< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wakker=huilen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
17/05/2007 @ 20:46

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
Ik kom hier even stoom afblazen...
Ik ben helemaal op momenteel.
Ons zoontje is nu een maand oud en de laatste 2 weken zijn een echte hel.
Telkens hij wakker is huilt hij. Hij kan net gegeten hebben, eventjes wegzakken en een half uur of een uurtje later wakker worden en dan onophoudelijk beginnen huilen. Zijn tutje spuugt hij telkens uit en hij is op geen enkele manier stil te krijgen. Als ik geluk heb is hij even te kalmeren als ik hem opneem, maar dat werkt helaas niet altijd. Als hij gekalmeerd is en ik wil hem terug in zijn bedje leggen begint hij weer te huilen.

Eerst dachten we dat het door de reflux kwam en daarvoor wordt hij nu behandelt bij een osteopaat (die is ook op de hoogte van de onophoudelijke huilbuien), sinds begin deze week zijn we ook veranderd van voeding. Hij was nogal winderig dus dachten we dat het door de krampjes kwam dat hij zo huilde. Nu is de winderigheid over maar het huilen blijft.
Laten huilen in zijn wiegje is niet doenbaar. Dan wordt hij helemaal overstuur en gaat het huilen over in krijsen en wordt het alleen maar erger.
Als mijn vriend vrij heeft wisselen we af, zodat we af en toe eens naar buiten kunnen en wat uitblazen.

Maar mijn vriend is helaas maar weinig thuis. Hij werkt in de horeca en werkt gemiddeld 15 uur per dag...
Nu word ik boos op mijn vriend ook want ik sta er de hele tijd helemaal alleen voor en eigenlijk zou ik gewoon willen dat hij ander werkt zoekt met normale uren

Alle huishoudelijk werk en de voorbereiding voor mijn werk binnenkort blijft gewoon liggen omdat ik voordurend met Yannis bezig ben. Ook onze 6 katten en de hond worden stilletjesaan gek van dat gehuil en komen serieus aandacht te kort.
Slapen is er al een hele maand niet bij aangezien hij makkelijk nog om de 2 uur wakker wordt en dan ook blijft huilen/krijsen tot hij zijn flesje krijgt.

Vrijdagnacht gaat hij een nachtje bij mijn ouders slapen zodat we toch even een nachtje kunnen doorslapen en zo weer wat energie krijgen.

Ik zie die kleine pruts doodgraag, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen... Ik heb de indruk dat ik iets heel erg mis doe.

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 21:24
barbara

Online Status
ik lees net je verhaal en heb erg met je te doen. Ik hoop dat je kleine snel wat minder gaat huilen en jullie wat meer rust gunt,
gelukkig heb ik zelf dit probleem niet gehad, maar je kan misschien proberen een regelmaat erin te houden van eerst eten, dan even wakker zijn, en daarna slapen, na het slapen weer eten en even wakker zijn en slapen..
Ik heb dat wel eens gelezen, misschien werkt het?

of als je kleine heeft gegeten en wakker is gaan wandelen, misschien is dat wel ontspannend is je kleine stil en kan jij ff een frisse neus halen??

ik weet niet of het werkt, en misschien heb je het al geprobeert, ik hoop dat iemand je hier meer tips kan geven waar je wat aan kan hebben!

succes iig, en probeer van elk momentje rust te genieten..

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 21:28
nieke

Hoi,

ten eerste proficiat met je mooie baby, hé! En voor alle duidelijkheid: je doet niks mis! Het is zo normaal dat je niet altijd weet waarom je zoontje huilt (hij kan het spijtig genoeg nog niet vertellen), naarmate hij wat ouder wordt, ga je goed aanvoelen waarom hij huilt.
De reflux wordt behandeld, en zijn krampjes zijn precies ook over? Janna huilde de eerste weken ook redelijk veel, ermee rondlopen was het enige wat haar deed zwijgen en de draagdoek! Ik zou het ding zowat heilig kunnen verklaren Meestal droeg ik haar tussen twee voedingen in de draagdoek: ze sliep daar lekker dicht bij mama en ook lekker lang, dus wat tijd voor jezelf (in de mate van het mogelijke). Het vergt wat oefening om het te gebruiken (ik heb de tricotslen), maar eens onder de knie kan je al heel wat taken verrichten: was ophangen/plooien, groenten snijden, papierwerk, dieren eten geven of wat lezen... of gewoon zelf in de zetel ploffen en even rusten . Na enkele weken merkte ik dat ze ook wat langer tevreden bleef in haar parkje en gebruik ik hem gewoon nog om boodschappen of zo te doen. Je kan het eens uitproberen.
Verder heb ik hier al van andere mama's gelezen over 'rust en regelmaat' (van ria blom?), wat ook heel goed schijnt te werken bij baby's die veel huilen. Ik denk dat je daar nog wel reactie van zal krijgen (zelf heb ik er geen ervaring mee...).
Geniet vrijdag van je nachtje, het zal je deugd doen en dan kan je er weer een tijdje tegen. En je vriend die zo lang moet werken: ik begrijp dat het frustrerend is. Toen mijn vriend kon gaan werken was ik soms ook jaloers dat hij even kon ontsnappen aan het gehuil (want zelf ben je 24/24 mama en da's ook hard werken), maar dan kreeg je gewoon het antwoord: Ga jij dan werken en dan blijf ik wel thuis, met heel veel plezier zelfs! Dus het heeft eigenlijk weinig zin om er boos op te zijn, hé

