Mijn kleine van bijna 6 maanden maakt er qua ritme tegenwoordig een zooitje van.
We hebben nog steeds dezelfde regelmaat als altijd (die hij al heeft sinds dat hij 2 maanden is).
Hij kan (net zoals iedere baby van die leeftijd) ongeveer 1,5 uur a 1 uur en 3 kwartier wakker blijven. Als ik hem dan na het spelen in bed leg is hij zo vertrokken. Hij is duidelijk moe. Hij wordt dan na een uur, anderhalf uur weer wakker en blijft dan tegenwoordig wakker. Hij is wel vrolijk, gaat gewoon spelen en kletsen in zn bed. Maar hij blijft dat dus 2 uur achter elkaar doen tot zn volgende voeding. Na zn fles (of groente of fruit) speelt hij nog maar een paar minuutjes en dan gaat hij echt weer naar bed. Slapen doet hij dan ook meteen. Maar dan beginnen we weer van voor af aan, hij wordt weer na een uurtje wakker.
Ik heb eens gelezen dat baby's genoeg slaap hebben gehad als ze uit zichzelf vrolijk wakker worden. Maar ja, ik kan het me niet voorstellen na een uurtje. En lang wakker blijven na zn voeding lukt hem gewoon nog niet.
Tot nu toe laat ik hem gewoon in zn bed spelen en kijk regelmatig om het hoekje. Ik hoop steeds dat hij toch nog even in slaap valt.
Ik ben namelijk bang dat het gewoon een gewoonte voor hem is geworden. Maar hij schijnt er geen last van te hebben. Alleen 's avonds is hij wel erg moe en iets later naar bed is dus echt geen optie. Dus alles moet wijken om hem precies op tijd zn fles te kunnen geven en hem naar bed te doen (jammer genoeg komt mijn man dan precies thuis dus kunnen we pas eten als de kleine op bed ligt).
Wat is het slaappatroon van jullie 5 a 6 maandertjes?
Ik vind het soms ook zo zielig hem alleen in zn bed te laten spelen. Maar als ik hem eruit haal ben ik bang dat hij vreselijk moe wordt van alles om hem heen en als hij dan nog 2 uur moet tot zn volgende voeding... nee, niet echt een goed idee...