< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » ivm cmv

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/05/2007 @ 12:42
suzanna

hoi,

ik heb even een vraagje. Ik heb wat gelezen over cmv dat dat heel besmettelijk kan zijn. Nu heb ik zelf al kusjes op mijn mond gekregen van een kindje van mijn vriendin. Moet ik mij nu zorgen maken? En wat dan als je zelf al kinderen hebt en zwanger bent, je kan ze toch niet mijden hé. Groetjes
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 12:54
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik vind het een héél interessante vraag.
Zelf weet ik het niet zo goed, ik kan mijn kindje toch niet verbieden om me te knuffelen , een zoen te geven of nu plots niet meer toe laten dat hij zijn tuutje bij mij in de mond steekt.

De huisarts heeft me verzekerd dat ik daar niet naar moest kijken omdat arthur niet naar de opvang gaat maar om héél zeker te zijn ga'k het dinsdag bij de gyn nog eens navragen.

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 13:01
suzanna

Hey Anneke,

Mercikes voor je reactie. Mijn vriendin haar kindje gaat ook niet naar de opvang. En mijn gyn heeft hierover nog niets gezegd. Ik zal het mss volgende keer ook maar eens vragen hoe dat juist zit. Groetjes!
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 13:45
Evi

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik moet kusjes van mijn zoontje op de mond vermijden (mag wel op de wang). Ook mag je geen bestek van je kindje meer zelf gebruiken. Het is NIET makkelijk maar het risico is te groot om er laks mee om te gaan.

Groetjes,
Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 16:16
Anneke

bedankt evi voor je reactie, ik heb nog iemand gehoord die dat ook niet mocht.

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 11:27
liesje

Online Status
Van mijn gyne heb ik een lijstje gekregen van waar je op moet letten ivm CMV:
- was vaak de handen (bvb na aanraken van speelgoed)
- gebruik handschoenen bij wisselen van luiers of afvegen van kinderneuzen of was je handen grondig
- maak geen gebruik van bestek of glazen van kinderen, eet niet uit hun bord of proef niet van de zuigflessen
- zoen jonge kinderen niet op de mond
Maar verder heb ik er geen ervaring mee.
Liesje

[Laatst gewijzigd door liesje - 18/05/2007 @ 10:30] - Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 14:11
leenemie

Hoi!

Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik niet immuun was voor cmv. Ik heb al een zoontje die nog steeds naar de onthaalmoeder gaat. Ik ben uiterst voorzichtig. Toch vind ik het heel vervelend om na iedere knuffel, ieder contact je handen te moeten wassen, soms ook het gezicht te moeten wassen. Mijn man vindt soms dat ik overdrijf. Maar ik ben toch zo bang om dat virus op te lopen.
Je leest er soms de ergste dingen over: moeders die gehandicapt kind krijgen, ... Ik mag er niet aan denken!
Ik gebruik wasgel van dettol (verkrijgbaar bij de apotheek)en hoop dat ik het virus niet opraap. Regelmatig dus bloed laten controleren.

grzz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]