Veel succes!

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 21:49
Lies

Hallo Fanny,

Van harte gefeliciteerd met je kleine Yannis

Ik begrijp heel goed dat je helemaal op bent meid...wat goed dat je hier even stoom komt afblazen!

Je kleine mannetje is nog zo bezig om in zijn ritme te komen, zijn darmpjes zijn nog niet volgroeid etc etc. Wat ik je wil adviseren is: ga eens naar een osteopaat. Een osteopaat kan bepaalde blokkades opheffen; kijk maar eens op http://osteopathie-smolders.nl/Babykinderen.html

Ik hoop dat je hier iets aan hebt; wij hebben al veel positieve resultaten gezien in de omgeving en ik wens het jou ook van harte meid!

Kop op, Yannis vindt je een fantastische mama en dat ben je ook! Vrijdag even lekker bijslapen zal je goed doen, geniet ervan........

Ik denk aan je,

Liefs,
Lies

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 12:22
Simba

ik had je gisteren al een heel verhaal geschreven, maar mijn computer hielt ermee op.

Rust en regelmaat is erg belangrijk voor de kleine. Probeer een strak schema erin te gooien.
Na het ontwaken eten geven. Daarna samen spelen, knuffelen daarna alleen spelen (bijvoorbeeld in de box). En bij de eerste moeheidssignalen wakker in bed leggen (gordijn dicht en toedekken en het liefst in eigen bedje. Bij het ontwaken weer opnieuw beginnen.
Op deze leeftijd zou hij slaapjes van minimaal 1,5uur achter elkaar moeten maken en hij doet nu hazeslaapjes.
En Rust: geen tv, geen radio, geen drukte. Met bezoek van schoot tot schoot kan een kindje erg onrustig worden. Dit zijn allemaal te veel prikkels voor de kleine en kan daardoor onrustig worden.
Lees het boek: Regelmaat en inbakeren van Ria Blom. Je hoeft niet alles te volgen maar er staan goede tips in. Zo laten wij Enzo niet langer dan een kwartier huilen en Ria Blom zegt dat je ze wel een half uur kan laten huilen. Dat vinden wij persoonlijk te lang. Na dat kwartier haalde we hem niet uit bed maar aaide over zijn bol en gaven een spoeentje. Op de derde dag raakte hij van slag door dit nieuwe ritme maar daarna huilde hij niet langer dan 5 minuten voor het slapen gaan. Enzo heeft een slaaphuiltje en ik haalde hem voorheen binne een minuut uit bed om hem te troosten, ik verstoorde hiermee het inslapen komen van hem. Wist ik veel.
Inbakeren kan ook helpen als je kind zichzelf wakker slaat. Wij hebben dat niet gedaan maar voor sommige baby's is dit een goed oplossing.

Je moet er wel zeker van zijn dat er verder niks aan de hand is.
mss heb je er wat aan.

[Laatst gewijzigd door Simba - 18/05/2007 @ 12:24] - Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 14:54

Heel erg bedankt voor de lieve reacties.
Ik ga zeker eens rondkijken voor dat boek en een paar van jullie tips uitproberen.
Er is wel al een vast schema, maar hij blijft overdag beneden en gaat pas 's avonds naar boven. Misschien idd eens proberen om hem de hele dag boven in de 'stilte' te laten slapen.
Hij slaapt altijd in hetzelfde wiegje die gewoon overal naartoe wordt verhuisd.

