< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » bakerzak vraagjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
bakerzak vraagjes
24/05/2007 @ 19:01
Anoniem

even 2 vraagjes over de bakerzak.
onze zoon nu 6mnd. heeft altijd in de zak gelegen maar sinds kort draait hij om. nu heb ik hem pas betrapt dat hij met zak en al in bed op zijn buik lag,opzich ging dat nu wel goed maar hoe safe is dit? heb hem al eens zonder gelegd maar dit is eigenlijks geen succes maar goed wil ook geen risicos nemen...

en dan nog een vraagje, met dit weer is het al erg warm bij hem op de kamer hij zweet echt in de zak en heb ik hem al in aleen een luier liggen en verder niks erover heen, hebben jullie dit ook?

alvast bedankt!
Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 09:26
katja

Online Status
Hey
Mika is nu 2 jaar en ligt nog steeds in een slaapzak.
Van zodra hij zich zelf op zijn buik kon draaien, heeft hij op zijn buik geslapen. Ik heb mij daar nooit zorgen over gemaakt. Zijn matras is wel voorzien van een Aerosleep met speciaal hoeslaken zodat ze zelfs goed kunnen ademenen als ze volledig met hun mondje op de matras liggen.
Als het heel warm is kan je kiezen voor een zeer dunne slaapzak. Ik deed dit ook bij Mika want zonder slaapzak slaapt hij te onrustig.
Groetjes,
Katja

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 11:03
Kimmy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
als ik het goed heb, zitten met een bakerzak de armpjes een beetje geblokkeerd? dan zou ik toch overschakelen naar een gewone slaapzak voor alle zekerheid.

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 15:35
Anoniem

ja inderdaad de bakerzak is geen normaal slaapzak, het is een zak zonder gaten erin, de armen zitten in de zak, hij kan ze daarin wel bewegen maar niet meer op zijn gezeicht slaan.
Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 19:26
Heaven

In het boekje dat ik bij de bakerzak heb, staat dat je kindje er wel in mag als hij op zijn buik kan draaien, maar je moet wel even met hem oefenen zodat hij zijn armen onder zijn lichaam kan krijgen. Als je kindje het hoofd zowieso opzij legt kan het geen kwaad. Maar goed het blijft wel een beetje eng. Ik ben al bezig de bakerzak af te bouwen, maar dat valt nog niet mee.
Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 20:56
Anoniem

nee dat valt zeker niet mee, heb het vannacht ook geprobeerd maar hij werd vannaf 4 uur telkens wakker, dus vannacht maar weer aan, wil hem er liever af hebben maar hij komt gewoon niet in slaap,hij weet niet waar hij zijn armen moet laten en slaat steeds zijn speen uit, gewoon zielig
is er ook iemand die lang de bakerzak gebruikt?
Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 22:42
Heaven

Wij proberen zijn overdagslaapjes nu zonder bakerzak, en dan in een gewoon slaapzakje. Vanmiddag duurde het erg lang voordat hij eindelijk sliep en het was vervolgens ook maar een kort slaapje. Het was dat de bakerzak ik de wasmachine zat anders had ik hem die weer aangedaan. Ruben mept ook zijn fopje uit zijn mondje en begint dan hartverscheurend te huilen. Ook als hij tussentijd een beetje wakker wordt kan hij niet meer in slaap vallen.

Ik heb wel gehoord over een andere bakerzak waarbij je 1 armpje vrij kan geven en de ander ingebakerd laat. Wanneer hij dan rusig kan slapen, kun je hem de andere arm erbij geven. Misschien is dat nog iets voor je. Google maar eens op bakerzak, dan kom je die zak vast wel tegen.
Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 09:56
imre

hier gebruik ik voor Finn ook de bakerzak, hij kan zich nog niet omdraaien, maar ik ga wel beginnen om hem af en toe in een gewone zak te laten wennen, dan wil ik het gaan afwisselen, mijn man legt hem ook wel eens zonder bakerzak in bed, en dat gaat gewoon echt niet, hij slaat nog teveel met zijn armen waaroor hij de slaap niet kan vatten. maar om op je vraag terug te komen, ik zou hem gewoon overdag als je erbij bent hem regelmatig eens op de buik leggen en kijken wat hij doet..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]