefeningen bij de kinesist hoor.

Ik ben op dag 7 naar huis gegaan uit het ziekenhuis, maar ik mocht ook een dag langer blijven. Gelukkig hebben ze mij niet tegengehouden omdat ik dag vroeger ben vertrokken. De eerste 2 dagen na de KZ vond ik het lastigst, je ligt de eerste dag volledig plat, infuus in je hand, sonde in je blaas... het infuus is geloof ik 2 nachten blijven zitten en de sonde was ik kwijt de derde dag.
De pijn vond ik draaglijk, alleen de eertse 2 dagen waren wat meer. Ik begon de pijn wel al te voelen toen ze nog aan het dichtnaaien waren, de verdoving was al wat aan het uitwerken. Maar ik ben misschien wel een uitzondering.

Groetjes
ratje

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 10:09
sas

Ik zit me zo te verbazen dat jullie pijnstilling kregen dat heb ik helemaal niet gehad is mij ook helemaal niet gevraagt.
Zou dat komen omdat ik de bijna gelijk ging douche?

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 13:52
Hannie

Het zal misschien per ziekenhuis verschillen Sas?

Ik heb na de operatie morfine gehad en dat was het. Volgens mij ligt het er ook aan of je borstvoeding geeft of niet.
Daarna aan de gewone paracetamolletjes. Dat komt niet in de borstvoeding terecht.

Bij mij werd het catheter meteen de volgende dag uit m'n blaas gehaald. Dus als ik naar de wc wilde moest ik gaan lopen. Douchen pas op dag 2.
Vond het heerlijk om weer een beetje schoon te zijn!
Ik ben 4 dagen gebleven

Liefs, Hannie

[Laatst gewijzigd door Hannie - 01/06/2007 @ 13:52] - Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 15:17
Mammie-D

Ik ben vrijdagavond bevallen, en maandagochtend mocht ik naar huis. Ook ik had pijnstilling, een prikje in mijn been en pijnstilling dmv infuus. Zaterdagochtend hield ik het niet meer van de pijn, en ze hadden het infuus al verhoogd in de nacht. Ik kreeg dus nog een ruggenprik om 6.30
Zaterdag heb ik nog prikjes in mijn been gehad tegen de pijn. De catheter en het infuus gingen er s'avonds uit, en ik ben onder de douche gezet. Vanaf zaterdagavond kreeg ik alleen nog maar paracetemol, en die heb ik thuis ook geslikt tot woensdag omdat ik moest afbouwen van de kraamhulp.
Ikzelf vond het verblijf in het ziekenhuis veel te kort, ik kon amper lopen! Ik werd wel in een rolstoel naar de auto gereden, maar eenmaal thuis aangekomen moest ik dus de hele parkeerplaats aflopen tot aan de hal van de flat
Zelf had ik t liefst een week willen blijven omdat je toch dingen gaat doen he als je thuis bent. Heb niet echt het gevoel dat ik lekker ben uitgerust.

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 16:03

hallo

binnen 5w ga ik binnen met keizersnede ons oudste is ook met keizersnede geboren.
ik ben bij de eerste na 5dagen naar huis gekomen en hoop dat het nu ook zo goed gaat.
We zitten nu wel in een benarde situati ons oudste heeft sinds eind maart leukemie en ik wil zo rap mogelijk weer bij haar zijn want als ik beval moeten we 5dagen in het ziekenhuis blijven en 9thuis (chemo kuur).
Ik had gehoopt om mij eens te laten verwennen maar nu zal ik zo rap mogelijk naar huis willen vrees ik, in het mate van mogelijke natuurlijk.

wendy

Link naar deze reactie
09/06/2007 @ 21:58
sasje78

Ik werd donderdmiddag geopereerd en zaterdagmorgen weer naar huis. Wel heel erg snel dus !
Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 14:52
SISI

Online Status
Nou ben ondertussen geholpen(op 37 weken en 2 dagen)op donderdagmiddag en ben zaterdagmiddag naar huis gegaan. Ze wilden eigenlijk me tot zondag houden, maar dat nachtje had ik zoiets van, doe me dan maar naar huis, daar lig ik beter....
Het schijnt dus ook met het beleid van de arts te maken te hebben. De vorige keer heb ik nl 2 dagen aan infuus enzo gelegen en nu ben ik gelijk de volgende ochtend er al afgehaald en gaan douchen.....
Tis ook maar net hoe je je voelt denk, als ik niet had kunnen staan(schijnt dus ook voor te komen dat mensen gaan flauwvallen)had het allemaal ook langer geduurd.

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 21:02
Ronnie

Online Status
Hoi allemaal,

Begin april heb ik een keizersnee gehad, maar nog steeds is de wond gevoelig. Broeken kan ik ook niet dragen en mijn oude kleding hoef ik helemaal nog niet aan te denken. Ben afgelopen week wezen winkelen, moet toch representatieve kleding voor het werk hebben! Twee rokken in een maat groter mee naar huis genomen. 't Was een lange dag (11-15 uur) van passen en nog eens passen. Ik merk gelijk dat dit alweer teveel van het goede is voor mijn buik. 's avonds een branderig en vermoeid gevoel in de buik. Ik kan het nu nog merken (terwijl het twee dagen geleden is dat ik ben gaan winkelen).

Het gaat me allemaal niet snel genoeg. Het herstel valt me vies tegen eerlijkgezegd! Wie herkent dit?

Groetjes Ronja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]