@Lies: we gaan reeds bij een osteopaat voor zijn reflux (wat ondertussen al stukken beter gaat trouwens)

@Nieke: een vriendin van me heeft zo'n draagdoek (ikzelf heb mij in de tijd een tikkamak aangeschaft maar die vind ik te onhandig) en ik mag hem eens lenen om uit te testen

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 17:40

wat simba zegt klopt echt, de 3 r's werken echt
ik ben er vorige week ook mee begonnen en ze pakt het erg goed op en slaapt overdag ook meer. dat deed ze eerder helemaal niet, op hazeslaapjes van 10 minuten op
wat ik wel merk is dat aisha (net 3 maand geweest) er 's ochtends na de eerste fles wat moeite mee heeft (maar heeft dan ook de hele nacht geslapen) en ze slaapt niet van voeding tot voeding. na de voeding spelen en knuffelen we samen, daarna zij alleen in de box end an in bed. meestal word ze wel eerder wakker (half uur/3 kwartier) voor de volgende voeding. ze mag er dan wel uit en dan knuffelen/spelen we eerst nog een beetje. dit gaat ook goed
mocht je besluiten om hiermee te beginnen zorg dan wel dat je een paar dagen met haar thuis bent en niet weg hoeft en zet door, geef niet snel op ook niet in de dipdagen want dan is het voor niets geweest.
succes! en houd je ons op e hoogte?
Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 06:43
Simba

Ja Fanny dat zou het echt kunnen zijn als ik het zo lees. Met beneden bedoel je bij jullie in de woonkamer?? Het lijkt dan alsof hij slaapt maar wordt dan toch steeds wakker van jullie. Ik neem aan dat je van alles aan het doen bent in de woonkamer als hij slaapt en dat het niet muisstil is?

succes!

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 20:41

Simba,
Beneden is idd de woonkamer... daar speelt of de radio, of de televisie of er wordt op de computer gewerkt en de hond en de katten lopen hier ook rond (alhoewel die meer slapen dan wakker zijn hihi) er wordt ook een beetje huishouden gedaan, kortom prikkels genoeg eigenlijk.

Ik wou er geen porseleinen popje van maken waarbij iedereen die in huis kwam moest fluisteren of op de toppen van zijn tenen lopen aangezien mijn broer en ik ook niet zo opgevoed zijn, maar blijkbaar heeft onze pruts toch iets meer behoefte aan rust dan wij toen.
Gisteren ben ik dan eens beginnen nadenken samen met mijn moeder en kwamen we tot een conclusie... Ik ben zelf heel gestresseerd geweest tijdens mijn zwangerschap, een pup in huis, stress voor de voorbereidingen van de bevalling want alles kwam op mijn schouders terecht, ruzie met mijn vriend, enz...
Dus het zou best wel eens kunnen zijn dat hij op zich al een hele brok zenuwen is, en dan nog eens al die extra prikkels er bovenop maken het helemaal te gek...waardoor dat hij geen rust vind en dus ook niet in een diepe slaap raakt... waardoor hij dan uiteindelijk oververmoeid raakt...
We hebben hem dan de hele dag boven in zijn bedje gelegd, met de rolluiken bijna volledig dicht en hij heeft toen toch makkelijk zo'n 2 uur zonder onderbreking en rustig geslapen.
Het duurt wel even voor hij rustig wordt, maar éénmaal hij begint weg te zakken, glijdt hij makkelijk in een diepere slaap.
Als hij tussendoor terug wakker wordt is het wel weer hetzelfde gehuil, maar ik heb nu wel iets meer speling om mijn werk gedaan te krijgen

De volgende stap is nu zo'n draagdoek aan te schaffen zodat ik verder kan 'werken' als hij weer eens een slapeloze namiddag gepland heeft

In elk geval heel erg bedankt voor de steun en hopelijk wordt het er nu alleen maar beter op

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 21:11
Merel

Ik zou de behandelingen van de osteopaat in ieder geval even doorzetten. Overdag is een draagdoek-zak fijn maar om hem te laten slapen moet je eens kijken voor een bakerzak puckababy. Ook veel tips op die site over rust en regelmaat.
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 23:05
Bets

hoi hoi,

tranen springen terug in mijn ogen bij het lezen van je verhaal, believe me ik weet hoe hard dit is.

Woorden schieten me tekort, want woorden doen zo weinig als je op bent, tips en raad doen het huilen niet stoppen wanneer je erniet meer tegenkan en dan maar zelf in tranen uitbarst. Sterkte meid
Ik denk elke dag aan een mama in die situatie.
Bij ons duurde het tien maanden, ik wil je niet ontmoedigen, zeker niet. Maar geloof me er komt een dag dat het stopt. Ook al lijkt dit nu niet zo.

