[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/06/2007 @ 11:39 s | Misschien toch goed dat je weet dat je in dat geval altijd : - eerst de adoptievoorbereidingscursus moet volgen, registeren bij kind en gezin - dan via de jeugdrechtbank een maatschappelijk onderzoek moet laten ondergaan, waarna de jeugdrechtbank beslist of je al of niet geschikt bent om te adopteren - vervolgens met je adoptiegeschiktheidsvonnis ofwel via een erkend adoptiebureau kan adopteren (maar bij de bestaande 5 bemiddelt er niemand voor Turkije) ofwel een zelfstandige adoptie kan doen, dat gebeurt altijd na kanaalonderzoek door kind en gezin, je moet dan zelf alle papieren regelen en tot slot moet je adoptie dan ook nog erkend worden door de federale centrale autoriteit, d.i. de dienst internationale adoptie bij het ministerie van justitie. Zeker geen eenvoudige klus dus en het is nog maar de vraag of je kan adopteren vanuit Turkije, best navragen bij de Belgische ambassade in Ankara of de Turkse ambassade in Brussel. Ik wil gerust meer info geven, laat je mailadres maar achter |
15/06/2007 @ 14:51![]() | Dag Arzu, Op 2 Juni 2005 hebben we onze aanvraag verstuurd naar kind & gezin, iets langer als 2 jaar geleden! Maar ondertussen hebben we een toewijzijng van een flinke zoon! Op mijn website, vindt je ons verhaal! http://www.kindjevanver.be Groetjes Nicole |
| 16/06/2007 @ 10:01 | Arzu, ik zou dat toch goed navragen. Als je een buitenlands kindje adopteert en je woont in België (of je nu Nederlander of Turk of Amerikaan) bent, dan moet je een geschiktheidsvonnis hebben en de voorbereidingscursus gevolgd hebben. 't Is niet omdat één van de beiden de nationaliteit heeft vh land waaruit je wil adopteren dat dat niet zo is. Kijk ook eens of er wel een adoptieverdrag tussen België en Turkije is, anders doet de federale centrale autoriteit (Justitie) achter moeilijk |
[Reageer]

adoptie na slecht bericht gyn

.