< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Bang voor echo...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Bang voor echo...
17/05/2007 @ 12:58
Angel

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik zou sinds een week of 7 zwanger moeten zijn, volgens eigen berekening dan.
2 weken geleden getest en 2 dikke strepen, maar heb nu al sinds 7 mei bruine afscheiding.
4 dagen later, donderdag de 10e zelfs een veeg helderrood na de grote boodschap. Maar met een veeg of 4 was dat weer weg. Heb gelezen dat dat dan weer van een adertje zou kunnen zijn.

Maar tot op vandaag nog steeds de bruine afscheiding.
ik kan het gewoon af met een inlegkruisje, maar de hoeveelheid wisselt wel. De ene dag een paar druppels de andere dag weer echt het middenstukje vol (einde van de dag dan).
Heb sinds de afscheiding ook totaal geen last meer heb van mijn borsten, terwijl ze daarvoor al pijn gingen doen als ik er alleen maar naar keek zowat.
Wat ik wel heb is vreselijke honger en slaap de hele dag, maar ik vraag mij af of dat geen stress-symptomen zijn ofzo, omdat ik me zo'n zorgen maak de hele dag.

Heb met mijn eerste ook de donkere afscheiding gehad, maar dat was met 3 dagen weg.
Het houd nu deze keer al 11 dagen aan met vandaag erbij gerekend.
Word er helemaal moedeloos van...

Heb vorige week wel zo'n menstruatieachtig zeurend gevoel in mn buik gehad, maar mn menstruatie kan het niet zijn, dan heb ik echt veel bloedverlies en maar een dag of 5. Dit is toch heel anders dan.

Ik dacht; ik ga ff google-en op internet om een beetje gerustgesteld te worden, maar zo goed als alles wat je leest is dat dit de voortekeken zijn van een miskraam

Had na een week afscheiding opnieuw getest en nog steeds 2 dik positief. Maar het gevoel van opluchting was alweer snel weg, omdat ik een uurtje later op internet alweer las, dat je tot 8 weken na een miskraam nog positief kan hebben. Dus die test zegt ook weer helemaal niets dan

Ik voel me zo afgebrand nu na al die dagen onzekerheid...
Het is het enige waar ik de hele dag maar aan denk, de hele dag zoveel vragen die door mijn hoofd spoken en beelden waar ik niet aan wil denken...

Wat ik overal lees is dat er aangespoord word om een echo te laten maken om het antwoord te krijgen.

Maar ik zie daar echt als een berg tegenop.
Bij mijn eerste moest ik ook een echo laten maken om te bepalen hoe ver ik toen was.
Ik dacht: ff blote buik, opmeten en klaar. Maar niks hoor! Het was nog te klein, dus moest er een inwendige echo gemaakt worden!! Ik schrok mij kapot en wilde het niet. Wist niet eens dat dat op die manier kon, nog nooit van gehoord gehad toen!
Ik vroeg of ik niet gewoon een paar weken later terug kon komen. Dan is het groter en kunnen ze het alsnog gewoon via de buik bekijken.
Maar de gyneacologe vond dat ik niet zo moest zeuren, het was tenslotte geen bevalling en ze deed het iedere dag en ik was er nu dus het moest toch opgemeten worden.

Dus daar lag ik een paar minuten later dan. Ik vond het echt een ramp! En heb nog wekenlang last gehad van het idee dat dat gebeurd was. Iedere keer als mn man wat bij me probeerde kwam dat moment weer naar boven en was de lol er wel weer af.

Aangezien ik nu net zo ver ben ongeveer heb ik me voorbereid dat het wel weer op die manier zal moeten de echo. nu ik daar al dagenlang aan denk zou ik dat nu wel aan kunnen, ik heb me er geestelijk op voor kunnen bereiden nu zegmaar.
Maar ben zo bang ben dat het antwoord negatief uit zal vallen nu.
Ik zou echt instorten als ik na het doen van zo'n vervelende echo, ook nog eens te horen ga krijgen dat er geen hartritme zou zijn, of een leeg vruchtzakje ofzo.