Heel veel kracht en sterkt dat wil ik je meegeven,

Bets

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 19:29
Ike

Online Status Bekijk profiel
hey allemaal

Ik lees met veel aandacht jullie verhalen. Een osteopaat kan idd heel goed helpen om alle mogelijke fysieke oorzaken uit te sluiten.
Ik heb nu een babietje van 9 dagen, en ze doet het redelijk prima... behalve dat ze de eerste 2 dagen enkel op mij wilde slapen (ze is ook 11 dagen overtijd ingeleid, dus ze wou echt nog niet komen...)
Nu slaapt ze echt wel goed in vergelijking met sommige andere baby's. maar één ding heb ik redelijk snel geleerd, en dan nog van mijn man: je geeft je baby alles wat het nodig heeft: eten, pamper, knuffels ongelooflijk, beetje spelen enz maar slapen moet ie in zijn bed doen. Onze helena viel soms in slaap op mensen die op bezoek waren, maar wanneer ik ze in haar bedje wilde leggen huilde ze de boel samen... dus ze leren het weldegelijk ongelooflijkk snel... het heeft niets met "verwennen" te maken, maar met regelmaat... een kind heeft dat volgens mij echt nodig. dus geef ik haar de borst, boertje laten, nog wat lekker knuffelen en soezen, maar voor ze inslaapt leg ik haar in haar wieg, want wanneer ze inslaapt op mij en ik verplaats haar en ze wordt dan wakker in haar wieg weet ze écht niet waar ze is en is ze in paniek...dus ze moet echt leren in haar bed slapen.
Wat ook hielp bij ons de allereerste dagen is zo een beertje met baarmoedergeluiden, daar werd ze echt wel rustig van en nu slaapt ze er makkelijker mee in. het ding schiet ook vanzelf in gang wanneer ze een krijsje geeft.De droogkast of de dampkap kan ook wel es helpen, of de stofzuiger...echt waar. gewoon de monotone geluiden.
vandaag heeft ze weer veel prikkels gekregen... en nu ligt ze alweer een halfuur in haar wiegje te krijsen, met mijn man ernaast om haar te troosten, dus ze weet dat we er zijn voor haar, maar... ze blijft in haar wieg. Mijn hart breekt, mijn maag krimpt in elkaar, en ik word misselijk van haar gehuil, maar het is echt wel nodig om van in het begin regelmaat te krijgen...
ik weet niet of we goed doen, maar we zorgen in elk geval heel goed voor ons kindje en we zien ze doodgraag. indien er mensen zijn die nog tips hebben, laat gerust weten.
heeeeeeeeeeel veel goede moed aan iedereen

liefs
Isa en helena

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 20:20
Marleen

Ik ben zelf wat ze een echte huilbaby noemde. Huilde 23 uur per dag en was alleen stil als mijn vader thuis kwam om mij een uurtje in de auto mee te nemen of een rond je gaan rijden in de kinderwagen.
Dat heeft "maar" 1,5 jaar geduurd. Dus ik wil je niet ontmoedigen Mijn moeder heeft wel eens met mij voor de wasmachine gestaan, zo gek werd ze van het gebler. Ook waste ze vaak de ramen buiten, want dan hoorde ze het minder
Gelukkig kan jullie kindje eens in de week uit logeren 15 uur werken vind ik wel erg veel. 12 uur is echt het maximum Kan hij niet iets minder gaan werken???
In nederland is het mogelijk om via het cb iemand met een camara op bezoek te krijgen. Deze beelden worden dan door een expert bekeken. Deze geeft dat aan wat je zou kunnen veranderen en inbakeren kan ook heel goed helpen

Onze zoon was gelukkig niet zo'n huilbaby als ik. Wij hebben wel veel in de schommelstoel gezeten en veel kinderliedjes gezongen en de krant voor gelezen enz. Ik merkte (en nu nog steeds) dat onze zoon echt een gezelligheidheids dier is. Met 4 weken kon hij al een kwartier zijn hoofd omhooghouden op de buik zodat hij iedereen kon volgen en zolang hij stemmen hoort is hij stil. Dus moest ik een formulier in vullen dan deed ik dat hard op, met aardappelen schillen zat hij er bij in het wippertje enz Nu ruim 2 jaar later komt hij vaak knuffelen, houdt er niet van om alleen in een kamer te zijn (ik mag best weg, geen probleem maar dan moet er een vervanger zijn)Heel veel sterkte
Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 23:03

Hoi,
Even updaten om de mensen die in dezelfde situatie zitten als ik toch een beetje een hart onder de riem te steken

Marleen, helaas zit minder werken er voor mijn vriend niet in op deze werkplek. Hij is dan ook aan het zoeken achter ander werk met interessantere uren en als het kan toch ook ietsje beter betaald (blijkbaar verdient hij echt wel weinig voor het werk hij doet).

