< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Net zwanger maar zó bang

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Net zwanger maar zó bang
18/05/2007 @ 16:20
doortje79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. We zijn er echt ontzettend blij mee en zeker de eerste dagen liep ik met m'n hoofd in de wolken en kon het eigenlijk ook niet echt geloven. Inmiddels heb ik al last van kwaaltjes, zere borsten, weeig gevoel in buik en zeer emotioneel. Door al die dingen die ik in m'n lijf voel, wordt ik zo bang. Ik ben nooit eerder zwanger geweest en ik heb compleet niet onder controle wat er in mijn lijf gebeurd. Ik wordt hier zo angstig van. Ik hoor vaak verhalen over misselijkheid en zere borsten, maar zijn er meer vrouwen die bang zijn (geweest)?? Ik kan er wel om janken want ik kan op deze manier helemaal niet genieten van mijn zwangerschap....

Liefs Doortje

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:41
Xanthe

Doortje,
Het is normaal dat je angstig bent hoor, ik heb dat nu nog soms. Ik zeg altijd, ik zal pas gerust zijn als ik onze kleine spruit gezond en wel in onze armen heb. En onze hormonen slaan momenteel zo op hol, dat we ze niet onder controle krijgen. Maar geen paniek want dat hoort allemaal bij onze zwangerschap. Ik zou zeggen probeer van je zwangerschap te genieten, wat niet altijd makkelijk is, de eene moment kon ik wel kwaad zijn, dan weer huilen, maar moet zeggen dat ik dat nu niet meer zo snel heb, wel heel emotioneel (kan wel bij het minste huilen). En natuurlijk weten we niet altijd wat ons te wachten staat, maar voor alles moet een eerste keer zijn he (heb het dan op je zwangerschap voor). Ik hoop dat je stilletjes aan toch van je zwangerschap kan genieten, het gaat nog allemaal zo snel

Liefs Xanthe

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:45
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Hoi Doortje,

Ik ben ongeveer even lang zwanger als jij.
Ik heb het ook af en toe gehad, vooral in het begin (ik weet het al 2 weken)
Ik vond het ongelooflijk, kon niet geloven dat ik zwanger was. Mijn lichaam veranderde heel snel en daar werd ik ook bang van, alsof je geen controle meer hebt.
Iedereen was ook zo blij maar ik was alleen maar bang dat het neit goed zat. Nu ik een echo heb gehad en gezien heb dat het in mijn baarmoeder zit, ben ik wel trots en blij, maar ook nog bang voor wat gaat komen.
Ik denk dat dat heel erg normaal is. Gaat het niet mis, de bevalling, werk, financien, opvoeding, je relatie. Vergeet niet dat je hormonen ook op hol slaan en dat werkt ook niet echt gunstig.
Ik ben ook nog eens de allereerste die een kindje verwacht, het is ook mijn eerste. Ik ben de eerste in de familie, de eerste van mijn vriendinnen.
Probeer je niet zo druk te maken. Na je eerste echo ben je vast veel gerustgestelder en kan je er veel meer van genieten!! De natuur heeft het niet voor niets zo geregeld dat je 9 maanden zwanger bent. Je groeit er vanzelf naar toe.
Ik ben nu vooral heeeeeeeeeeeeeeel erg moe.

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 16:56
Rosie

Wat bij mij trouwens helpt, is om er aan te denken hoe heel erg bijzonder het is dat ik en mijn man een klein mensje hebben gemaakt met onze liefde voor elkaar.
En dat het wondertje in je eigen buik groeit!
Op verschillende sites kun je zien wat er per week in je buik veranderd. Het gaat zo snel en er gebeurd zoveel dat is heel erg leuk om te lezen.
Maak je ook niet druk om wat je voelt; zolang je geen bloed verliest zit alles nog op zijn plek.

Heel veel succes en probeer er van te genieten!

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 17:38
doortje79

Bedankt voor jullie lieve berichtjes Xanthe en Rosie!
Ik weet natuurlijk met mijn verstand wel dat ik het gewoon moet loslaten en gewoon mag genieten! Er zijn miljarden vrouwen mij voorgegaan. Maar met mijn gevoel is dat best wel moeilijk. Vandaag kreeg ik met de post van mijn zusje een rompertje opgestuurd, dat zijn wel hele leuke dingen hoor! Daar geniet ik dan toch wel van... Maar die angst die blijft...

Rosie wat heb jij snel een echo gehad? Ik mag pas in de 9e week naar de Verloskundige en dan wordt er nog niet eens een echo gemaakt, dit is pas in de 12e week! Ik kan me zo voorstellen dat als je je kindje hoort (hartslag) of ziet (Echo) dat het dan ook wel wat echter wordt allemaal... Maar goed dat duurt nog zo lang voor mij! Ook ik ben de eerste in mijn familie en vriendinnenkring die zwanger is, dat is denk ik toch extra eng he?

Liefs Doortje

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 18:15
Rosie

Hey Doortje,

Ja ik heb vorig jaar een ontsteking in mijn buik gehad en had nu heel erg last van mijn rechtereilijder. Ik maakte me zorgen om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De gyn begreep dat en ik kreeg een echo. Er was al een vruchtzakje van 7 mm te zien met een wit stipje er in.
Behalve een streepje op een zwangerschapstest, zag ik toen ook ECHT dat er wat groeide in mijn buik! Toen werd het geheel wat echter.
In mijn rechtereilijder zat een vochtblaasje van het gesprongen eitje, niets ernstig maar wel wat vervelend.
Ik heb ook pas in week 9 een afspraak bij de verloskundige en in week 12 een echo.

Kijk als je de eerste bent is alles extra eng!! We gaan iedereen voor, dus iedereen vind het extra speciaal maar jijzelf bent alleen maar bang voor wat er gebeuren gaat. We kunnen niet echt veel houvast vinden en moeten alles zelf uitvinden. Maar ik weet zeker dat alles goed gaat komen. Juist de kwaaltjes laten je echt zwanger voelen en dan voel je ook dat je het bent.

Link naar deze reactie
18/05/2007 @ 20:14
Claudia

hey

ik herken het wel hoor.. elke keer blijkt dat alles goed is maar elke keer is er toch wel weer angst al wordt het minder..

nu bijna geen angst meer zeker omdat ik de kleine ondertussen voel maar maandag hebben we de 20 weken echo en zal blij zijn als daarop weer alle in orde is..

weet je wat mij geholpen heeft...

je weet nooit of het goed gaat en je kunt er zelf niets aan doen.. zelfs als de 13 weken om zijn weet je nooit iets zeker en ook na de geboorte kun je niet elke seconde erbij blijven.. en dan nog als er iets moet gebeuren dan kun je het toch niet voorkomen.. wat ik wil zeggen.. geniet van elke minuut die je zwanger bent want de tiojd komt niet meer terug... klinkt heel stom maar toch werd ik hier rustiger door ......

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 22:30
Papa!

Als man kan ik je zeggen dat ook angst er gewoon bij hoort. Weet natuurlijk niet hoe dat precies voelt, maar ik herken het van mijn vrouw. Zij is ook net zwanger en kan pas echt genieten sinds we voor de echo zijn geweest. Voelde zich eerst egoïstisch, omdat ze er amper van kon genieten.

Snap ik wel, want het gebeurt in haar lijf. Heel veel succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]