Vreselijk die eerste weken van onzekerheid zo.
Ergens had ik gewild dat ik niet verder door had gezocht. Ik ben zo bang voor de echo-uitslag nu.

Zijn er nog anderen die bang zijn voor een uitslag nu en daardoor de echo niet aandurven?
Ik zou nu wel wat lotgenoten-steun op prijs stellen.

Hoop iets van jullie te mogen lezen.
Groetjes,
Angel

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 13:08
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Lieve Angel,

Wat vreselijk at je je zo`n zorgen maakt.
Ik heb één tip: NOOIT GOOGLEN, daar wordt je altijd alleen maar depressief van als je je ergens zorgen over maakt. Internet kan je nooit geruststellen, dat kan alleen de dokter doen.
Mijn voorstel is dat je zo snel mogelijk toch die inwendige echo laat amken, hoe vervelend je het ook vind. Hoe langer je wacht, hoe meer zorgen je maakt en hoe slechter het is voor je vruchtje!!! Door de stress wordt de kans op een miskraam alleen maar groter.
En inderdaad, een gyn doet bijna niets anders dan inwendige echos maken en onderzoeken, dat is haar beroep. Je moet dan maar even slikken omdat je weet wat je er mee wint.
Je moet er ook rekening mee houden dat het vruchtje misschien niet in de baarmoeder zit, maar misschien in een van de eilijders. Bloedverlies is daar een teken van. In dat geval zet je ook je eigen leven op het spel.

Bloedverlies hoeft niet altijd wat te zeggen. Door de doorbloedde baarmoedermond kan je wat bloed verliezen, of door harde ontlasting kan het een wandje tussen de vagina en de darm wat beschadigen.

Hoe dan ook; wij zijn geen dokters en geen lichaam is hetzelfde en internet ook niet, alleen een inwendige echo kan de vragen beantwoorden.
Blijf rust houden en maak zo snel mogelijk een afspraak..

Ik wens je heel veel sterkte en succes en hoop vurig dat alles goed zal komen!!

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 13:30
Xanthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Angel,
ik zou ook als ik van jouw was toch om die echo gaan hoor. Zodat je weet waar je staat, en dat je hopelijk toch de geruststelling krijgt dat alles in orde is. En bruin of wat bloedverlies wil niet altijd zeggen dat het zou uitdraaien op een miskraam. Ik zelf heb ook heel veel last van bruinverlies gehad en ook enkele dagen helder rood bloed. En bij mij zit ook nog alles goed. Is normaal je u veel zorgen maakt, daarom dat ik het je echt aanraad om toch voor de echo te gaan, dan is ook al je stress weg. En idd gaan rondzoeken op het net is niet goed, want daar kan je zelf niet op verder gaan en bij iedere persoon is het wel anders. K hoop dat je snel je afspraak maakt voor je echo en dat alles toch positief is zodat je met een gerust hart verder kan genieten van je zwangerschap. Ik in ieder geval voor je. Hou ons op de hoogte
liefs Xanthe

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 13:46
Anno niem

hoi angel!

Ik zou als ik jou was ook een echo laten maken, ook al is het niet leuk en erg eng, onzekerheid word je ook niet echt beter van..

Vervelende situatie, en ik hoop voor je dat je (als je een echo doet) terug komt met het gevoel, dat het allemaal erg mee viel, en je je zorgen hebt gemaakt om niks.

Ik zelf zou me niet als lot genoot op geven, omdat ik dus ook bruinverlies ed heb gehad, en dr kwam dinsdag uit dat het dus toch niet goed is, en dat het vruchtje niet groeid.. Maar je hoort volgens mij veel vaker dat bruinverlies niks dramatisch tot gevolg heeft!

En ik hoop voor jou dat het niet zo is!

Groetjes, En ook ik zou voor je !!
[Laatst gewijzigd door Anno niem - 17/05/2007 @ 13:50] - Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 13:50
Angel

Hoi Rosie en Xanthe,

Alvast dankjewel voor jullie snelle en lieve reacties!
lief dat jullie het hele verhaal lezen zeg, ik zag achteraf na plaatsing pas dat het zo'n lang verhaal geworden was eigenlijk...

