< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » 3de kinderziekte - 3-dagenkoorts

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
3de kinderziekte - 3-dagenkoorts
23/05/2007 @ 09:44
ster

Hallo,

Vandaag heb ik vernomen dat mijn zoontje waarschijnlijk de 3de kinderziekte heeft.
Kent iemand dit?
Ik had er nog nooit van gehoord.
Hij doet koorts, maar ik dacht van zijn tandjes, maar blijkbaar is de koorts te hoog om van dat te zijn.
In de crèche zeggen ze nu dat verschillende kindjes het hebben dus Kyenzo waarschijnlijk ook.
Blijkbaar kan je er niet veel aan doen buiten suppo's steken en veel laten drinken?
Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 11:34
loes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja, je kan er niks aan doen, gaat zoals de naam zegt na een 3-tal dagen over. Kan wel zijn dat hij allemaal rode vlekjes vertoont, niet mee inzitten dat hoort erbij.

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 16:21
Cerinka

Pieps,

Matthew heeft dit overlaatst ook gehad... Onze dokter had gezegd dat sommige ouders het niet eens merken dat hun kindje dit heeft. Bij Matthew viel het enorm op door de rode vlekjes, maar niet elk kindje krijgt die vlekjes. Wij dachten eerst dat het uitslag van het zweten was (het waren toen juist die warme dagen) maar toen hij ook wat koorts had zijn we maar naar de dokter gegaan... Maar het gaat vanzelf dus weer over...

Kusje
Veronique

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 17:59
Nieke

Hoi,

ons meisje heeft de 5de kinderziekte gehad...is mss wel hetzelfde dat je bedoelt?
In elk geval, ze had ook koorts. Wij moesten een suppo afwisselen met Junifen...vermits je eeb suppo maar om de 6uur mag opsteken. Junifen kun je dan,indien nodig, 3uurtjes na suppo geven.
Rode uitslag kreeg ze ook, na paar daagjes, maar was heel weinig. 1dag had ze dan ook beetje diarree.
Uiteindelijk moesten we niets doen. We moesten wel naar ziekenhuis voor bloed te laten nemen tot de bloedplaatjes terug in stijgende lijn waren.

Groetjes
Nieke

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 21:08
ster

Wel ze gingen niets moeten gezegd hebben in de crèche dan ging ik waarschijnlijk ook nooit geweten hebben dat het dat was. Ik dacht dat het van een tandje was.
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 10:31
loes

5de kinderziekte is nog een andere, het is ongeveer hetzelfde, maar ze kunnen het alletwee eens krijgen,
oudste dochter heeft het alletwee gehad toen ze baby was, jongste dochter voorlopig nog geeneen

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 11:13
Peg

Hallo,
Mijn vriendin haar kindje had identiek dezelfde symptomen, en haar dokter noemde het dan weer de 6de kinderziekte...
Groetjes,
Peg
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 23:47
Anna

Bekend,mijn zoontje had afgelopen zaterdag avond tot dinsdag vroeg hooge koorts.We zijn ook naar de huisarts geweest maar ze kon niks vinden.Hij had geen vlekken op zijn huid maar wel maandag beetje diaree.Ik was beetje ongerust ik had ooit hier op het forum erover gelezen(bedoel ik over die 3 dagen koorts).Dacht ik dat het dat was maar was ik niet zeker.Ik dacht ook dat het alleen bij heel kleine kindjes kwam voor.
Groetjes

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 19:03

Hallo,

Hier ook 3 dagen koorts, maar wel 's avonds hoge koorts (39,4). sinds vandaag gedaan.
anders niets aan de hand. Hij heeft ook geen uitslag gehad.

sarah
Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 09:11
ann

M'n dochter heeft ook al sinds zondag jl. hoge koorts, gisteren zelfs 40.5, vanmorgen 39.8. Toch is ze levendig. Heeft geen vlekjes of iets dergelijks. Heb gisteren dokter gebeld, maar die zei: 'gewoon uitzieken'.... Dus als ik het hier goed lees zou het binnen paar dagen weer over moeten zijn?
Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 11:15
vicky

Hallo,

Levin had vorige week donderdag koorts, wel maar 38, maar hij was toch veel minder levendig als anders, vrijdag stond hij ineens helemaal vol met rode puntjes, maar geen koorts meer...
We zijn dan naar de dokter geweest en die zij dat we niet veel konden doen en dat hij waarschijnlijk een virusje had gehad.
Maandag waren de puntjes volledig weg en hij is weer kerngezond...

Groetjes

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 09:05

hoi,

mijn zoontje heeft dit ook gehad.
het heet inderdaad ook de zesde kinderziekte; de meeste kindjes hebben er totaal geen last van en zijn tijdens de ziekte even levendig dan anders. meestal hebben ze drie dagen hoge koorts, gevolgd door rode vlekjes op de derde dag. gtrs
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 21:35
Ellebel

Dan is dit misschien hetgeen Robbe een tijd geleden heeft gehad, ik dacht dat het zijn tandjes waren, omdat ze een week later ook doorkwamen, maar ook ik kreeg te horen dat de koorts eigenlijk te hoog was voor tandjes en ja hoor na 3 dagen was het ook weer zo plots weg.

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 21:54
ann

ik heb op 29/5 al gereageerd en 'k wilde nog even zeggen dat m'n dochter exact 3 dagen de koorts heeft gehad, zondagmiddag begonnen en woensdagochtend nog 38.9 en 's middags opeens 36,5. Ze heeft trouwens geen vlekjes gekregen.

gr.
Ann
Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 14:17

hey

hebben dit vorige week ook gehad.
vrijdag 25 mei vertrokken we op weekend en die ochtend voelde onze dochter vrij warm aan.
ze had 38,5graden koorts.
dus eerst even langs geweest bij dokter.
niks te vinden, oortjes keel neus tandjes allemaal in orde.
dus toch op weekend vertrokken.
zaterdag ook nog 38,5gr en zondag 38 gr.
maandag koorts helemaalweg.
maar nu kreeg ze op zondag wel diarree.
heeft ze ook nog buikgriep gekregen. en daarbij en verkoudheid.
maar ondertussen allemaal in orde.

groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 22:23
ik

Hallo,

t is blijkbaar de moment voor de 3-dagenkoorts. Ons zoontje is er net 2 dagen vanaf. Hij had plots na zijn middagslaapje 39,1 koorts. En de volgende dag bij het ontwaken 39,6 koorts. Ik was dus inderdaad wat ongerust en ben toch maar naar ka geweest die mijn vermoeden bevestigde. En de dag erna stond ons ventje op en weg was de koorts!! Ongelooflijk! Hij heeft wel hééél slecht geslapen die 2 nachten en zo goed als niks gegeten maar dat is hij nu al terug aan het inhalen, dus dat komt wel goed

Greotjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]