< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slapen, welk ritueel met 5 mnd?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Slapen, welk ritueel met 5 mnd?
18/05/2007 @ 10:06
lianne

Online Status Stuur bericht
M´n lieve manneke is nu 5 maanden en ik vroeg me af hoe het bij jullie gaat, het naar bed gaan voor de nacht bedoel ik dan.

Hoe laat de fles, gelijk slapen of niet...etc...

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 10:23

Online Status Bekijk profiel
he!

bij ons gaat het eigenlijk al een hele tijd hetzelfde, zo rond half acht gaat ze in bad of een van ons gaat met haar onder de douche, beetje tuttelen en een babymassage, dan rond 8 uur de fles (soms wat later) en dan gaat ze meteen naar bed. ze blijft dan niet meer op en gaat meteen slapen. rond half negen ligt ze altijd in diepe slaap te snurken!

groetjes trui

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 12:10
Cindy

Hoi,

Ik gaf het flesje, dan hield ik ons kindje nog even rustig bij ons (max 20 minuten). Dan ging ik zijn pamepertje verversen, zette ik een muziekje op, vertelde ik hem dat hij moest gaan slapen en zeiden we dag aan een paar beertjes en legde ik hem in zijn bedje. En zo ging dat prima. Ons kindje ging altijd met een glimlach slapen.

groetjes
Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 14:21
Sharon

Ik heb nogal een eter, dus hij krijgt om 18.00u een fles. Gaat om 19.00u in bad en om 20.00 slapen. Om 22.00u krijgt hij dan een droomfles (hij drinkt maar slaapt er geheel doorheen, heel apart) en dan meldt hij zich weer om een uur of 5.30u/6.00u voor een fles. Sinds een week of twee slaapt hij ook meestal goed door. Af en toe wordt hij nog 's nachts huilend wakker. Maar hij is ook nog net geen 5 maanden.

[Laatst gewijzigd door Sharon - 18/05/2007 @ 14:22] - Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:08
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
De kleine is in de middag rond 17.15 uur wakker. Dan is hij spelend beneden. Om 18.45 uur krijgt hij zn badje, daarna om 19.00 uur meteen zn fles en daarna gaat hij meteen naar bed. Hij is dan ook al een tijdje wakker. Hij slaapt tot de volgende morgen 7.15 uur.

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:44
lianne

Bedankt voor de reacties. Ik vroeg me af of het een beetje hetzelfde was als hier.

Noah geeft zelf aan dat hij moe wordt om een uur of 7. We doen hem dan zijn pyamaatje en slaapzakkie aan, geven hem de fles en gelijk naar bed. Vaak valt hij al in slaap tijdens zijn fles en drinkt deze dus ook niet helemaal op. Tegenwoordig vindt meneer het nodig om al om 6 uur wakker te worden. Het ging juist zo goed ( tegelijk wakker met de wekker van papa, 07.15 uur ). Wie weet is het een fase en komt dat heel snel weer goed.

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 19:01

he,

ja, bij ons wordt magali de laatste tijd ook vroeger wakker. ze sliepruim de klok rond maar nu is ze na 11 uur al wakker. geen grote ramp maar het was wel erg lekker.

groetjes trui

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 21:10
linda

Online Status
Mijn zoontje gaat ook altijd 0m 20.00 naar bed.
Ik moet hem dan wakker maken voor de laatste fles van 22.00.
Hoe veel flessen krijgen jullie baby dan ?

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 21:13
lianne

@Linda, hij krijgt al heel lang 4 flessen. Sinds 2 weken 240 cc met 8 schepjes, daarvoor 210 cc met 7 schepjes.

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 21:21

Online Status
pfffff wat ben ik jaloers op jullie zeg...

Sjoerd krijgt rond de klok van 19.00 BV en gaat dan ook zijn bedje in, alleen komt hij nog steeds om de 4 uur om te eten, dus ook de nachten. Hij heeft nog nooit 1 dag doorgeslapen en mama moet er dus elke nacht nog minimaal 1x uit om hem te voeden,
We hebben al geprobeerd om tijd te rekken d.m.v en fopspeentje, maar meestal rekken we het dan maar een half uurtje hooguit 1 uur. Ach hij zal het wel nodig hebben..
Zijn broer sliep pas voor de 1e keer door met 9 1/2 maand.

groetjes Jessica.

P.s Het maakt ook niet uit hoelaat we zijn badje geven (zodat hij extra moe is )
en hij is een echte flessenweigeraar...grgrgr)

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 21:52
coyote

amaai seg,als ik da hier lees is ons ventje wel snel precies,hij is juist 3maand en slaapt al bijna een maand door.. hij krijgt rond 18u zen laaste fles,om 19u in bad en tss 20 en 21u slaapt hij tot de volgende morgend.dan wordt hij meestal tss 7u en 8u wakker.dan heb ik precies wel veel chance me zon goei slaperke.
groetjes

