< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Weinig slapen,maar niet lang wakker (6m)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Weinig slapen,maar niet lang wakker (6m)
18/05/2007 @ 16:05
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn kleine van bijna 6 maanden maakt er qua ritme tegenwoordig een zooitje van.
We hebben nog steeds dezelfde regelmaat als altijd (die hij al heeft sinds dat hij 2 maanden is).
Hij kan (net zoals iedere baby van die leeftijd) ongeveer 1,5 uur a 1 uur en 3 kwartier wakker blijven. Als ik hem dan na het spelen in bed leg is hij zo vertrokken. Hij is duidelijk moe. Hij wordt dan na een uur, anderhalf uur weer wakker en blijft dan tegenwoordig wakker. Hij is wel vrolijk, gaat gewoon spelen en kletsen in zn bed. Maar hij blijft dat dus 2 uur achter elkaar doen tot zn volgende voeding. Na zn fles (of groente of fruit) speelt hij nog maar een paar minuutjes en dan gaat hij echt weer naar bed. Slapen doet hij dan ook meteen. Maar dan beginnen we weer van voor af aan, hij wordt weer na een uurtje wakker.

Ik heb eens gelezen dat baby's genoeg slaap hebben gehad als ze uit zichzelf vrolijk wakker worden. Maar ja, ik kan het me niet voorstellen na een uurtje. En lang wakker blijven na zn voeding lukt hem gewoon nog niet.

Tot nu toe laat ik hem gewoon in zn bed spelen en kijk regelmatig om het hoekje. Ik hoop steeds dat hij toch nog even in slaap valt.
Ik ben namelijk bang dat het gewoon een gewoonte voor hem is geworden. Maar hij schijnt er geen last van te hebben. Alleen 's avonds is hij wel erg moe en iets later naar bed is dus echt geen optie. Dus alles moet wijken om hem precies op tijd zn fles te kunnen geven en hem naar bed te doen (jammer genoeg komt mijn man dan precies thuis dus kunnen we pas eten als de kleine op bed ligt).

Wat is het slaappatroon van jullie 5 a 6 maandertjes?

Ik vind het soms ook zo zielig hem alleen in zn bed te laten spelen. Maar als ik hem eruit haal ben ik bang dat hij vreselijk moe wordt van alles om hem heen en als hij dan nog 2 uur moet tot zn volgende voeding... nee, niet echt een goed idee...

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:30
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

ik herken mijn zoontje wel een beetje in je verhaal, vooral het ritueel savonds. hier is het ook zo... hij moet en zal zijn fles om 8 uur hebben en dan in bed.vnadaag gaan we eens proberen om hem bij mijn schoonzus in bed te leggen en dan als we terug thuis zijn in zijn eigen bed... ben eens nieuwsgierig.
een echt slaap patroon heeft hij niet. meestal in de voormiddag 1 max 2 uurtjes slapen. in de namiddag 2 a 3 en dan rond 18 uur nog een half uurtje ofzo...
er zijn dagen bij dat hij bijna niks slaapt gelijk als gisteren met als gevolg dat hij vandaag al bijna heel de dag geslapen heeft.en niet wou eten deze middag gelukkig daarjuist goed fruitpap gegeten...nu heeft hij zijn slaap ingehaald denk ik...
ik zou zeggen als hij wakker wordt van hem uit zijn bed te nemen... je kan dit één keer proberen en als je ziet dat het echt niet lukt laat je hem de volgende keer liggen... of leg je hem in die 2 uur nog ff in de box ofzo...kan hij ook nog wat rusten
veel succes

groetjes

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:40
lianne

Noah slaapt nog minder dan Joshua. Ook hij wordt het zat naar ongeveer 1,5 uur, als ik hem dan in bed leg is hij ook zo vertrokken. Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten dat hij na een half uur weer wakker wordt. Ik laat hem soms ook wel eens in bed liggen brabbelen en doen, maar dan vind ik het vaak zo zielig. Hij ligt dan helemaal alleen en zonder speelgoed of iets.

Dit doet hij ook al maanden zo en vraag me echt af wanneer het anders gaat worden. Op welke leeftijd gaan ze alleen nog maar naar bed voor een middagdutje ( van een uur of 3 ).

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 22:21
sass1e

He Susie,

ik denk dat het heel goed is dat je hem toch in zijn bedje legt. dan zijn er in ieder geval minder prikkels. Daar rusten ze dan ook van uit!

