< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Ouderschapsverlof in onderwijs

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Ouderschapsverlof in onderwijs
18/05/2007 @ 15:49
Nes

Online Status
Hoi,

Heeft er iemand een idee wanneer je recht hebt op ouderschapsverlofin het onderwijs?
Ik had gehoord dat je 15 maanden in dienst moet zijn bij dezelfde werkgever, alvorens je recht hebt op ouderschapsverlof. Klopt dit? heeft hier iemand ervaring mee?

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 20:08
Claudia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik weet niet waar je woont.. maar ik zit in het nl onderwijs en hier staat in de cao dat je 12 maanden werkzaam moet zijn op het moment dat je met ouderschap wilt beginnen... anders gewoon even het cao boekje opvragen

in nl krijg je helaas vanaf dit jaar nog maar 55% vergoed terwijl dit eerst 75% was....

gr Claudia

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 10:11
Helena

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Nes,

Typ gewoon bij google "ouderschapsverlof onderwijs " in en dan vind je een brief. IK neem het ouderschapsverlof zeker op. Vanaf september kan je dit halftijds opnemen. Dus ga ik halftijds werken en word ik toch nog halftijds vergoed.
Ik ben wel van België. Bij ons is het ouderschapsverlof ongeveer 575 euro per maand (voltijds)

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 10:44
Nes

Online Status
Ja Helena, ik ben ook van belgië. Maar in privé is het zo dat je 15 maanden in dienst moet zijn bij dezelfde werkgever en ik sta nu nog mr van september in men huidige school, maar zou er wel kunnen blijven en als ik dan kan werken tot aan kerstverlof, kom ik maar aan 14 maanden (ik ben tijdelijke). Dus ik hoop dat er wel een andere regling bestaat voor onderwijs hoor

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 12:35
Lies

Online Status Stuur bericht
Euh, ik ben ook van belgie en ik werk in de prive ... en bij mijn weten moeten wij toch ook maar 12 maanden in dienst zijn hoor!
groeten,
Lies

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 13:28
Sally

Online Status Stuur bericht
Ik dacht dat je gewoon een aanstelling voor een volledig schooljaar moest hebben. Dus wie nog van de ene interim naar de andere vliegt, heeft pech... Laten we hopen dat jij geluk hebt!!

Meer informatie vind je op 'lerarendirect' of even googelen hé.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]