< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Babyplannen wel/niet vertellen omgeving

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Babyplannen wel/niet vertellen omgeving
19/05/2007 @ 12:19
Daan

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi...

Eén van de redenen dat ik mij heb ik ingeschreven op dit forum, is lekker te kunnen kletsen over babyplannen.

Mijn man en ik hebben zelf het gevoel dat we met geheime projecten bezig zijn. Erg spannend natuurlijk, maar af en toe wil je het ook graag van de daken afschreeuwen.

Wij hebben de omgeving dus niets verteld over onze plannen. Straks wil het niet 1, 2, 3 lukken en we willen het lekker ontspannen houden, zonder de vragen van anderen.

Omdat de mensen om ons heen toch een bepaald verwachtingspatroon hebben [bijna 2 jaar getrouwd, dus volgende stap kinderen], wordt het onderwerp kinderen vaak aangesneden. Tot nu toe komen wij er nog steeds van af dat we er nog niet aan toe zijn. We willen eerst even van elkaar genieten. Ondertussen zijn we al lekker bezig en dat voelt wel erg sneaky.

Waar ik benieuwd naar ben... Heb jij het je omgeving vertelt?

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 12:30
Anne

Hoi Daan,

Wat leuk dat jullie bezig zijn om zwanger te worden! Zijn jullie al lang bezig?

Wij zijn nu ruim twee maanden gestopt met de pil, ook om zwanger te worden. We hebben het onze omgeving wel verteld, omdat we zo blij waren met ons besluit. We hebben wel heel nadrukkelijk gevraagd of ze niet elke week vragen "en, is het al raak??", want dan lijkt het mij inderdaad moeilijk als het niet wil lukken. Ook heb ik aan de vriendinnen die ik het verteld heb, gevraagd of ze het stil willen houden, zodat niet onze hele vriendenkring het al weet. Maar dat is niet helemaal goed gegaan, want laatst kwam er iemand naar mij toe die het wist. Maar wat ik wil zeggen is dat je zelf moet beslissen of je het wil vertellen. Wij hebben het wel gedaan omdat we zo gelukkig waren en het van de daken wilde schreeuwen. En onze omgeving reageerde heel positief!

Veel succes en plezier!

Liefs Anne

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 12:42
Daan

Hoi Anne,

Super dat de omgeving zo positief reageert... Daar ben ik persoonlijk ook niet bang voor hoor. Ik weet dat wij onze moeders geen groter plezier kunnen doen met babynieuws.

Ook hebben ze mij op het werk laatst al gerust gesteld, dat ze het super vinden als ik daar binnenkort met het grote nieuws kom. Mijn collega's zijn al voorspellingen aan het doen, wanneer dit gaat gebeuren [zelfs al voordat ik gestopt was met de pil].

Ik denk dus ook dat mijn lichaamstaal een hoop verraad, vooral mijn ogen soms boekdelen vertellen. Ben erg benieuwd hoelang ik dit nog ga volhouden, juist omdat ik zo enthousiast ben. Maar ik probeer het vol te blijven houden.

Eind april ben ik gestopt met de pil. Dus dit is net de eerste maand dat het zou kunnen. Al heb ik mijn hoop daar niet opgevestigd, want dat zou wel heel vroeg zijn hè?

Jullie zijn dus ook nog niet heel erg lang bezig.. Spannend hè? Ik wens jullie net zoveel plezier en succes tussen de lakens.

En wil het niet direct lukken... oefening baart kunst

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 16:09

Hallo Daan,

Super hé het gaan voor een eerste kindje.

Wij waren vorig jaar in de herfst gestopt met de pil en hadden het aan niemand verteld, alleen ik aan mijn moeder.

We hadden van de eerste keer prijs en dan hebben we het wel direct verteld aan onze ouders en familie. Dachten het voor de rest stil te houden tot 12 weken, maar dat is niet gelukt. Toen we dan op net 12 weken een miskraam kregen, was ik dan ook erg teleurgesteld dat iedereen het al wist en was bang voor de confrontatie. Maar, dat viel enorm goed mee. Juist omdat de mensen het al weten, hebben ze er enorm veel begrip voor en steunen ze je allemaal. Als ze het niet weten, kunnen ze je niet steunen hé en dan weten ze soms niet waarom je zus of zo reageert.

We hebben toen bewust een tijdje afgewacht om er weer helemaal bovenop te komen en zijn sinds vorige cyclus opnieuw de natuur aan het laten beslissen. Maar ook nu zijn er al mensen op de hoogte natuurlijk, want door de vorige keer, weten ze natuurlijk dat we naar een kleintje verlangen. Toch heb ik er alleen maar positieve ervaringen mee. Het doet deugd te merken dat zoveek vrienden met je meeleven.

Ik zou zeggen, veel oefenplezier en hopelijk krijgen we gauw goed nieuws van je ! Hou ons op de hoogte hé !

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 65 weken en 2 dagen zwanger (163.25% ver), nog 25 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 16:18
Daan

@Prutske: als je een miskraam krijgt, lijkt mij het inderdaad wel fijner dat de mensen die het dichts bij je staan er vanaf weten. Hoe moeilijk het ook is, je kunt er dan in ieder geval wel over praten en zij jou weer troosten.

