< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Terug aan het werk na curregate

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Terug aan het werk na curregate
26/05/2007 @ 10:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lies,

eventjes tussendoor,
je hebt gelijk hoor.
Wettelijk gezien zou hij maar drie dagen mogen geven,
maar dan na de eigenlijk curretage vroeg hij eigenlijk hoelang ik thuis wou blijven. Hij wist ook dat dit een zwangerschap was na 3KI's en 7 ICSI's! Hij kent ons ook al door en door en weet dat ik niet zomaar dagen zou vragen. Ik heb hem dan gevraagd de donderdag bij te krijgen, omdat ik tot de donderdag les geef. Dus 4 dagen ipv 3. Dinsdag ga ik het terug proberen voor de klas. Het derde en het zesde leerjaar zijn op bosklassen en daardoor heb ik veel minder uren. De directeur heeft het zelfs zo geregeld dat ik enkel dinsdag en donderdagvoormiddag moet komen. 7 uurtjes dus... Mag niet klagen met zo'n baas.
Maar daarna is het weer volle bak. Niet te onderschatten met al die kinderen voor je, en natuurlijk de vragen hé: juf, waar was je? Waarom kon je niet komen? Was je ziek? Waarom ben je verdrietig? Enz, enz...
Met de collega's, ja, mensen zijn verschillend hé. De één reageert anders dan de andere. Da's overal zo. Is zelfs al zo bij familie. Tot gisteren had ik zelfs mijn eigen moeder nog niet gezien (en we weten van vorige week woensdag dat ons kindje gestorven is). Ik heb 4 zussen en een broer... nog niemand gezien. 1 zus durfde bellen. Naar een andere zus belde ik voor informatie over mijn broodmachine die stuk was, maar voor de rest: weinig reactie op ons verlies.
Ben dan maar gisteren zelf naar mijn moeder geweest... mijn broer heeft een restaurant en zij staat daar in de keuken. Ondertussen dus ook mijn broer en nog een zus gezien (die daar ook werkt). Weer weinig reactie... Ja, 't was druk hé in 't restaurant... haha, lach ik allemaal mee.

Prutske, hier ook een felle Club-fan... sommige van mijn kindjes spelen bij club (ik werk in een school in Brugge). En ja, zoals je zegt, samen met je partner ergens naartoe gaan lukt best, maar als je dan alleen ergens naartoe moet. Ik durf zelfs met moeite buitenkomen. Alsof ik iets verkeerds gedaan heb...
Die gevoelens zijn zo overweldigend. Ook die hormonen die nog in je lichaam aanwezig zijn hé... ik ben nog even moe als tijdens mijn zwangerschap, mijn borsten zijn nog steeds groter, nog steeds aders erop geschilderd, nog steeds steken, mijn buikje zit nog steeds dikker (nu door die curretage zeker).
En ja, als het dinsdag maar niet zou lukken, kan/mag ik naar de huisartse. Weet je, ze heeft zelfs met ons meegehuild. Zo intens moment. Ook zij zijn maar mensen hé!

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Joceline

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 13:56

Hey Joceline,

Wat erg voor je dat je niet echt steun krijgt van je familie en je moeder dan vooral. Dat snap ik echt niet.

Wij hebben juist heel veel steun gekregen van familie. Mijn moeder belde dagelijks zo'n 3à 4 keer, mijn papa ook en ook mijn schoonmama belde bijna dagelijks. De dag van de curettage stond mijn ma en haar nieuwe man en mijn pa en zijn nieuwe vriendin hier samen voor de deur, en we wonen nochtans meer dan 100km bij mekaar vandaag. Mijn schoonzusje heeft wel eerst gebeld om te vragen of het niet stoorde dat ze langskwam, omdat zij dan wel nog zwanger was natuurlijk en je haar buikje al goed zag en ze wou me niet nog meer verdriet doen door er me mee te confronteren. Ze heeft er ook enorm voor gehuild en voelde zich schudig omdat zij wel nog zwanger was. Maar het is haar van harte geund, ze heeft zelf ook 2 mk gehad, dus ze heeft haar deel pijn en verdriet ook al gehad hé.

Het komische was dat mijn schoonmama direct mijn vriend zijn lesje had opgelegd. Hij moest dit en dat, mocht niet dit of dat,.... Was al zo toen ik zwanger was. Ze zei direct dat hij moest zorgen dat ik voldoende rust nam, dat ik niets zwaar meer moecht opnemen,... Terwijl ze haar zoon toch kent en weet dat hij heel zorgzaam is. Maar ja, ze wou dat nog eens extra gezegd hebben denk ik.

Zeg, hoe noemen de spelertjes bij jullie die in Brugge spelen ? Zal er dan waarschijnlijk een deel van kennen.

Is wel positief dat jullie huisarts zo met jullie meeleeft. Dat heb je echt nodig op zo'n moment. Wij hebben zelf ook zo'n huisarts en heb sindsdien nog meer respect gekregen voor die man. Ook voor mijn gyn trouwens. Als we opnieuw zwanger moesten zijn, ga ik nog met meer vertrouwen me bij haar laten volgen en bij haar bevallen.

Liefs
xxx

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 83 weken zwanger (207.66% ver), nog 43 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 19:11

Hoi dames,

ben vandaag voor het eerst weer gaan werken. Drie uurtjes maar, maar het waren er drie te veel.
De kindjes waren wel lief, daar mag ik niet van klagen. Kinderen zijn spontaan en maken je duidelijk dat het leven verdergaat, of je nu wilt of niet.

Maar die volwassenen... Te veel om op te noemen.
Gelukkig heb ik wel een directeur die achter me staat...

Ik had een doos mee met zoetigheid, beertjes in chocolade. Ik had er een briefje bijgelegd met als tekst: een klein beetje suiker maakt het bittere heel zoet...
De beste reactie was: mmmmm, lekker, ik kon net wat zoetigheid gebruiken, jij wist dat zeker...

Tja, de paardebrillen van die onderwijzers zijn er weer hoor... Ben zo ontgoocheld!

Joceline

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 19:24

Hey Joceline,

Kan heel goed begrijpen dat je ontchoogeld bent in de reactie van je collega's. Denk dat iemand die dit nog niet heeft meegemaakt niet weet hoe het voelt. Zij denken in termen van een bevrucht eitje, xij die het meegemaakt hebben, denken aan ons kindje en de vraag waarom het moest gebeuren. Maar trek het je niet al te veel aan. Diegenen die zo reageer doen dit uit onwijsheid.
Er zijn heel veel mensen die je verdriet wel begrijpen en wel met je meeleven.
Veel moed en een dikke knuffel
xxx

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 83 weken zwanger (207.66% ver), nog 43 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]