< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » Voorgevoel geslacht; klopte het?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
Voorgevoel geslacht; klopte het?
25/05/2007 @ 08:49
marlies

Hoi,

Ik ben nu 26 weken zwanger en wij weten niet wat het gaat worden; een jongen of een meisje.
Nu heb ik een heel sterk voorgevoel dat het een jongen is en als ik aan de baby denk is het altijd een jongen. Ben alleen bezig met jongensnamen zoeken en sta graag stil bij de blauwe kleertjes in de winkel!
Zou mijn voorgevoel kloppen? Ik ben zo bang dat ik er straks helemaal naast zit en dat het ineens een meisje is! Nu is dat natuurlijk ook heel erg leuk, maar het zal echt onverwacht zijn. Dan zou mijn intuitie er helemaal naast zitten!!!
Hadden jullie ook zo'n voorgevoel en weten jullie inmiddels wat het gaat worden? Klopte het voorgevoel?
Gewoon ff benieuwd!

Groetjes Marlies
Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 08:53
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap heel erg het voorgevoel dat het een jongen ging zijn. Op de 20-weken echo werd mijn vermoeden idd bevestigd.

Dit keer had ik echter totaal geen idee of ik me aan een jongen of een meid moest verwachten... Dus gewoon helemaal geen voorgevoel. Ik weet ondertussen wel wat het hier zal worden, maar blijkbaar weet je het toch niet altijd zelf op voorhand!

Mijn nichtje was er bij haar oudste ook van overtuigd dat het een jongen ging zijn, en toen ze beviel (keizersnede) en de gyn zei: 'proficiat met uw dochter', dacht ze dat er nog iemand anders net bevallen was en dat de dokter tegen die mevrouw bezig was! Zo onwerkelijk leek het haar dat ze dan toch een dochter zou hebben.

Spannend he... je zal het pas zelf weten als je ukje geboren is!!

Snuffie

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 09:03
Lunneke

Ikzelf heb nooit echt een voorgevoel gehad... maar bij ons zijn er geen jongens in de familie (telkens miskramen als het jongens waren) dus had ik voor mezelf uitgemaakt dat ik geen zoontje zou hebben... Ik heb 3 miskramen gehad maar wonder boven wonder ben ik nu zwanger van een jongentje, mijn ouders vielen dus echt achterover, zij zouden zeer graag zelf een zoontje gehad hebben maar ik heb 2 zussen en mijn ma heeft 3 miskramen gehad, allemaal jongentjes, raar hé...
Ik geloof niet echt in een voorgevoel... mijn vriendin had al een zoontje en was ervan overtuigd dat het tweede een meisje ging zijn, ze droeg volledig anders en voelde zich ook anders, maar het was toch terug een manneke... ik denk dat je ferm bedrogen kan zijn als je op een voorgevoel afgaat...
Groetjes
Lunneke

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 16:38
Marijke

Ik had vanaf het begin de neiging om "hij" te zeggen.
En bij de 20 weken echo werd het inderdaad bevestigd, we krijgen een zoontje.

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 22:01
yoda

Hoi

Toen ik het te weten kwam was ik zo verschoten dat mijn sterk voorgevoel het helemaal mis had !!!
groetjes

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 09:50
sunnie

Online Status
Mijn voorgevoel klopt ook nooit, bij de eerste dacht ik overtuigd een meisje en werd toch een jongen. En bij de tweede dacht ik echt een jongen en werd het een meisje. Dus nee, mijn voorgevoel klopt voor geen kant.

Groetjes Sunnie

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 20:56
tien

Online Status Stuur bericht
hoi,

ik zit eigenlijk met hetzelfde,
denk namelijk ook dat het een jongentje is, vanaf de begin van de zwangerschap al, wij wilden het niet weten maar ben wel reuze benieuwd!
ik zal het over ongeveer 11 weken wel zien, ik vind het ook wel leuk, dat ik nog kan fantaseren over een meisje.
liefs

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 06:55

Online Status
Mijn voorgevoel klopte ook in de verste verte niet. Maar was niet geschrokken of zo toen het het andere geslacht bleek te zijn. We willen maar 1 kindje, dus wat er komt is welkom. 't Maakte ons in principe niet echt uit wat het werd.

