< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » veel slaap nodig bij 11 maand

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
veel slaap nodig bij 11 maand
15/05/2007 @ 21:48
pepper

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is 11 maand. Ze heeft best wel veel slaap nodig. Ze is wel net ziek geweest maar daarvoor had ze het ook al.
Slapen:
10.00 uur t/m 11.00 uur
12.00 uur t/m 15.00 uur
17.00 uur t/m 18.00 uur
18.00 uur t/m 8.00 uur

Hoeveel slapen jullie kindjes op deze leeftijd.

Ze drink ook minder. Ze wil nietveel meer drinken. Normaal dronk ze 2 flesjes 150 ml opvolg melk en 3 flesjes diksap 125 ml. Nu wil ze alleen maar 2x 150 ml opvolg melk de rest hoeft ze niet.
Wat zou er aan de hand zijn.
Graag advies

Groetjes pepper

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 22:15
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, mijn dochtertje haar schema ziet er ongeveer als volgt uit:
-7.00: 24O ml + 8 schepjes melk die ze de laatste 3 dagen niet volledig opdrinkt (ze heeft een verkoudheid en melk doet haar alleen nog maar meer hoesten) Daarna leg ik ze terug in bed en slaapt ze nog een klein uurtje.
-12.00: aardappeltjes, nadien slapen voor gemiddeld 2 uurtjes.
-16.00: fruitpap, soms wil ze hierna nog een uurtje slapen, maar dat hangt ervan af hoe lang ze s' middags sliep.
-18.00: boterhammetje
-20.30: 240 ml + 8 schepjes melk, ook deze eet ze niet volledig op wegens haar verkoudheid.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de melk beu begint te worden. Mijn nichtje dronk vanaf een jaar geen melk meer.
Eet ze goed haar aardappeltjes en fruit op?
Haar slaapgedrag is in mijn ogen niet slecht,ze gaat alleen vroeg slapen voor de nacht. Maar dit betekent alleen dat ze zoveel slaap nodig heeft. Als je je echt ongerust maakt, bel dan even naar de kinderarts, jij kent je kindje het beste en weet wanneer er iets scheelt. Hopelijk ben je al iets geruster, grtz Heidi

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 23:04
fatos

Hallo Pepper,

Heb je toevallig een tipfout gemaakt? Zou het niet van 20:00 tot 8:00 moeten zijn?
Nu lijkt het alsof ze van 17:00 tot 8:00 uur slaapt

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 10:01
pepper

Hallo dames,

Ik ben al een beetje geruster. Nu ik zie hoeveel jou kindje slaap. Gelukkig is lisa niet als enigste.

Ik heb inderdaad een tijpfout gemaakt. Het moet zijn van 19.00 uur tot 8.00 uur.

Maar ik vind het nog wel raar dat ze zo weinig drink. Zou het door het weer kunnen komen met dat warme weer heeft ze misschien meer dorst.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes pepper

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 11:29

Online Status Bekijk profiel
Onze Simon drinkt de laatste twee weken ook opeens veel minder. Hij is die melk een beetje beu denk ik.
Hier is zijn schema

7u opstaan, flesje melk en beetje boterham
8u-8u30 slapen tot 10u30
10u30 fruit
12u boterhammetjes
12u30 slapen
15-15u30 weer wakker en dan krijgt hij weer fruit
17u groenten
18u flesje
19u naar bed.

Hij krijgt 2 flessen van 240ml met 8 schepjes maar daar drinkt hij amper de helft van. Deze morgen maar eens wat groeimelk van de oudste geven en dat vond hij wel lekker. Zodra hij 1 is krijgt hij halfvolle melk of groeimelk
Zo te lezen beginnen ze die melk allemaal een beetje beu te raken.
Dus pepper geen zorgen over maken en zodra ze een jaar is mag ze halfvolle melk of groeimelk drinken. Vanaf een 1 jaar moeten ze minimuun 300 ml aan zuivelproducten binnen hebben. Dat mag zowel melk als yohurt zijn.

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 19:01
chrissy

Goed te horen dat David niet te enige is die zoveel slaapt! Hij heeft echt nog wel 2 slaapjes nodig: 1 in de ochtend en 1 in de middag van allebei zo'n 2,5 uur. De laatste paar dagen is hij alleen wel meer melk gaan drinken: 3 flessen van 240ml. En hij eet ook nog eens lekker zijn groenten en fruit en pap. Misschien een groeispurtje?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]