< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » trouwen en stiefkinderen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
trouwen en stiefkinderen
15/05/2007 @ 20:44
Katje82

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik heb eens een vraagje. Mijn vriend heeft een zoontje uit zijn vorig huwelijk. Wij hebben ondertussen samen ook al een zoontje! Wij denken eraan om te trouwen. Nu heb ik ergens gelezen dat je ook je stiefkinderen moet onderhouden als je partner sterft en getrouwd bent. Klopt dit? Zijn zoontje komt 1 weekend op 2 en de helft van de vakanties. Zou ik dan de alimentatie moeten doorbetalen als mijn vriend moest sterven en we zijn getrouwd?
Ik kom uit België.

Groetjes

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 14:11

goede vraag, eigenlijk weet ik daar geen antwoord op.
maar het zou toch wat zijn dat als mijn ex dood gaat (alsjeblieft niet hoor) ik van zijn huidige vrouw ga eisen dat ze voor mijn kind gaat betalen..........

wij hebben daar een afspraak over gemaakt.....zodra er wat met mij of mijn ex gebeurd hebben de stiefouders in dit geval nog steeds het recht om damian te zien (als hij dat ook wil natuurlijk).......alleen onstlaan we mekaar van financieele dingen.......en ook de verplichte omgangsregeling die we naar mekaar toe hebben vervalt.

dat is er wat bij ons op papier staat.
niet voor mij en mijn ex maar voornamelijk voor onze partners

maar hoe dat wettelijk geregeld is , geen idee
misschien dat iemand anders dat weet.

gr pat

[Laatst gewijzigd door patricia - 16/05/2007 @ 14:13] - Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 21:09
Kaatje

Als die kinderen behoevend zijn, dus vb geen moeder hebben die voor hen kan zorgen, dan ben jij verplicht als wettelijke stiefmoeder die kinderen te onderhouden denk ik. Wij hadden het hier laatst ook over, mijn man heeft 2 zonen uit eerste huwelijk, en hun moeder is dood.
Nog eentje ervan studeert, en ik vroeg al lachend of ik die moest verder onderhouden . Nu, aangezien dat die hier woont, lijkt het me logisch dat die hier blijft wonen, en dat ik dus die zijn eten en kleren en school betaal.
Man zei, dat als een kind behoevend is, en dus naar OCMW moet, dat OCMW dan bij mij zou aankloppen, voor dat geld terug te vorderen.

Als da kind nog een moeder heeft, en jouw man sterft, dan denk ik niet dat jij de alimentatie moet doorbetalen, hoor.
Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 10:51

Hoi dames,

Wij hebben net een omgekeerde regeling getroffen. Als er iets met mij zou gebeuren dan heeft mijn ventje nog altijd het recht om Sean te zien. Mijn echtgenoot heeft Sean aanvaard als zijn eigen zoon en zou er niet mee kunnen leven dat, als hij mij zou kwijtgeraken, hij ook nog eens Sean volledig zou moeten afgeven. Ook mijn ex-man staat hier volledig achter, zijn nieuwe vriendin heeft Sean ook aanvaard alsof het haar eigen kind is en zou hem ook graag blijven zien indien er iets met ex-man gebeurd. Wat betreft het "onderhoud" is dit, denk ik, toch logisch dat de weduwe of weduwenaar de taken overneemt van zijn of haar overleden partner. Mijn echtgenoot zegt altijd "ik heb niet alleen gekozen voor mijn vrouw maar ook voor haar kind, hij wist tenslotte op voorhand dat ik al een zoon had, hij had de keuze, ons alletwee nemen of niks .

Het hangt er natuurlijk altijd vanaf hoe goed de relatie met de stiefkinderen en ex-partners is hè. Bij ons is het "gelukkig" extreem goed maar ik heb ook al andere verhalen gehoord

Groetjes

Debby

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 09:26
Inne

test

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 18:48

Online Status Bekijk profiel
Jeetje dat is inderdaad nog een hele puzzle!
Ik verwacht mijn tweede kindje van dezelfde vriend en heb hier dus nog nooit mee te maken gehad, maar dat zijn inderdaad wel lastige vraagstukken....

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 17:58
Mallow

Ik heb daar eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan toen wij trouwden. Mijn man heeft ook een zoontje. Ik denk niet dat ik zijn kindje nog zou mogen zien, mocht mijn man wat overkomen. Het is hem dus geraden om zo lang mogelijk te blijven leven of ik verlies er twee tegelijk.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]