< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Vraagjes over bruinverlies.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Vraagjes over bruinverlies.
23/05/2007 @ 13:07
Angel

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen,

Daar ben ik weer, heb al een eerdere keer een onderwerp geplaats over dat ik wat bruinverlies heb (en dus niet echt uikijk naar mn eerste echo).

Dat bruinverlies is inmiddels al 17 dagen aan de gang.

Vanavond mag ik voor de eerste echo, ben echt bang voor wat komen gaat, maar ergens wil ik het toch ook weten zo onderhand, want ben wel opgebrand door de onzekerheid zo inmiddels ook...

De VK had me gisteren nog gebeld. Ze gaf aan dat ze toch vermoed dat het van de baarmoeder(mond) zelf afkomt, omdat het bruinverlies nu al 2,5 week aanhoud, maar niet erger word.
Ze gaf aan dat als het een miskraam zou zijn, dat het bruinverlies al na enkele dagen erger word, dan rood en dan echt maandverband vol. Ook met stolsels, het zou echt opvallen zegt ze.

Dat heb ik (nog steeds) niet gehad en omdat dat dus zolang uitblijft vermoed ze dan toch dat het aan de baarmoeder(mond) zelf zal liggen.
Ook omdat ik er bij drukkere dagen meer last van heb dan wanneer ik een rustige dag thuis heb.

Heb deze week zelfs ook tweemaal een dag helemaalgeen bruinverlies gehad, precies de middagen dat ik smiddags ook gerust heb.

Herkent iemand dit?? Kan het kloppen wat de VK vermoed? Misschien word ik dan wat rustiger voor mijn echo vanavond.

En nog een vraagje (durfde hem niet te stellen aan de VK namelijk) maar mag je gewoon vrijen ook al heb je wat bruinverlies. Mijn arme mannetje word nu iedere keer afgewimpeld door mij (nee nu niet, nee ben moe, etc.)
Maar ben ook bang dat het kwaad kan. Misschien kun je er bijvoorbeeld wel een infectie van krijgen ofzo, of erger nog; je kindje die er iets mee oploopt dan?? Of is dat niet? Weet iemand dat?

Nou bedankt voor het lezen maar weer alvast en groetjes,
Angel

[Laatst gewijzigd door Angel - 23/05/2007 @ 13:11] - Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 14:40
marie louise

hey angel!!!

dat bruin verlies wat niet roder wordt is denk echt geen miskraam,ik heb ook wel eens een miskraam gehad,en dat begon ook met bruin,maar geloof me,dat wordt snel rood en veel,en heel heel veel pijn,,dus een miksraam denk ik ook niet dat dat het is!!!

met deze zwangercshap(ben nu bijna 36 weekjes)heb ik met 7 wk,12 wk en 22 wk een bleoding gedad,gewoon bruin slijm,net als de laatse dagen van je ongesteld heid!!!ik moest toen een weekje indd rustig an doen,dus niet te zwaar tillen,iedergaval zorgen dat er geen druk op me onderbuik kwam te staan,en indd,,,ik mocht een weekje niet sexen!!!die bloeding van mij wqs gewoon een geknapt adertjes ofzo in me baarmoeder,of geknapt bloedvaatje,dat weekje geen sex was ervoor om het wondje weer tedoen genezen,(maby kan je anders wel infectie krijgen ja)

verder is sex echt niet gevaarlijk hoor,tot 2 dagen terug(behalve die 3 keer 1 weekje door die bloeding)hebben we zo goed als elke dag sex gehad,en sosm meerdere keren per dag(ja weet het lijken wel konijnen,maar tis nook zo lekker he)sinds 2 dagen is het ff stop gezet,omdat onze uk nu flink aant indalen is,en ik gewoon last heb van me onderbuik en binnekant van me vagina(beurs gevoel)en met onze uk is alles gewoon ok hoor,dus sex is echt totaal echt geen probleem)...als je er maar zin in hebt he,,,anders moet je het xzeker niet doen!!!!

hopelijk heb je wat aan mijn info!!!

suc6 met de echo,,en ach het zal heus niks zijn,maby een verkotre baarmoederhals of mond ofzo(zoiets lees je wel eens)mara goed dat jkan de vk jou beter vertellen als ik he!!!!

dikke kus miesje en uk
Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 22:06
Angel

Hoi,

Superthnx voor je berichtje, was er erg door aangemoedigd.

Vanavond mijn eerste echo gehad en wat bleek: alles prima in orde!!!
Ben echter wel een paar weekjes korter, zit pas op 6 weken, 3 dagen, (ipv 8 wkn zoals gedacht) maar desondanks zoooo opgelucht nu!!!
Waar het bruinverlies vandaan komt is inderdaad niet te verklaren, maar er was geen bloed of rare dingen in de baarmoeder zelf te ontdekken, dus kan geen kwaad verder voor het pukkie.
Heb idd ook advies gekregen zoveel mogelijk rust te nemen wanneer dat mogelijk is.
Het hartje ging als een rikketik en alles zag er prima uit.
Ben echt helemaal happy!!!

Dankjewel voor jou verhaal, het lucht op te lezen dat er anderen zijn met hetzelfde verschijnsel en waarbij alles goed is gegaan verder!
Het meeste wat je leest is dat het beginselen zijn van een miskraam, maar erg aanmoedigend dus om te lezen dat dat zeker niet altijd het geval hoeft te zijn!

