[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/05/2007 @ 10:06 lianne ![]() | M´n lieve manneke is nu 5 maanden en ik vroeg me af hoe het bij jullie gaat, het naar bed gaan voor de nacht bedoel ik dan. Hoe laat de fles, gelijk slapen of niet...etc... |
| 18/05/2007 @ 12:10 Cindy | Hoi, Ik gaf het flesje, dan hield ik ons kindje nog even rustig bij ons (max 20 minuten). Dan ging ik zijn pamepertje verversen, zette ik een muziekje op, vertelde ik hem dat hij moest gaan slapen en zeiden we dag aan een paar beertjes en legde ik hem in zijn bedje. En zo ging dat prima. Ons kindje ging altijd met een glimlach slapen. groetjes |
| 18/05/2007 @ 21:10 linda | Mijn zoontje gaat ook altijd 0m 20.00 naar bed. Ik moet hem dan wakker maken voor de laatste fles van 22.00. Hoe veel flessen krijgen jullie baby dan ? |
| 18/05/2007 @ 21:13 lianne ![]() | @Linda, hij krijgt al heel lang 4 flessen. Sinds 2 weken 240 cc met 8 schepjes, daarvoor 210 cc met 7 schepjes. |
| 18/05/2007 @ 21:21 | pfffff wat ben ik jaloers op jullie zeg... Sjoerd krijgt rond de klok van 19.00 BV en gaat dan ook zijn bedje in, alleen komt hij nog steeds om de 4 uur om te eten, dus ook de nachten. Hij heeft nog nooit 1 dag doorgeslapen en mama moet er dus elke nacht nog minimaal 1x uit om hem te voeden, We hebben al geprobeerd om tijd te rekken d.m.v en fopspeentje, maar meestal rekken we het dan maar een half uurtje hooguit 1 uur. Ach hij zal het wel nodig hebben.. Zijn broer sliep pas voor de 1e keer door met 9 1/2 maand. groetjes Jessica. P.s Het maakt ook niet uit hoelaat we zijn badje geven (zodat hij extra moe is ) en hij is een echte flessenweigeraar...grgrgr) |
| 19/05/2007 @ 09:37 | Zo te horen slapen al jullie kindjes door, op een paar mamas na die 1x per nacht het bed uitmoeten... Ik moet 3x het bed uit, soms 4x,dat is tussen 22.00- 07.00! Reken maar uit; om de 2 a 3 uur! Zo gaat het nu al bijna 2 maanden. Na de 2de vaccinatie is dit begonnen. (toen was het een weeklang zelfs 6x) Daarvoor was het een ander verhaal. Ik heb geprobeerd afgekolfde melk te mengen met BIOBIM ( biologische rijstemeel), laten huilen, maar mogelijk moet ik haar langer laten huilen. Ik heb haar vanaf ongeveer 8 weken tot 4 maanden ingebakerd laten slapen, het ging toen ook wat beter, maar toen begon ze te draaien en dan moet je afbouwen! Ik doe haar in bad voordat ze gaat slapen (met weleda welterustenbad). Allemaal geen effect. Wat hebben jullie gedaan om jullie kleintjes zo te laten slapen? geven jullie ze speciaal eten? geven jullie ook BV, want volgens het CB ligt het ook daaraan (promoten ze eerst dat je minimaal 6 maanden moet BV-en!?) Misschien laat ik haar overdag teveel slapen? Gemmiddeld 2 a 2,5 uur wakker en 2 a 1,5 uur slaap. Langer rekken doen ik niet, want dan is ze te moe. Slaapt jullie kleintje ook nog bij jullie op de kamer? Hoe doen jullie dat? gelukkig werk ik nog niet, maar als ik straks weer moet beginnen, weet ik niet hoe ik dat moet gaan doen... HELP ![]() een erg slaperige mama |
| 20/05/2007 @ 13:15 suusje2512 | Ons mopje is nu 4,5 maand (waarvan 8 wkeen te vroeg) maar slaapt inmiddels van 22.00 tot minimaal 06.00 uur. Ze krijgt 5 flessen van 200 ml voeding (= 180 ml water) waarvan de laatste dus om 22.00 uur maar daar moeten we haar wel voor wakker maken. Ze ligt meestal tussen 19.00 en 20.00 uur op bed, dat varieert nogal. Wij badderen haar niet al te vaak (zo wordt toch niet echt vies) maar dat doen we dan ook wanneer het uitkomt. Geen vaste tijd dus. Ik vind van 22.00 uur tot 06.00 uur een prima tijd hoor. Als ze straks naar 4 flessen gaat en steeds meer bijvoeding zal het waarschijnlijk wel langer worden. Van 20.00 tot 06.00, althans daar hoop ik wel op. Groetjes |
[Reageer]

Slapen, welk ritueel met 5 mnd?

als hij echt moe is duurt het max 5min en hij slaapt. Cedric die is nu bijna 2 maand en begint langer te slapen ma heeft nog steeds zijn nachtvoeding nodig, maar iets makkelijker ritueel, die leg je gewoon in zijn bedje en die valt in slaap, hopelijk blijft dit zo!!
)