< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » morgen naar de dokter

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
morgen naar de dokter
15/05/2007 @ 17:21
Moby

Online Status
Hoi, ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben en wil ik dus morgen naar de ha voor bevestiging,advies en tips. Nu hoor ik overal over hcg waardes kan ik dit ook aanvragen bij de ha of doen ze dat niet zomaar?
Moet ik dit van tevoren aanvragen?
Ik zou graag willen dat de ha mijn onzekerheid een beetje kan wegnemen. Het is nm net een droom.
Wat hebben jullie gedaan?

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 17:54
Zita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

de HA trekt normaal bloed om te zien of je zwanger bent. In dat bloed gaan ze dan je HCG-waarden na. Dus dit gebeurt wel automatisch normaal :-)

xxx

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 18:17
sunshine

Online Status Bekijk profiel
Moby,

Gefeliciteerd!
Het maakt uit waar je vandaan komt. In Belgie is het heel normaal dat de ha je HCG waarde controleerd. In Nederland niet. Daar doen ze zelfs vaak geen zwangerschapstest meer. (Mijn arts zei dat ze precies dezelfde test doen als wij zelf). Ik kreeg eigenlijk alleen wat informatie. Ik heb nu gewoon telefonisch doorgegeven dat ik opnieuw zwanger ben.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 18:21

Ten eerste PROFICIAT

Inderdaad, de dokter zal niets doen waarschijnlijk.
Hij verteld dat je een afspraak moet maken bij de gyn en dat je foliumzuur moet slikken en dat soort dingen.
De testen die ze bij huisarts doen hier in NL zijn gewoon testen die wij ook gebruiken, predictors of kruidvat testen ofzo. Je betaald alleen meer bij de huisarts (ik moest dat toen contant zelf betalen ooit).
Bloedprikken is hier niet standaard in NL, maar je kunt er natuurlijk naar vragen en misschien dat ze het wel doen, of alleen met indicatie. Zelf moet ik nog een weekje wachten op een 7 weken echo.

Spannend!

Kooppie

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 18:29
Moby

Online Status
Hmm jammer dat ik dan net in nl woon.
Maar als ik het vraag dan doen ze het wel?
En die 7 weken echo is dat ook altijd of niet?

Wow Kooppie jij hebt helemaal een wonder!
Geniet van jullie zwangerschappen ik hoop dat ik dat straks ook doe, want bevatten doe ik het nog niet.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 19:46

Moby gefeliciteerd met je zwangerschap!
hier in NL doet volgens mij alleen de vk een bloed onderzoek, en dat is meestal rond de 8 weken. Een echo krijg je meestal pas met 12 weken, tenzij er indicaties zijn( bloedverlies ed) sommige vk doen wel eerder een echo als je mazzel hebt. dus ik vrees dat je nog even geduld moed hebben.
nog een optie is om te zeggen dat je geen idee hebt hoe ver je bent, dan kan het zijn dat ze een echo doen om te bepalen hoe ver je bent, maar ja zo vroeg in de zwangerschap zie je weinig.
Mij ha heeft uitgelegd waarom ze pas met 10/12weken een echo doen, en dat is omdat het hartje tussen de 6-10weken gaat kloppen, en stel dat je een echo hebt met 8 weken en het hartje klopt nog niet, kan dit voor onnodige stress zorgen zonder dat er eigenlijk iets aan de hand is.
succes er mee iig!

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 20:48
Moby

Online Status
Ik had ook ergenst gelezen dat als er een kans is op 2lingen ze het ook doen? Mijn moeder is er nm 1 van een 2ling en de vader van mijn vriend is er 1 van een 2ling en verder ook in de familie zitten 2lingen.

Is het zinvol om nu ook te testen op toxoplasmo of ben ik daar nu eig te laat voor?

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 21:50

ja dan kan het wel zijn dat ze met 8weken een echo doen!
heeft wel zin hoor, ik ga dat ook laten doen, dan weet je teminste of je immun bent of niet. wij krijgen over 3 weken een kitten, ik wil wel graag weten of ik er dan voorzichtig mee om moet gaan.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 23:40
silly

Online Status Stuur bericht
hey meiden, anoek ben nog nooit zo blij geweest met een paar lettertjes op n site.... ben vanmiddag bij de vk geweest en idd kon ze geen hartje vinden.. Als moeder natuurlijk helemaal gestresst. Ook omdat het al eerder mis ging.... morgenochtend een inwendige echo, ook om te kijken hoe ver ik nou eigenlijk precies ben. Inwendig... nog nooit van gehoord pfff laat nog wel weten hoe het gegaan is

truste iedereen en gefelici met je zs, knuff sil

Vermoedelijke bevalling op 15/12/2007.
Al 95 weken en 6 dagen zwanger (239.80% ver), nog 55 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 11:36
Claudia

Silly niet zo druk maken.. bij mijn 13 weken!! echo konden ze uitwendig zo goed als niets zien en heb ik nog een inwendige echo gehad en toen was alles super duidelijk te zien.. kunt zelfs de oogkassen wangetjes etc zien....

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 11:58

Hoi silly,
hoe is het gegaan?
ik neem aan dat alles gewoon in orden is!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]