Liefs,
HAPPY Angel

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 12:08
marie louise

goed zo angel!!!!!

ik ben erg happy voor je,gelukkig er is niks aan de hand met je ukkie,en alles loopt gewoon nog ok!!!dat je korter zwangfer bent is ook nornmaal hoor,dat had ik ook,bij mij mara paar daagjes verschil,maar sosm denk je dat je dan een eisprong hebt terwinl het een hele andere dag was geweest,vandaag dat vercshil met je eigen berekening!!en ach je ukkie is nog zo mini maby als het wat groter is krijgt het weer een groeiu spurt!!!!

doe indd rustig aan dan gaan die bloedingen vanzelf over joh!!zolang je geen meag krampen krijgt en het niet rood en veel wordt moet je je maar geen zorgen maken!!tuurlijk kan het altijd fout gaan(helaas kan ik daar over mee praten)maar je moet je maar voor houden,ze zeggen t gaat vaker goed als fout,laten we ons daar maar op focussen!!!

heel veel suc6!!!en denk er om..ook al is je kindje nog eigenlijk niet groter als een pinda,het hatje klopt dus het is een mensje,,en voelt dingen zolas drukte en stress!!!en dat is niet bevoordelijk!!dus probeer zo relax miogelijk te zijn,jij en je kindje staan nu op nr 1 en de rest is bijzaak!!!!!!!!!!alles voor je kindje he!!!

dikke kus miesje
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 19:50

halllo,

jou verhaal geef mij een beetje hoop!!

ik moest vandaag naar de verloskundige en een uur ervoor verloor een soort bruinbloed.

Bij de echo konden ze wel zien dat ik zwanger was aan de ...band deze was breder maar geen zwarte stip, waarschijnlijk omdat het pas 5 weken is, heeft iemand hier ervaring????

ik hoop dat ik dmv jullie verhalen wijzer kan worden mij vriend en ik moeten nog 2 weken wachten en dat is erg lang

groetjes natas
Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 00:41
Angel

Hoihoi,

Natas, ik ga voor jou duimendraaien nu, bij mij heeft het geholpen, houd de moed er in dus!

Natuurlijk is het bij mij ook nog spannend, ik zit bijna op de 7 weekjes en dat is nog erg kort. Maar toch ga ik er vanaf nu positief tegenaan.
Ik dacht er namelijk vanalles van, behalve dat het goed zou zitten dus. Dat de echo positief bleek kwam echt als een mega verrassing, iets waar ik geen moment meer aan gedacht had dat dat ook nog zo had kunnen zijn.
Wat ik er zelf van geleerd heb: bruinverlies is dus niet per definitie het eindpunt.

En wat helemaal het mooie is; sinds ik de echo met de positieve afloop heb gehad, is het bloeden gestopt! Toeval of niet: sinds donderdag geen druppeltje bruin meer verloren. Das al 3 dagen nu dus.
Heb dus toch het idee dat spanning en stress ervan juist wel eens een oorzaak ervan kan zijn, of iig dat het eraan meewerkt.
Maar al komt het terug; ik ga me er niet gelijk meer druk om maken, dat weet ik wel. Zolang het niet (veel)rood is, ga ik er niet meer wakker van liggen.

Natuurlijk kan ik tegen jou ook gaan zeggen: maak je niet druk en denk positief, maar ik weet precies hoe jij je nu voelt. Van de onzekerheid kun je je helemaal opgebrand raken. Het idee waar ik zelf wat hoop uit putte was het idee: zolang je geen menstruatie hebt gehad, en het tegendeel niet is bewezen je een nog altijd net zo grote kans hebt dat het wél goed zit. Probeer dat die tijd nog een beetje in gedachten te houden, het kan je wat kracht en moed geven op de momenten dat je er even doorheen zit misschien.

Ik ga mn duimen blauwdraaien voor een positieve afloop, ik gun iedereen zo'n uitslag echt zo ontzettend toe!!

Liefs,
Angel

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 23:31

hey

ik hoop het ook

ik probeer er niet aan te denken en zit het goed zit het goed ;)

maar ik had maar heel even bruinbloed en 2 dagen mini kleine dingetjes bij het afvegen dus geen bloed ofzo. ik heb wel buikpijntjes maar geen erge

ik hou je op de hoogte

x natas
Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 11:59
sjaan76

Online Status
Hoi Angel en Natas

Hoe gaat het met jullie nu?

Angel ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal.
Ik heb al vanaf dat ik 5 weken zwnager ben licht bruin verlies de echo's zijn goed maar ben zoooo onzeker.
Ik ga elke week een echo laten maken. Ik ben gelukkig bij de gyn onder behandeling dus kan dat ook.

Ik wil dat het ophoud!!!

Zou het komen omdat ik nog een zoon van anderhalf heb die ik veel moet beuren?

groetjes Chantal

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 08:35

hey,

ik ben gisteren geweest en het zit goed! het hartje hebben we gehoord en ik ben nu rond de 8 weken. het bruine bloed is bij mij waarschijnlijk van het tweede vruchtje wat zich heeft af gestoten maar daar hoor ik volgende week meer over.

ik mag zelf niet rekken en iets zwaars opbeuren, maar ik zou gewoon even bellen als ik jou was, meestal ben je dan wat gerust gesteld ik weet hoe je je nu voelt, mijn vriend en ik hebben 2 weken in spanning geleefd, ik zou zeggen doe rustig aan en denk aan je zelf

(K)(K)(k) natas
Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 13:21
Cathy

hoi iedereen . ik zit in hetzelfde geval. Ben nu ook bijna 6 weken en heb soms ook van dat bruin verlies . Soms ben ik gewoon bang om naar het toilet te gaan. Heb ervoor al 2 keer een miskraam gedaan nu is het weer afwachten. Volgende vrijdag ga ik voor mijn eerste echo. Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]