Maargoed, ik heb me voorgenomen om morgen maar te bellen naar de verloskundige.
Ik wist ook niet dat stress een miskraam ook nog eens zou kunnen bevorderen, bedankt voor de waarschuwing.

En Xanthe; Rond welke week kreeg jij dat bruinverlies, en hoe lang heeft dat geduurd? Wisten ze waar het vandaan kwam bij jou? Of had het geen oorzaak? En had je ook een beetje last gehad van zo'n zeurend gevoel toen toevallig?

Liefs,
Angel

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 14:00
Rosie

Hoi Angel,

Ik ben erg blij dat je morgen gaat bellen. Laat je niet afschepen, overdrijf desnoods iets, maar zorg dat je zo snel mogelijk onderzocht wordt.
Probeer het tot die tijd (hoe moeilijk ook) van de positieve kant te bekijken.
Zolang je geen menstruatiebloed verliest, heb je nog geen miskraam. Wie weet wordt je juist wel heel erg blij na het maken van de echo.
Als je bang bent voor een miskraam wordt er geadviseerd om bedrust te houden. Maak je niet te druk en zet hem op!!
Stress is echt heel slecht, slecht om zwanger te raken en slecht tijdens te zwangerschap omdat er dan misschien weleens iets mis zou kunnen gaan. Daarom is het bealngrijk; hoe eerder hoe beter.

Liefs,
Rosie

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 14:09
Angel

Hoi Anno niem,

Jij ook bedankt voor je reactie. Wat vervelend dat het mis is gelopen bij je. Echt erg!

Hoe ver ben/was je dan?
En wanneer begon de afscheiding bij jou en hoe lang hield dat aan?
Werd het ook erger, of bleef het hetzelfde?
Heb/had je last van buikpijn of iets?
Had je al het idee dat het fout ging, zo'n onheilspellend voorgevoel ofzo?
En wat gaat er nu verder gebeuren dan?

Sorry dat ik zoveel vragen op je afstook, maar dat zijn allemaal vragen die maar door mijn hoofd blijven gaan.
Ik wil me toch vast een beetje voorbereiden op een mogelijke teleurstellende uitslag. Mocht hij dan toch positief uitpakken, dan is dat beter dan andersom vind ik.

Heel veel sterkte hoor!
Liefs,
Angel

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 15:45
Xanthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Angel,
Het bruinverlies begon rond mijn 8ste week. toen ik dit ongeveer een week had, mocht ik naar de gyn. Ze kon mij niet vertellen hoe dit kwam. Moet wel zeggen had op die moment heel veel stress op het werk (dus dacht misschien dat de reden was, hoewel mijn gyn zei dat dit niet kon). De gyno had een inwendige echo gedaan, zag dat alles goed was, dat er ook geen bloed in de baarmoeder zat dus dit wees zeker niet op een miskraam. Ook had ze nog een uitstrijkje genomen. Heeft me gezegd dat het wel zou kunnen dat ik helder bloed zou verliesen. En idd 2 dagen later begon ik helder bloed te verliezen, dit heeft ongeveer 5 dagen geduurd en is dan vanzelf weer gestopt. Dit zou dan wel met de inwendige echo en het uitstrijkje te maken gehad hebben. Wel raar want na ik de laatste keer ben gestopt met bloeden heb ik helemaal geen bloed meer verloren, ook niet meer tijdens het vrijen. Niet erg natuurlijk want je ziet dat liever niet als wel, ook al weet je dat alles nog goed zit.

Liefs Xanthe

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 22:23
Anno niem

Hoi angel,

Het bruinverlies begon met 5 weken, en ik had heel sterk een voorgevoel dat het "fout" zat, heb al een zoontje, en bij hem had ik echt zoiets van ik ben zwanger, en krijg een baby! en nu had ik dat totaal niet, heb ook 4 testen gedaan, en toen geloofde ik het eigenlijk nog niet..

