< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » wat te doen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/05/2007 @ 11:19

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
heb net de uitslag van de dna test gehad en mn ex blijkt niet de vader te zijn maar een one night stand! moet ik het diegene vertellen of niet? ondertussen heb ik een hele lieve nieuwe vriend al een paar maandjes zal ik het hele gedoe dan maar met rust laten want mn vriend is nu ook eigenlijk wel de vader,hij is wel blij met de uitslag van de test want mn ex was een lastige jongen dus vandaar,
en ik wil die jongen niet opeens lastig vallen met dit zeker omdat we elkaar verder niet goed kennen,weet ook niet hoe dit te vertellen aan mn ouders ik was er zo van overtuigd dat mn ex de vader was! dat ik niet heb verteld dat ik nog een one night stand heb gehadik was dus 2 weken korter zwanger dan gedacht x

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 16:09
xxx

Ja wat wil jezelf?
Je zou natuurlijk diegene waar je één avontuurtje mee hebt beleefd kunnen bellen,schrijven,of aanspreken.
Want wat wil je tegenover je kindje.
Die zou nu natuurlijk je huidige vriend als papa beschouwen,niks mis mee hoor.
Maar wat voor later?
Je kindje heeft er natuurlijk ooit recht op om het te weten wie zijn bio vader is.

Ik zou dit dus wel op papier willen hebben staan,zodat je je kindje ooit later wel kunt aantonen dat hij de vader is.

sterkte ermee
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 18:15
Esther en K3

Ik zou het zo laten meid!! Je ex heeft in ieder geval geen poot om op te staan en je vriend is de 'vader'!! Wil hij Keano niet erkennen?? Ik zou de beerput van die one nighter niet opentrekken hoor....... Misschien naderhand als je hem nog spreekt, maar niet zomaar out of the blue! Je snijdt jezelf in de vingers, geloof me.......

Liefs Esther
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 18:17
Esther en K3

Oh en wat betreft Keano, tegen hem hoef je natuurlijk niet te liegen, maar dat betekent niet dat zijn verwekker ook zijn vader moet zijn! Snap je wat ik bedoel..??

Liefs Esther
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 19:40
xxx

Ja zo zou je het ook kunnen doen!
Maar zou ooit toch wel echt vertellen wie de bio"vader"is.
Maar natuurlijk houd dat niet in dat de verwekker de vader moet zijn,een echte vader is iemand die hem liefde,genegenheid,geborgenheid geeft.
En ja wat dat betreft......zou je huidige vriend misschien hem kunnen gaan erkennen....voorkomt misschien wel een hoop ellende.
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 22:43
Esther en K3

Nee, je moet natuurlijk te allen tijde goudeerlijk zijn tegen je kind!!! Maar hij heeft overduidelijk maar een vader en dat is je vriend, de verwekker interesseert het toch niet! Waarom zou je dan tot iets verplicht zijn tegenover HEM?! Onzin, de enige verplichtingen heb je tegenover je zoontje en je ventje, en als je die twee 'aan elkaar koppelt' ben je klaar! Ja toch?

Liefs Esther
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 22:48
Yvette

Online Status Bekijk profiel
IK ben het zeker wel eens met bovenstaande, alleen...

ik probeer me ook in de bio vader te verplaatsen, en eerlijk gezegd, als ik een man zou zijn, en ik zou jaaaaaaren later te weten komen dat ik een zoontje had, en dat de moeder wist dat IK de vader was en het me niet verteld heeft...oei ik zou daar dus helemaal niet blij mee zijn! Uiteraard moet jij doen wat voor jou goed voelt, maar ik zou me denk ik wel goed belazerd voelen.

Denk er goed over na meisje...weeg alle voors en tegens tegen elkaar af!

Sterkte met het maken van je keuze!

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 18:12

hey esther,

als ik van jou was, zou ik nu toch eventjes door de zure appel heen bijten en je one-night stand toch op de hoogte brengen...
Eerlijkheid duurt het langst en het zou later een heleboel miserie besparen.
Als je ONS dan toch beslist dat ie niets met zijn kindje te maken wil hebben, kan je het nog laten.
Maar ik vind dat je een grote fout begaat door hem niet op de hoogte te brengen.Hij heeft het recht om het te weten.

De makkelijkste weg is niet altijd de beste en als ik (bij wijze van spreken) ergens een kindje moest hebben rondlopen, zou ik dat graag weten. Jij niet?
Met zo'n groot geheim zou ik niet kunnen leven.
Je kan nog steeds met je ONS overeenkomen dat hij afstand doet van de ouderlijke rechten en geen alimentatie moet betalen.

Maar wees een beetje eerlijk tegenover mekaar, ook al wil je hem niet als vader van je kindje, hij is het nu eenmaal wel...

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 20:39
Susie

Voor jezelf, je kindje en je vriend zou het denk ik het beste zijn het zo te laten. Maar voor de biologische vader misschien niet. Die heeft op zich het recht te weten dat hij een kind heeft.

Dus de keuze is nu gewoon, voor wie kies je?
Ikzelf zou denk ik neigen naar een stukje egoisme, ook voor mn kindje, en het voor me houden. Wie is er mee geholpen om te weten wie de echte vader is? Ik denk zelfs de bio vader misschien niet eens. Als hij het nooit weet, zal hij jouw kindje ook nooit missen. En misschien wel weer fijn trouwen met iemand anders en daar een gezin mee stichten....

Soms is de waarheid niet altijd de beste oplossing.
Je gaat misschien wel naar een situatie dat de bio vader later een rol speelt in het leven van je kindje en dat jullie misschien de opvoeding delen of dat hij eens in de 1 of 2 weken naar zijn vader gaat. Misschien dat de bio vader dan van mening is dat hij blij is dat hij het weet en contact heeft met zijn zoontje. Maar als hij het nou nooit weet. Dan heeft hij geen kind uit een one night stand en misschien zelf wel een heel fijn gezin. En jullie vormen ook een lekker gezinnetje en je zoontje heeft een vader, jouw vriend, en hoeft ook niet steeds naar zn bio vader.

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 02:54
Lies

Online Status Stuur bericht
Ik ben het er niet mee eens.
Wat als jij nou er achter komt dat je vader niet je vader is. Je zou toch graag willen weten wie dat is? Dat zijn vragen die je kindje later ook zou hebben.
Ik zou niet mezelf kunnen leven, wetende dat de echte vader van niets weet, en het kind dus eigenlijk oook niet.
Als vader zijnde heb je recht om te weten dat je een kind hebt. Ik weet dat het moeilijk is in jou situatie.
Maar je moet het vind ik wel vertellen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]