Groetjes!
Rientje

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 15:51
Jet

Ik heb van begin af aan gezegd dat het een jongetje ging zijn, ook al dacht zo'n beetje mijn hele omgeving er anders over! En ik had gelijk!

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 15:53
Rien

Online Status Stuur bericht
Hallokes,

Hier nog iemand die heel sterk het gevoel had dat het een jongentje zou worden en ja hoor: ik had gelijk

Groetjes,
Rien

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 16:26
wiezewase

Mijn voorgevoel is bij alletwee juist geweest. Bij Marlies was ik niet zeker, maar met dit manneke was ik 100 % zeker. Op 12 weken hebben we dan ook de bevestiging gekregen dat het een jongen werd. Iedereen in mijn familie denkt dat het een meisje wordt omdat ik net zoals bij mijn vorige zwangerschap alles naar voor draag. Dat is dus dikke zever. Ik merkte het vooral aan hoe misselijk ik in het begin was en welke goestinkskes ik had. Dat was totaal verschillend van mijn vorige.
Ach ja, de beste bevestiging krijg je wanneer ze er eindelijk zijn.

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 16:37
greta

Online Status Bekijk profiel
Ik had ook van bij het begin dat ik zwanger was dat ik enkel naar kleding en zaken voor een meisje keek. En op de 20 weken echo werd mijn voorgevoel bevestigd.

Groetjes

Greta

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 15:35
marlies

Leuk om te lezen dat het soms klopt, maar soms echt helemaal niet!!
Ik ben ook heel erg bezig met het idee dat het een jongen is, zelfs de babykamer wordt blauw (maar dat kan dus tegenwoordig ook voor een meisje). Ik heb pas de babykleren van mijn dochter uitgezocht en ik ben heel veel aan het weggeven, misschien onbewust dat ik denk dat mijn tweede toch een jongen is en het niet aan kan! Ik kijk ook graag naar jongenskleren nu.
Maar ik sta echt vol verbazing als er straks een meisje uitkomt!!! Ook natuurlijk heel welkom, een zus voor ons meissie. Maar het lijkt me een rare gewaarwording!!!

Groeten Marlies
Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 09:05
Dusanka

Bij ons eerste kindje was ik er heilig van overtuigd dat het dus een meisje zou zijn....had zelfs al roze sokjes ed. gekocht...tot de 3d echo...oooops... hij heeft een piemeltje...WAAAAAAAT dat kan niet... en ja hoor..vorig jaar maart het allermooiste jongetje ....en nu... weer een zoon...en al voordat ik zwanger was hadden we alweer een jongensnaam en toen ik net zwanger was, was alles weer exact hetzelfde als bij de 1e...dus ik wist zeker dat het een jongetje zou zijn

Het is vaker de wens van de gedachte...maar niet minder leuk om over te kletsen he...

Succes allemaal

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 11:28

Bij ons was het heeeeeel snel gegaan, maandag deed ik een test (ultra positief) en liet ik bloed trekken. Dinsdag was ik aan de waarden te zien, 4 weken zwanger en al direct schoten enkel jongensnamen door m'n hoofd. Woensdag bij een echo was ik 24 weken ver, en toen de dokter vroeg of ik wou weten wat het ging worden, zei ik direct: ik zit altijd aan een jongetje te denken' en ik had gelijk.

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 19:28
Keyke

Mijn voorgevoel klopte ook. Heb van in het begin van de zwangerschap een sterk voorgevoel gehad en bij de 20weken-echo was de gyn niet zeker, maar bij de 24weken-echo bleek mijn voorgevoel voor 100% te kloppen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]