< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Normaal om alles door te geven?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Normaal om alles door te geven?
28/05/2007 @ 16:08
valentijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Amai Tiwi, geef je groot gelijk hoor, en idd leen begrijp jou ook.

Maar vind het toch nog steeds grof dat mensen zo iets gewoon zeggen zo van ja dat zou bij ons ook staan. Jouw baby is nog geen eens geboren.

Zo iets zou ik dus nooit durven zeggen, zou het zelfs nooit durven vragen.

Moest die persoon het nu zelf aanbieden tot daar aan toe, maar zelf liggen hengelen.

groetjes

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 22:38

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

amai ik vraag mij af waar sommige mensen het lef vandaan halen. Ik zou nog niet eens durven zeggen: van goed bewaren dan kunnen wij het nog gebruiken. Pff, ... .

Ikzelf heb wel veel gekregen van mijn broer (heeft drie kinderen in nog geen drie jaar). Hij wilde dit doorgeven en wilde ons zelf laten beslissen of we het willen gebruiken. Ben wel blij dat ik de wieg, maxi-cosi, en nog veel andere spullen heb gekregen. Er is trouwens niks aan. Hebben ook één en ander gekregen van de broer van mijn vriend (zoals tweede verzorgingskussen, speeldeken, ...) omdat ze geen kinderen meer willen.

Wij wilden zelf niks lenen van iemand. Als er dan iets aan is en je dit moet terug geven mag er niet aan denken.

Persoonlijk gaan we ook niks uitlenen. We zien dit niet zitten omdat we nog een tweede kindje willen en ik niet wil dat ons tweede kindje dan kleren moet dragen die al massa's door anderen zijn gedragen.
Als we ooit onze spullen wegdoen zal het zijn aan personen die we zelf kiezen. En zeker niet degenen die erom bedelen. Dan verkoop ik het nog veel liever!

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 11:56
zina

Ik heb ook zoiets voorgehad!!! Een de echtgenote van een neef van mijn man was 1 maand voor mij bevallen, nog geen jaar later blijkt dat ze nog is zwanger is!! Haar 1ste een zoontje, tweede ook en ik heb ook een zoontje. Nu komt het.... ze zei me gewoon "jij hebt echt mooie kleertjes voor je zoon, mooier dan die van mij, mag ik die niet hebben voor mijn 2de die van u gaat er toch uitgroeien"!!! Ik denk dat mijn hart gedurende enkele seconden gewoon stil stond.
Ik dan "nee sorry, wij willen zelf nog een kind en dat heeft veel te veel geld gekost om dat gewoon weg te geven. ik ben niet van plan om nog eens alles te kopen"!! Ik moet zeggen dat ze nooit nog een woord tegen mij gezegd heeft, 1 week na de geboorte van haar tweede zijn ze uit elkaar gegaan! Ik heb ze nooit meer gezien!!! Met andere woorden ik had die kleren ook nooit terug gehad he
!!

Nu ben ik zwanger van een tweede kindje ook een zoontje dus voor mij komt dat allemaal ook heel goed uit.
Dus zeker niet egoistisch, gewoon doen wat jij wil!!!!

groetjes en nog veel succes met je zwangerschap

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 12:30
snuffie

Hoi,

Ik ben de eerste thuis (heb nog broer, zus en schoonzus) die kindjes koopt, en ook in mijn vriendenkring zijn er nog geen andere mama's in spe. Wij hebben alles zelf aangekocht qua meubilair enzo, maar wel heel wat kleertjes gekregen van een nicht van mijn man (die twee zoontjes heeft en geen derde kindje meer koopt). Ik ben heeel blij met al die spullen, en ik vind het, binnen de familie, ook niet erg om later mijn eigen kleertjes of ander gerief door te geven.

Ik wacht daarmee wel tot onze kinderwens volledig vervuld is. Het zou zonde zijn om vanalles uit te lenen, en het dan beschadigd of versleten terug te krijgen als je er zelf nog een kindje in wil grootbrengen...

Ik ga die spulletjes niet verkopen aan familie, heb zelf ook niks moeten betalen voor hetgeen ik heb gekregen van de nicht van mijn man. En ik heb liever dat mijn gerief door mijn familie wordt verder gebruikt, dan door wildvreemden (als ik het zou verkopen). Maar dat is persoonlijk he.