Anemone is heel wisselend qua slapen, maar vaak breng ik haar na twee uur wakker gewoon voor een uurtje naar bed. Ik weet dan niet of ze slaapt of speelt met de knuffels, maar ze is meestal daarna weer vrolijk. (mag van mezelf niet om het hoekje kijken, want anders ga ik dat elke 5 minuten doen)

Ik heb eindelijk de oplossing voor het badjesprobleem gevonden. Hert is een steun waar je ze in kan leggen en dan kunnen ze schuin rechtop liggen in bad, douche noem maar op! Kost maar 17 EUR. ~wel jammer dat ik er nu net pas achter kom, hahahaha!

ga nu even opruimen!

groetjes,
Saskia

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 12:55
kelleke

hey

denk dat ik het ook eens ga proberen van zijn dutje smorgens in zijn bed te laten doen, vandaag heeft hij mss een half uurtje geslapen ofzo in de box, met als gevolg dat hij weer moe was als hij moest eten,... en dan weer moeilijk eten ...
kga het zeker eens proberen.hopelijk lukt het.

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 17:31

hallo

mijn dochtertje (6maand) gaat savonds rond 7 half 8 opbedje dan slaapt ze tot volgende ochtend 6/7 dan geef ik haar flesje en gaat ze er direct weer in, dan worden haar knuffels even op de hoogte gesteld waar we over gedroomd hebben en slaapt ze lekker verder
dan is ze er meestal weer rond 9/10 uur...dan volgende er tijdens de dag nog 2 slaapjes 1rond het middag uur en 1 aan het einde van de middag.
hoe lang deze slaapjes duren verschild van dag tot dag ...ene keer een half uurtje en de andere keer 2 uur ....ligt er ook een beetje aan wat we die dag gedaan hebben, als we naar baby zwemmen zijn geweest slapen we meestal lang

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 20:05
maaike22

Hey,

Mijn dochter slaapt heel weinig.

Ze wordt wakker om 7 uur ongeveer.
Dan blijft ze wakket tot 9 uur, heeft intussen melk gehad.
Dan slaapt ze maar 15 min of 20 min en dan blijft ze weer 2 uurtjes wakker.
En dat gaat zo door tot half 8 savonds.

Groetjes Maaike

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 20:55

Online Status Bekijk profiel
he susie,

bij ons is het precies hetzelfde. ook na een uurtje slapen is mevrouw weer klaar wakker en ligt ze te kletsen in bed (erg grappig om te horen trouwens). dan moet ze inderdaad ook nog twee uur tot haar volgende voeding. best verveld vond ik.
ik doe het nu zo. ik pak haar toch uit bed en ze speelt dan weer een half uurtje tot drie kwartier. dan zie ik dat ze weer moe wordt en dan breng ik haar weer naar bed. soms slaapt ze meteen en soms moet ik er wat meer moeite voor doen maar het lukt uiteindelijk wel. ze wordt dan weer na een uurtje wakker en dan is het al tijd om te eten. het werkt goed hier. ze raakt gelukkig niet overstuur, maar ik snap dat je het akelig vindt. vond ik ook en ik hooop dat ze straks toch wat langere slaapjes gaat doen en dan wat minder vaal ofzo...

veel succes
groetjes trui

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 21:08
Mariël

Hoi,

Simon is een echte slaapkop. Zijn ritme:

7.30-8.00 uur: voeding
8.00-11.00 uur: slapen
11.00-13.00 uur: badje, voeding, spelen
13.00-15.00 uur: slapen
15.00-17.00 uur: voeding en spelen
17.00-18.00 uur: slapen
18.00-20.00 uur: spelen en voeding
20.00 uur: naar bed

Vaak valt hij niet meteen in slaap, maar dan ligt hij even te spelen in zijn bedje. 's Morgens is het ook verschillend: soms moet ik hem wakker maken om 7.30 uur en om 11.00 uur, andere keren ligt hij rustig te spelen als ik zijn kamertje binnenkom. Als ik jou was, zou ik hem lekker in zijn bedje laten spelen, hij moet zich ook alleen kunnen vermaken. Als hij het zat is, laat hij vast wel van zich horen. Of hij valt in slaap...

Groetjes,
Mariël

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 21:53
nieke

Hoi,

Janna heeft al enige tijd volgend slaapritme:

20u30 tot 8u30
10u tot 11u
13u tot 14u30
17u tot 18u

In het begin heb ik er haar aan gehouden dat ze in de namiddag een anderhalf uur moest blijven liggen. Doorgaans was dit geen probleem, werd ze na een half uur wakker, tutje gaan geven en laten liggen (ze huilde wel niet). In de voormiddag moet ze minstens een half uurtje blijven liggen. Haar avonddutje, daar ben ik zo 'streng' niet op. En zo heb ik er een mooi schema in gekregen (nu ja, als het weer sprongetjestijd is, wordt het grondig overhoop gehaald ). Als ze huilend wakker wordt, is dit duidelijk: niet uitgeslapen, dus even troosten, tutje geven en dan dommelt ze weer in.
Deze tips heb ik teruggevonden in: 'Zo krijgen leuke ouders leuke kinderen' van Elaine Addison. Een gekregen, luchtig opvoedingsboekje, maar toch met bruikbare tips omtrent slapen, eten...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]