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 22:04

Hey

Quinten viel met zijn fles van 9u gewoon in slaap, daarvoor was hij met geen stokken in slaap te krijgen, en sliep hij door tot 7u 's morgens, dat was vanaf een maand of 5 ŕ 6, nu is hij 15 maanden en krijgt rond 8u een laatste fles, soms is die leeg, soms ook niet en dan slaapt ie door tot 7u normaal, tegenwoordig wordt ie vaak huilend wakker door een nachtmerrie en slaapt ie voort bij ons in bed, als hij in de namiddag lang geslapen heeft of laat in de namiddag nog dan gaat ie ma eerst tegen half 10 slapen want ervoor krijg je hem toch niet in zijn bed.
Hier is het elke dag hetzelfde ritueel, samen naar boven in het grote bed, en hem moet je vasthouden tot ie slaapt, zolang hij zich kan bewegen weigert hij te slapen, de laatste dagen heeft hij iets nieuws en schud hij met zijn hoofd wat dus wil zeggen dat hij nog niet direkt van plan is te slapen maar de aanhouder wint dus als hij echt moe is duurt het max 5min en hij slaapt. Cedric die is nu bijna 2 maand en begint langer te slapen ma heeft nog steeds zijn nachtvoeding nodig, maar iets makkelijker ritueel, die leg je gewoon in zijn bedje en die valt in slaap, hopelijk blijft dit zo!!

Hier is het badtijd rond 7u afhankelijk van het avondeten.

Grtz Poohke
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 09:37

Zo te horen slapen al jullie kindjes door, op een paar mamas na die 1x per nacht het bed uitmoeten... Ik moet 3x het bed uit, soms 4x,dat is tussen 22.00- 07.00! Reken maar uit; om de 2 a 3 uur! Zo gaat het nu al bijna 2 maanden. Na de 2de vaccinatie is dit begonnen. (toen was het een weeklang zelfs 6x) Daarvoor was het een ander verhaal.

Ik heb geprobeerd afgekolfde melk te mengen met BIOBIM ( biologische rijstemeel), laten huilen, maar mogelijk moet ik haar langer laten huilen. Ik heb haar vanaf ongeveer 8 weken tot 4 maanden ingebakerd laten slapen, het ging toen ook wat beter, maar toen begon ze te draaien en dan moet je afbouwen! Ik doe haar in bad voordat ze gaat slapen (met weleda welterustenbad). Allemaal geen effect.

Wat hebben jullie gedaan om jullie kleintjes zo te laten slapen? geven jullie ze speciaal eten? geven jullie ook BV, want volgens het CB ligt het ook daaraan (promoten ze eerst dat je minimaal 6 maanden moet BV-en!?) Misschien laat ik haar overdag teveel slapen? Gemmiddeld 2 a 2,5 uur wakker en 2 a 1,5 uur slaap. Langer rekken doen ik niet, want dan is ze te moe. Slaapt jullie kleintje ook nog bij jullie op de kamer? Hoe doen jullie dat? gelukkig werk ik nog niet, maar als ik straks weer moet beginnen, weet ik niet hoe ik dat moet gaan doen... HELP

een erg slaperige mama
Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 23:00
BlackWidow

Die van ons slaapt ook al door sinds zijn 2 maand.
Echt zalig (hopelijk is ons volgend kindje ook zo )

Hij is beginnen doorslapen toen ik begon met bedtime baby met lavendel van Zwitsal...

Hij kreeg ook zijn badje rond 19u, nieuwe pamper, pyjama'tje & slaapzakje aan... Poes en papa slaapwel zeggen, zingend roepen om slaapbeertje. Eten om 19u30. Soms viel hij al in slaap tijdens zijn flesje (heb trouwens tot zijn 4 maand uitsluitend borstvoeding gegeven, en hij sliep toen wel al door... Volgens mij is het gewoon van kind tot kind...) en soms viel hij gewoon in slaap in zijn bedje.

Jean-Jean gaat ook altijd met 'n glimlach slapen.
Hoewel hij sinds 'n goeie 2-tal weken vaak rond 21u-22u hysterisch wakker wordt. Nachtmerrie of tandjes zei onze onthaalmoeder.

Ze zei ons ook een strikt ritme in te voeren, dit zou ook helpen voor de rust 's nachts...
En idd, sinds we dit doen (slapen tot 9u 's morgens, van 11u-12u slapen & van 14u tot 16u) slaapt Jeanke soms 12u aan 'n stuk. Terwijl hij ervoor maar 8u sliep...

Groetjes
Ikke

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 11:23
lianne

@Mamela, ik heb er niks speciaals aangedaan. Hij krijgt flesvoeding, al vanaf het begin en is zelf gaan doorslapen. De 1e keer schrok ik ook wakker en ben ik gaan kijken of hij nog wel ademde, nou en hij lag gewoon heel lekker te snurken in zijn bedje.

Ik hoop voor je dat je kleintje ook snel door zal slapen!

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 13:15
suusje2512

Online Status
Ons mopje is nu 4,5 maand (waarvan 8 wkeen te vroeg) maar slaapt inmiddels van 22.00 tot minimaal 06.00 uur.

Ze krijgt 5 flessen van 200 ml voeding (= 180 ml water) waarvan de laatste dus om 22.00 uur maar daar moeten we haar wel voor wakker maken. Ze ligt meestal tussen 19.00 en 20.00 uur op bed, dat varieert nogal. Wij badderen haar niet al te vaak (zo wordt toch niet echt vies) maar dat doen we dan ook wanneer het uitkomt. Geen vaste tijd dus.

Ik vind van 22.00 uur tot 06.00 uur een prima tijd hoor.

Als ze straks naar 4 flessen gaat en steeds meer bijvoeding zal het waarschijnlijk wel langer worden. Van 20.00 tot 06.00, althans daar hoop ik wel op.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]