[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/05/2007 @ 19:16 | hallo allemaal, Ik heb een vraagje: Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. We wonen tegenwoordig net over de grens in Belgie. Wie kan mij uitleggen hoe het er in Belgie aan toegaat met de begeleiding van je zwangerschap door een verloskundige en dus niet in het ziekenhuis. Ik heb al een verloskundige gevonden die thuisbevallingen doet. Maar ik had toch graag wat ervaringen van andere moeders die dit hebben gedaan. Ik heb al een dochtertje van 1.5 jaar, maar die is nog thuis in Nederland geboren. Groetjes Judith |
| 20/05/2007 @ 18:58 | Leuk dat jullie hebben gereageerd. Ik heb mijn verloskundige hopelijk al gevonden. Ik heb met haar al email contact gehad en binnenkort kan ik bij haar al terecht. Ik hoefde volgens haar ook niet langs de huisarts om de zwangerschap te laten bevestigen, dat kon zij ook. al weer minder rompslomp. Toch vind ik het ook wel een beetje eng hoor. Ik zit eigenlijk maar 10 km van de grens en het is meteen allemaal heel anders geregeld. hebben jullie dat niet? Ik ben dan ook nog maar net zwanger en heb de vorige zwangerschap volledig in Nederland gehad en ook thuis bevallen. De verloskundige kon ook al iemand die de thuisbevalling wel wilde doen. Wie van jullie is ook bij de ziekenkas van CM? Ik ben ook verzekerd voor hospitalisatie. Krijg je dan alles vergoed? of ook alleen 75% Ik snap van die termen in het boekje niet zo heel veel. Iedereen veel succes met de zwangerschap! Ik woon in Kaulille en jullie? groetjes Judith |
| 01/06/2007 @ 11:28 | dag dames Mijn naam is kimmy en ik woon in belgië om juist te zijn in limburg in genk en werk in maastricht. Ik ga dus ook hier in bevallen.Maar wat ik niet leuk vind aan in nederland werken is dat je tot en met je 6 de maand moet blijven werken. Terwijl als je hier in belgië werkt dat je dan soms al vanaf de 3 de maand moet thuis blijven ale in mijn beroep dan toch en ik werk in de verzorging. Nu ik ben van mijn tweede kindje zwanger en alles gaat redelijk goed dus op dit moment zou ik nog niet willen thuis blijven.maar we zien wel hoe lang we het uit houden. Groetjes kimmy |
[Reageer]

Zwanger in Belgie werken in Nederland