[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/05/2007 @ 21:08 Marleen | Die van ons had heel vaak oorontsteking en veel verkouden. Hij heeft nu buisjes en het is over. Of hij neit ziek was geworden als hij niet naar het kdv zou gaan Ik weet het niet Volgens onze ha moet iederkind de eerste 3 jaar minimaal 40x ziek geweest zijn. Van verkoudheid tot waterpokken |
| 30/05/2007 @ 20:16 Marleen | Pas op met te veel medicijnen daar kunnen ze resistent tegen worden Mijn zoontje had maar 19 x oorontsteking in 18 maanden en iedere keer antibiotica |
| 04/06/2007 @ 21:57 ria | Hier net hetzelfde verhaal: ons dochtertje, ondertussen dik 3 jaar, gaat sinds haar 7 maanden naar de creche. Ze kon geen volledige week naar de kribbe: van de ene luchtweginfectie in de andere, van de ene bronchite naar de andere... Het is allemaal begonnen met RSV in november 2004. Het was een ramp: winter of zomer, het maakte niet uit. Ze hoestte constant, wij waren kapot: 's nachts sliepen we niet omdat ze bijna stikte. Toen ze 18 maanden was, schreef de KA Pulmicort puffers voor. Dat was even een verademing, maar het effect was niet spectaculair. Winter 2005: terug RSV, deze keer zonder ziekenhuisopname. En dit ging weer van kwaad naar erger. Winter 2006 - 2007: weer RSV, al de derde keer. Van november tot begin april: 12 (!!) bronchiten, ondanks de cortisone puffs. Allerlei onderzoeken zijn gebeurd: allergietest, astma-onderzoek, mucovicidose onderzoek. Alles was negatief. Onze dochter mankeert niets, gewoon gevoelige luchtwegen. Net voor de paasvakantie (de 12de bronchite) was de maat vol en zijn we op zoek gegaan naar alternatieve geneeskunde. Eerst zijn we naar osteopaat Erwin Hermans in Brasschaat gegaan. Hij past de gesret-methode toe en beweert dat hij zelfs astma-patienten kan genezen. Ons meisje heeft 4 kraaksessies gehad, dit is geen leuk zicht. Ze brulde tijdens het kraken, maar achteraf zei ze toch dat hij haar geen pijn gedaan had. We waren heel sceptisch, maar toch zijn we met de cortisone puffs gestopt. Ze krijgt ook een ondersteunende homeopatische behandeling, oa met Echinacea-siroop. Ondertussen is ze 7 weken full continu naar school geweest, zonder hoest, zonder snottebel, ... Een mirakel. Iets heeft er geholpen: osteopathie en/of homeopathie. Vandaag is ze aan haar 8ste week begonnen. Het resultaat is fenomenaal! Denk alsjeblieft na voor je je kindje laat volproppen met antibiotica en cortisone. Waarschijnlijk heeft de cortisone en de antibiotica ons meisje haar afweersysteem aangetast. Wij zijn altijd tegen alternatieve geneeskunde geweest, maar we waren zo wanhopig dat we het een kans gegeven hebben. Nu hebben we uiteraard spijt dat we het niet eerder gedaan hebben. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen: OK ze bouwen weerstand op door ziek te zijn. Maar er zijn grenzen. Door constant ziek te zijn, krijgen ze achterstand in hun 'ontwikkeling'. Hun lichaam heeft alle energie nodig om te genezen en dat kan ten koste gaan van bv groei. Hopelijk heb je iets aan mijn getuigenis. Veel succes. Ria |
| 01/08/2007 @ 12:12 Greet | hoi, Graag ook even zeggen! Heb 2 kindjes, gaan allebei naar de crèche en bijna nooit ziek! De kleinste nog niet en de grootste heeft enkel de waterpokken gehad, dus blijkbaar zijn er toch nog kindjes die niet ziek worden ook! Groetjes |
[Reageer]

crèchekindje en altijd ziek

. Ben benieuwd wanneer!! Het is immers beter weer en ik heb hier weer ne kleine die zo hard hoest dat ik denk dat het weer voor elke dag gaat zijn ...