Ik heb er wel een hekel aan als mensen komen 'hengelen' naar je spullen. Gelukkig hier nog niet meegemaakt! Dan is mijn 'goesting' om iets weg te geven al gauw over. Maar aan mijn eigen zus of broer, of aan mijn schoonzusje wil ik later graag mijn gerief uitlenen of weggeven! Ze kunnen er maar goed mee zijn, niet? Ik heb er nu wel voor betaald, maar heb toch ook altijd het voorrecht gehad om alles in perfecte staat te kunnen gebruiken...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
03/11/2007 @ 16:16
sasje

Awel net hetzelfde voor gehad, iedereen maar in ons plek beslissen dat ik mijn uitzet diende door te geven aan mijn schoonzus die bewust alleenstaande moeder wilde zijn, ik had al mijn gerief nog liggen na ons twee kinderen en ik kon het niet weggeven omdat ik niet zeker was of we nog aan een derde gingen beginnen... de oren van mijn hoofd hebben ze gezaagd over de relax, tot ik heb gezegd dat ik heb nakekenen en dat ergens een rondel kapot was en dat hij scheef stond. Gedaan met zagen toen. Ik had hen toen ook op hun vragen steeds gezegd dat ik dat en dat en dat.... aan die of die of die had uitgeleend.

Feit wil ook dat ik 1 keer spullen heb uitgeleend, de meter van mijn dochtertje, mijn 'beste' vriendin... een borstkolf, een flessenvrwarmer, en een sterilisator, allen van avent.... EN hoe kreg ik het terug, vol kalkaanslag... vol vlekken vol vuil, de borstkolf gebarsten van te laten vallen... haar antwoord, bwaa ge hebt nu toch al twee kinderen een derde komt er toch ni meer, en las het is dan zal ik u als cadeau wel ne nieuwe kopen... ik wist ni wat ik hoorde... het gaat hem mij om het procinipe...

Ik ben nu zwanger van ons derde, een park hebben we niet meer, awel he, ik heb het gekocht op een babybeurs, voor een appel en ei, hetzelfde voor een nieuw borstvoedingskussen, een relax, eentje voor boven te zetten dat ik er niet steeds mee naar boven moet sleuren, en... een borstkolf van avent waar ik dus de kapotte gebarsten onderdelen van kan vervangen.... Ik koop het zelf, al is het van vreemden, maar liever dat dan ik het ook maar zou moeten vragen aan hen.... no way...

En dan krijg ik nog commentaar op het feit dat ik 'nog' dingen koop, je hebt toch alles, waaorm nog geld uitgeven aan babybeurzen als je toch alles hebt... waar bemoeien ze zich mee he...

Dus, Debby en alle anderen, geloof me, ik heb het net als anderen hier ook meegemaakt, volg je gevoel, heb je geen zin om het te geven dan is dat zo, het zijn jou, tenslotte dure spullen, met veel liefde uitgekozen voor JOU baby.... hou ze zelf bij op zolder tot het volgende... en hetgene je uitleent, verwacht niet dat het in zelfde staat terug komt, of kapot of versleten... En na onsderde zal alles verkocht worden dat we er ook nog wat aan hebben...

groetjes en veel succes

Link naar deze reactie
03/11/2007 @ 21:12

Heeey,

Hier is het ook de gewoonte in de familie om alles door te geven.Wij zijn nu als eerste aan de volgende generatie begonnen en hebben dan ook alles nieuw gekocht, omdat hetgene dat werd doorgegeven redelijk uit de mode was.
Nu begon mijn schoonzus ook al over onze wieg te lenen ed, maar ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik daar niet aan mee doe.
Wij hebben alles nieuw gekocht ook met de bedoeling dat het nog enige jaren meegaat, omdat we ook meerdere kindjes willen.

Wij zien het dus ook niet zitten dat we nu bvb onze wieg uitlenen, die volledig gerenoveerd is (was een antieken smeedijzeren) en binnen een jaar of 3 allemaal versleten spullen terug te krijgen.
Nee, daar hebben we vriendelijk voor bedankt.

En als iemand het niet begrijpt, hebben ze pech. Des spulletjes kosten allemaal al genoeg en we zijn er dan ook heel erg zuinig op.
Ik zou er dan ook niet tegen kunnen als iemand anders ze verspilt...

grtz

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 16:11
Bren

Sorry maar ik ga met de meesten hierboven niet akkoord.