Toen heb ik gebeld, en ben met 6 weken voor een echo gegaan, waar niks op te zien was.. en moest over drie weken terug komen, alleen in die tussen tijd was het bruinverlies over, en geen buikpijn of wat dan ook gehad, wel wat menstruatie achtige kramen, maar dat lees je zoveel dat ik dat niet echt verontrustend vond.
En toen ik dus met de 9 weken terug kwam, bleek het niet gegroeid, en tot op vandaag nog steeds geen buikpijn/krampen en bruin of bloed verlies..

Maar ik hoop echt voor je dat het bij jou goed is, en dat je (als je je echo hebt gehad) je opgelucht voelt,

Want die onzekerheid is echt slopend..
Heel veel sterkte!!

Groetjes
Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 11:04
Angel

Hoi allemaal,

Nogmaals iedereen dank voor alle info en berichtjes hoor.

Ben wel bang dat ik mijzelf toch wel heel erg herken in het antwoord van Anno niem helaas.
Bij mijn eerste voelde het ook heel anders aan, ondanks dat ik daar een dag of 3 bruinverlies bij had, had ik toen toch echt van: het zit wel goed.
Maar bij deze keer... ik heb echt zo mijn twijfels.

Maarja, zolang het tegendeel niet bewezen is, probeer ik alle gevoel maar even uit te schakelen en gewoon door te gaan met de dagelijkse bezigheden...

Heb zojuist de verloskundige iig gebeld.
Zij had het ook over de baarmoedermond, die nu erg gevoelig is, omdat hij zo doorbloed is. Maar ze meldde me idd dat ik ook rekening moest houden met het idee dat het fout zal kunnen gaan lopen.
Ik moet tot woensdag wachten. Als het bruinverlies dan weg is, belt ze me eind van de week op voor een afspraak van het intake-gesprek. Nadien zal ik dan een echo krijgen.

Is het woensdag niet weg, dan moet ik zelf bellen en word er een afspraak gewmaakt voor de echo als eerste. En dan daarna het gesprek dus.

We wachten dus geduldig verder. eerlijk gezegt zit ik toch niet zo om die echo te springen op het moment...

Fijn weekend iedereen!
Angel

[Laatst gewijzigd door Angel - 18/05/2007 @ 11:04] - Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 22:15
Angel

Hoi ieders,

Voor wie dit nu nog leest, toch nog even een berichtje over de afloop:
Vanavond mijn eerste echo gehad (gewoon via de buik dus voor niks zulke paniek gehad).
Maar het beste nieuws nog: Alles is prima in orde!!

Dank jullie wel voor het duimendraaien dus!! Het heeft geholpen!!

Ben echter wel een paar weekjes korter, zit pas op 6 weken, 3 dagen, (ipv 8 wkn zoals gedacht) maar desondanks zoooo opgelucht nu!!!
Nu gaan we het verder gewoon positief tegemoet!

Waar het bruinverlies vandaan komt is niet te verklaren (inmiddels al 17 dagen aan de gang), maar er was geen bloed of rare dingen in de baarmoeder zelf te ontdekken, dus dat is verder geen probleem dan .
Waarschijnlijk gewoon een gevoelige baarmoedermond, maar dat kan verder geen kwaad voor het pukkie.

Heb advies gekregen zoveel mogelijk rust te nemen wanneer dat mogelijk is.
Het hartje ging als een rikketik en alles zag er prima uit.
Ben echt helemaal happy!!!

Liefs,
HAPPY Angel

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 19:30
Anno niem

Goed zo!!Fijn dat het allemaal goed is!! van harte gefeliciteerd!

Groetjes
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 23:17

hallo angel

gefeliciteerd

ik had vandaag een kleine bloeding deze was bruinig. ik had al een afspraak met de verloskundige maar mijn vriend was zo bezorgd dat we een uur eerder gingen.

Op de echo was wel te zien dat ik zwanger was maar geen foetes of iets, wel dat er 2 delen zijn (meerling)

de verloskundigen heeft me aangeraden dat ik rustig moet doen en 7-6 moet ik terug komen. en ze denk dat ik pas 4 weken

wij zitten nog 2 weken met angst maar nu ik jou verhaal heb gehoord heb ik wat meer hoop

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 12:14
Rosie

Angel wat goed!!

Ben blij dat alles goed zit.

Geniet ervan!

Liefs,
Rosie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]