Verder heb ik mij nu ook zo'n draagzak aangeschaft waar ik hem instop als het echt niet meer te houden is.
Hij slaapt boven in zijn bedje met de babyfoon naast hem, dus als hij weer eens niet stopt met huilen nadat ik het hele lijstje ben afgelopen (te warm, te koud, honger, vieze pamper, pijn, ...) geef ik hem zijn tutje, sluit de deur en ga terug naar beneden. Ik zet de babyfoon stiller zodat ik hem nog kan horen maar dat het niet meer oorverdovend is... na 5 minuten ga ik terug, terug tutje geven en terug naar beneden... Uiteindelijk valt hij vanzelf in slaap
Het probleem en gelukkig ook de oplossing is eigenlijk dat hij enorm rap is, en het allemaal snel door heeft.
Het was even zoeken, maar ik kan zeggen dat ik deze week 2 hemelse dagen en nachten (2 x 4,5 uur slapen) achter de rug heb

Er is dus heel veel hoop...

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:12
fiene

Hallo

Ik begrijp je volledig. Mijn dochtertje was ook zo'n huilbaby. Zij had reflux en krijste van 's ochtends tot ' s avonds. Ik kwam er gek van en stond na een tijdje er zelf bij te huilen. Want wij zaten volop in de bouw van ons huis, dus mijn man was voortdurend daar aan het werk. Ik belde dan even mijn ma op zodat ze haar even kon overnemen. Want de osteopaat zei ook: jij raakt gefrustreerd en maakt hierdoor je baby nog meer onrustig. Mijn ma slaagde er meestal wel in om haar dan even in slaap te krijgen ( dan voel je je als mama pas slecht ).
Alles geprobeerd: andere voedingen, andere spenen, regelmaat, donker, licht, stil, ... Ook diverse soorten medicatie. Uiteindelijk goede medicatie gevonden (prepulsid) en met enkele bezoekjes aan de osteopaat (volgens hem had ze vooral last van de darmen) was ze van de ene op de andere dag een ander kind. Ik kon haar even neerzetten zonder dat ze huilde. Ik kon even de afwas doen of koken. Ik kon even eten, ... Oef. Toen was ze wel al een maand of 3 oud. Dit beterde nog meer toen ze vaste voeding kreeg. Ben wel eerst met groenten gestart.
Ik heb mij dikwijls afgevraagd of dit het nu was, een krijsende baby, mijn huishouden die stilstond en voortdurend ruzie met mijn man.
Maar nu heb ik de liefste baby uit, die voortdurend lacht naar alles en iedereen. Ze kan nu uren alleen spelen.
Dus, nog even doorbijten. Het betert echt wel. Je moet hier jammer genoeg even door.
Ik wens je een gelukkige, vrolijke baby toe.

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:15
fiene

Oh ja. Margaux werd meestal rustig als ik haar bij de dampkap plaatste (monotoon geluid) en viel hierbij soms in slaap in haar relax. Het proberen waard !!

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 09:58
Sharon

Tot mij mannetje 3/4 maanden was huilde hij ook erg veel. Het waren krampjes, zo zielig. Ook 's nachts ging het feest gewoon door. Ik begrijp dat je er doorheen zit, maar het gaat echt over. Het enige wat je kunt doen is veel troosten en rustig met hem omgaan. Buikje wat masseren.
Verwennen kun je hem nog niet dus neem hem lekker veel bij je. Heb je al eens een combispeentje geprobeerd? Mijn zoontje spuugde ook altijd zijn speentje uit (de dental) maar toen gaf ik hem een combispeentje ( die is gewoon rond, niet afgeplat) en die hield hij wel in, waardoor hij een stuk minder hysterisch huilde. (speentje biedt troost)

Het is allemaal best heftig voor zo'n kleintje zo'n grote wereld waar zoveel gebeurt en die darmpjes werken nog niet optimaal. Hij heeft veel honger, begrijpt dag-en nacht nog niet. Voor hem is het ook zwaar. Maar met het geduld en de liefde van zijn ouder(s) wordt het langzaam allemaal beter. En over een paar weken dan lacht hij alleen nog maar overdag en slaapt hij 's nachts lekker door. Dan ben je deze tijd allang weer vergeten!!!

Kop op!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]