Wij hebben heel veel (buggy, maxi-cosi, alle kleertjes, parkomranding en matras,...) gekregen in bruikleen van mijn schoonzus. Heeft zelf al twee kindjes en wil (als ze terug in België is) voor een derde gaan. Wij houden alles mooi in eer. En als er toch iets stuk zou gaan dan zullen we hun een nieuwe kopen. Wij zijn supercontent dat we zo financieel veel kunnen uitsparen. En zij zijn blij dat ze ons kunnen helpen. Mijn schoonzus is supercontent als ze ziet dat mijn zoontje kleertjes van haar zoontje aan heeft.
Ook mijn mama heeft van een aantal collega's veel gekregen. Zo heeft mijn zoontje daar een bedje, een park, een speelmat, een maci-cosi. Allemaal gekregen van mensen die geen kindjes meer hoeven en dat schenken aan vrienden om hen te helpen.

Ik ga zeker ook mijn spulletjes doorgeven aan anderen uit de famillie of goed kennissenkring als er kindjes komen bij hen en ik de spullen niet meer nodig heb.

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 16:59
duifje

Mijn dochter was iets ouder dan 1 jaar toen mijn zus haar dochtertje kreeg.

dus ik heb haar ook alles uitgeleend, 2/3 verhuisdozen met kleding, hydrofielen, moltons, badcapes etc.
Combi-Kinderwagen (ik gebruikte op dat moment alleen nog de buggy, klein appartementje zonder lift)
Maxi-Cosi, speelgoed en meer klein spul.

Toen ik onze 2e verwachte, dacht ik ook wel dat ik alles terug zou krijgen.
Nou niet dus.
NIETS heb ik teruggekregen, de kleertjes had ze weggegeven aan een vriendin van haar (die ik niet eens kende) net als al het andere linnengoed, de maxi-cosi en het kleine spul, en de Combi-Kinderwagen wilde ik niet eens meer terug.
Helemaal stukgereden, en doorgerookt (ze rookten boven de wagen ) en vies.

Ik heb alles nieuw moeten kopen.
Kort nadat mijn kleine was geboren kreeg zij haar 2e, en ze verwachte ook meteen dat ik mijn dure nieuwe wagen en maxi-cosi (Quinny en Maxi-Cosi Citi, toen het nieuwste van het nieuwste) aan haar zou uitlenen, mijn kleine was toen 3 maanden, en kon volgens haar wel in een grote autostoel en een buggy.
Ze was woest toen ik dat weigerde.

Tja mooi pech, ze had er zelfs zo op gerekend, dat ze in het ziekenhuis nog een autostoeltje moest regelen (ik had zoonlief mee naar het ziekenhuis op kraambezoek genomen in de Maxi-Cosi, en ze eiste dat ik de Maxi-Cosi zou achterlaten want anders kon ze niet naar huis, hoe zou ik mijn zoontje dan moeten vervoeren, los in de kofferbak? dacht het niet dus)

Ik leen ook nooit meer wat uit.
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 17:15
miss boesy

inderdaad ik ga mee met de stelling van jullie;
ikzou niks weggeven zolang het dienst kan doen voor jezelf nog later,
want het is inderdaad bij vele zo dat het altijd dezelfde zij die geven.

zo heb ik een eens een grote tent gekocht ,en heb die zelf nog maar ene keer gebruikt ,en wil iedereen die lenen ,zelfst om naar festivals enzo te gaan sorry hoor maar ik moet ook altijd alles zelf kopen als is het maar voor 1 keer ,en jij zorgt er dan zelf goed voor en andere zou het varken er mee uithangen.
hetzelfde met dvd's uitlenen ,krijg je ze vol m krassen terug ,of is het doosje stuk ,of moet je ebij wijze smeken om nog eens je eigen film terug te krijgen.dus uitlenen is bij mij gedaan

ikzelf koop de maxicosi van mijn zus over ,en krijg hier en daar wat kledij ,maar dat zijn van family die geen kinderen meer willen.

dus lekker houden zolang je er zelf geniet van hebt of wat mee kan doen, dan verkopen wat er te verkopen valt ,en dan kun je nog steeds uitdelen.

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 17:17
miss boesy

haha en nog iets zoalang je van plan bent nog meerdere kinderen te krijgen is dit zeker een goed excuus om niks weg te geven

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:53

Hahaha, zo heeft mijn moeder mijn zusje haar fiets eens uitgeleend aan een tante.
De fiets was wel te klein, maar mijn moeder had hem uiteraard nadien graag terug voor eventuele kleinkinderen.
Nou gingen mijn ouders laatst een fietstochtje doen en reden toevallig langs mijn tante.
Stond dus mijn zus haar fiets daar voor de deur te koop!!!!!
Schijthaas als ons moeder is, is ze stilletjes naar huis gereden en heeft de fiets laten staan!
hihihi, zo zie je maar.
Ik zal nooit iets uitlenen wat ik zelf nog wil...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]