Uiteraard zal ik het goede nieuws delen met de forumleden... Maar voordat het zover is... lekker oefenen

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 22:54
Lisette

Hoi Daan,

Ik heb het een paar mensen verteld, maar niet iedereen. Uiteindelijk is mijn familie er wel achter gekomen, omdat ik zwanger werd. De week daarna kreeg ik een MK dus nu weer aan het klussen. Maar daardoor weten ze dus wel van onze kinderwens. Ik vind het ook niet erg hoor. Het is fijn als mensen zo met je meeleven. Maar het is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Groetjes
Lisette

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 12:58
Trieneke

Online Status Bekijk profiel
Hoi iedereen,

Mijn man en ik hadden eind vorig jaar besloten om ook voor kindjes te gaan... na 1 maand was het al zover!
Er waren maar enkele mensen uit onze omgeving op de hoogte (waaronder mijn mama en een vriendin). Dat vonden we best zo omdat we niet onder stress wilden staan door de vele vragen of het wel of niet gelukt was.
Toen ik zwanger bleek konden we het wel van de daken schreeuwen, maar bewust vertelden we het enkel tegen onze ouders en de dichtste vrienden. Een week later vertelden we het ook tegen de grootouders. Jammer genoeg kreeg ook ik de dag erna een miskraam.
Toen heb ik veel steun gekregen van de mensen rondom mij.
Nadien hebben we even gewacht om alles op een rijtje te kunnen zetten, maar nu, een 4-tal maanden later gaan we er weer voor.
Nu heb ik het wel niet meer tegen ons mama gezegd omdat ik niet zou willen dat ze te veel gaat hopen. We weten trouwens ook niet of het deze keer even snel zal gaan als de vorige keer. Ik ben natuurlijk wel heel blij dat we weer plannen hebben, en dus heb ik het wel tegen mijn beste vriendin gezegd want tenslotte wil je er echt wel over praten met iemand...

veel succes iedereen

Trieneke
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 12:59
Anne

Haihai,

Daan, het is inderdaad fijn dat mijn omgeving positief reageerde. Ik ben nog vrij jong, 23 en studeer nog. Dus heel gebruikelijk om nu al aan de klus te gaan is het niet. Maar de vrienden en familie die ik het verteld heb, reageerde heel positief en ze hadden het eigenlijk wel verwacht. De vrienden van mijn vriend waren minder positief. Zij denken dat wij een kindje nog niet genoeg kunnen bieden, omdat we financieel nog niet heel sterk staan doordat ik nog geen vaste baan heb. Mijn ouders daarentegen hebben er alle vertrouwen in en zijn bereid nog te helpen. Mijn schoonouders weten het nog niet.
Wat fijn dat ze op je werk je al gerust gesteld hebben. Dat lijkt mij een heel prettig en zeker gevoel. Je hoort zo vaak dat een werkgever helemaal niet blij is met zwangere werknemers!
Wij zijn inderdaad nog niet zo lang bezig, dit is de derde cyclus. We hebben de eerste cyclus nog niet echt bewust geklust, omdat we het beter vonden de cyclus af te wachten en te 'ontpillen', maar ook geen condoom ofzo gebruikt. We hopen dat het nu snel raak mag zijn, het zal zo ontzettend welkom zijn!
Ik hoop voor jou ook dat je snel prijs hebt!!!!!

Prutske en Lisette, wat erg voor jullie dat jullie allebei een miskraam hebben gehad. Fijn dat er veel steun is geweest vanuit de omgeving. Ik kan mij goed voorstellen dat dat op zo'n moment erg belangrijk is. En dat is dan inderdaad een voordeel van dat je omgeving het al weet. Zijn jullie nu meer bang dat het weer fout zal gaan? Er is natuurlijk altijd een risico, maar jullie hebt daadwerkelijk ervaring dat het mis kan gaan... Ik hoop echt dat jullie snel weer prijs zullen hebben en dat het helemaal goed mag gaan!

Liefs Anne

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 15:01

Hoi,

Wij zijn nu 5 maanden bezig en ben vandaag ongi geworden
wij hebben lange tijd gezewegen mar enkele mensen weten het nu toch
van mensen die het niet weten krijg je soms erg stomme commentaar
zelfs mijn schoonmoeder die nochtans op de hoogte was die deed alsof ze van niets wist toen het onlangs over baby's ging ; ze zei je moet daar voor zijn natuurlijk alos wij geen kinderen wilden , klonk als een verwijt
zal wel heel blij zijn als het eindelijk lukt en we het kunnen aankondigen.

groetjes

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 20:03

Hey Marijke,

Wat en rotte opmerking zeg van je schoonmama. Getuigd ook van weinig tact zeg.
Wij hadden niet verteld dat we gingen beginnen, enkel mijn mama en mijn nichtje (die meer als een zus is) wisten het en zij leefden enorm met ons mee. Wij hadden het geluk dat het onmiddelijk prijs was en toen hebben we wel na 2 maand verteld dat we een kindje verwahcten.
Spijtig genoeg is het misgelopen, maar doordat iedereen het wist, hebben we wel enorm veel steun gekregen van onze omgeving.
Na de miskraam hebben we bewuts een tijdje gewacht. Sinds vorige cyclus laten we opnieuw de natuur haar gang gaan.
Ik duim alvast voor je dat je snel goed nieuws kan gaan vertellen aan je familie.

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 65 weken en 2 dagen zwanger (163.25% ver), nog 25 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]