< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » t grote nieuws vertellen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
t grote nieuws vertellen?
16/05/2007 @ 12:15
Hilke

Online Status Bekijk profiel
Hoi!

Wanneer is het een goede tijd om het grote nieuws te gaan vertellen aan bijvoorbeeld je ouders? En, hoe hebben jullie dat aangepakt?

Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 12:18
Samm

Online Status Bekijk profiel
Wij hebben het alleen nog aan mijn moeder verteld, de rest doen we na afspraak bij de vk

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 14:01
Zita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben een gedichtje genomen (van hier op het forum ergens) en dat in een mooi lettertype gezet met een tekening onder van een baby-winnie the pooh. Dat in een enveloppe geduwd en een rompertje ingepakt. Ze moesten eerst de enveloppe open doen en de tekst lezen en daarna mochten ze het pakj open maken. Het was wel geslaagd vond ik.
Wij hebben het gisteren verteld, dus op 5 weken :-)
Wel alleen nog maar aan (schoon)ouders en broers en zussen. De rest zal moeten wachten!

xxx

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 15:43

Toen we een positieve test deden en die dag een afspraak hadden met onze beste vrienden, hebben we het hun verteld, bij 5 weken.
Vorige week hebben we het mijn schoonmoeder en schoonbroer verteld.
Mijn ouders zijn op vakantie en wij gaan er over 23 nachtjes heen en willen hun dan de ingepakte test geven, met een leuke kaart met gedichtje.
Heb ook weleens gehoord over een bolletje wol, dat moeder vast kan gaan brei-en, vind ik ook leuk!

Ik vind het best moeilijk voor me te houden, maar ben zelf ook nog erg onzeker over mijn zwangerschap (ook ivm eerdere miskraam, aanstaande dinsdag hebben we de eerste echo (7 weken), misschien ben ik erna wat geruster.
Na de vakantie ben ik de magische 12 weken voorbij en dan gaan we het gewoon iedereen vertellen.

Mijn advies is inderdaad het niet achter te houden, als je je uit is 100 keer beter, ook voor jezelf, je wilt het toch kwijt!
Misschien moet je het in het begin alleen aan mensen die je kunt vertrouwen vertellen en je ouders!

Zelf zijn we al 3,5 jaar bezig met onze kinderwens en vonden het ook erg moeilijk dit voor ons te houden, de behandelingen en de stress, heb het toch nog een jaar weten te verzwijgen, maar nadat de meeste het wisten voelde we ons echt veel beter. Mensen tonen interesse en leven mee, das wel fijn.

Kooppie

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:53

hallo, wij mochten op 5 weken naar de huisarts voor bloedtest, en hebben het na bevestiging van die test diezelfde avond nog verteld aan de ouders. ik werk bij mijn man en schoonouders in het bedrijf, en ging het moeilijk kunnen verbergen: ik was moe en prikkelbaar, en zo had ik een reden voor mijn vreemde gedrag de laatste dagen al Ze waren allemaal in de wolken ! ook broer en zus wisten het die dag al, en mijn beste vriendin. de rest van onze vrienden hebben we pas na de eerste echo (7 weken) beginnen inlichten, en de familie pas na de eerste 12 weken...
Ik vond ook dat als het mis zou gaan na die eerste echo, we elke steun konden gebruiken, en dat vrienden dan geen opmerkingen à la "en wanneer beginnen jullie eraan" zouden maken dan (iets wat ze nogal snel doen bij de pasgetrouwden hé)... we hadden al één mk gehad twee maanden eerder, heel pril nog, maar toch, ik voelde me toen best alleen metmijn verdriet...

Maar doe vooral waar je je goed bij voelt !! wil je wachten, geen probleem, wil je het van de daken schreeuwen, doe dat dan gewoon.
De eerste 12 weken zijn inderdaad de minst zekere, al is een echo met kloppend hartje ook al een positief teken hé. en misgaan kan het jammergenoeg altijd, ook na die drie maanden...

grtjs allemaal !!

amy

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 19:52
Karen

Online Status Stuur bericht
Wat ik heel leuk vind is een fotokadertje in drie verdeeld, één foto van jezelf en één van je partner. Tussen jullie beide een groot ? met de vermoedelijke bevallingsdatum. Succes ! Ik hoop dit ook vlug te mogen doen...

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 09:33
anoniempje

Wij hebben t-shirts laten drukken voor de neefjes en nichtjes waarop staat: HOERA, ik krijg een neefje of nichtje..Die stiekem aangetrokken bij de neefjes en nichtjes en dan maar wachten tot iemand het opmerkt...dat is gillen!!! echt heel leuk.
Mijn schoonouders hebben nog geen kleinkinderen dus hadden we een grote taart gekocht met daarop de tekst: Hoera, OPA & OMA in 2007!!!! Was ook zeer geslaagd
Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 11:40
Christa Vossen

hallo ladies,

wij hadden eind november een positieve test en mochten 20 december voor de eerste keer naar de gyn. Was toen 8 weken ongeveer.

Toen alles daar OK bleek hebben we t-shirts laten drukken met "ik word papa" en "ik word mama".
Deze hadden we aan op Kerstavond/kerstdag toen we het tegen onze ouders/schoonouders en broers/zussen hebben gezegd!

De rest van de familie kreeg een foto-kerstkaart van ons twee met dezelfde t-shirt aan.

Heel geslaagd en na enkele dagen de kaartjes verstuurd te hebben kwamen de smsjes met gelukwensen binnenstromen

Proficiat allemaal met jullie zwangerschap en geniet ervan!!!

Groetjes,
Christa &

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 11:48
Angel

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Nog een leuk ideetje misschien (mijn schoonzusje en broer hadden het zo aangepakt bij mijn ouders).

Ze hadden mn ouders uitgenodigd op visite.
Toen ze er waren zeiden ze dat ze een groot kado hadden dat ze wilden geven.

Ze hadden een grote doos in pakpapier verpakt met een groot lint eromheen.

Toen mn ouders het uitpakten en openmaakten zat er een echo-fotootje in: VERRASSING!!

Mn ouders vonden het kleine fotootje van hun toekomstig kleinkindje inderdaad één van de grootste kadoos die ze krijgen konden.

Fijn weekend verder!
Angel

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]