< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » ben ik langer zwanger?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
ben ik langer zwanger?
25/05/2007 @ 15:23
kelly

Online Status Stuur bericht
Deze week zijn we bij de gyneacoloog geweest. Onze baby weegt al 1,2kg. Is dat niet veel voor 27 weken zwangerschap? Ik had het gewicht opgezocht op deze website en dit gewicht zou pas binnen enkele weken plaats mogen vinden. Het is voorlopig een mollig kindje, in tegenstelling tot mijn man en mij. Wij zijn nooit mollig geweest, ook niet bij de geboorte.

Daarbij komt nog dat ik vanmorgen merkte dat er een waterige vloeistof uit mijn tepels kwam. Niet veel hoor en het heeft voorlopig een waterige kleur. Het proeft niet naar melk en het heeft ook niet die kleur maar zou het melk zijn? Misschien een "probeersel" Het moet toch ergens beginnen. Maar zoals ik al zei ben ik pas 27 weken zwanger. Dat is toch wel vroeg denk ik dan.

Een paar dagen geleden ben ik plat op mijn buik gevallen. Gevolg: naar het ziekenhuis en aan de monitor. Daar kwamen ze er mee af dat de hartslag van de baby nogal aan de lage kant was. Nu heb ik begrepen dat de hartslag lager is wanneer ik 9 maanden zwanger ben dan dat ik (zoals nu) 6 maanden zwanger ben.

3 verschillende redenen om te denken dat ik langer zwanger ben dan ik dacht. Wat denken jullie? Volgende week heb ik een afspraak om een 4d echo te laten nemen. Ik zal daar ook eens vragen of ze de bevallingsdatum willen uit tellen.

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 15:37
Dusanka

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Kelly,

Heb je je al laten controlen op zwangerschapssuiker ?!?!
Dan zijn de beebjes meestal wat zwaarder.....

Ik denk niet dat je langer zwanger bent want dan had de echoscopiste je het al verteld en anders in ieder geval je verloskundige...en ze kunnen alleen ( is mij verteld) de exacte datum bepalen met de 1e echo... het zijn vaak ook gemiddelden qua gewicht en lengte die ze neerzetten op de site's...je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk.
En je hebt natuurlijk de grootte van je baarmoeder...ze vergissen zich echt geen 2/3 maanden hoor

Wat de hartslag betreft...hoe verder je zwangerschap hoe lager het tempo....dus het is normaal dat het hartje niet zo snel meer gaat als in het begin dat je het hoorde.En vaak is de hartslag van een jongetje ook lager als dat van een meisje....je hebt ook hier verschillende factoren waar het van afhankelijk is.

O..het vocht...is ook normaal...bij sommige vrouwen ontwikkeld deze vloeistof zich zo rond de 20 weken ....je borsten maken zich klaar voor de voeding... ook niks geks aan hoor...en heeft ook niks te maken met de duur van je zwangerschap...heb het zelf ook alweer een tijdje...
( ben nu 26+4)

En ach een lekker stevig beebje is niks mis mee hoor...ik zou me in ieder geval niet te snel zorgen maken

Geniet er nog ff van

Liefs
Dusanka

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 13:20
evelien

Online Status Bekijk profiel
hey 2 weekjes geleden zijn wij ook naar de gyn geweest. ons kindje woog op 27 weken ook al iets meer dan 1,2 kg hoor... dat is geen enkel probleem..

Het geboortegewicht van ons kindje is geschat op 3,7 kg dus dat valt al bij al nog goed mee he... (tis wel maar een schatting)

Ivm dat vocht uit je tepels, ik had dat ook tijdens mijn vorige zwangerschap, das heel normaal, dat zijn je borsten die zich voorbereiden op het geven van borstvoeding. Dus das een heel goed teken.

groetjes,
evelien

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 09:41
Katje

Hoi

ik heb een paar dagen terug nog een echo gehad. Ik was 26.5 weken zwanger en mijn kindje weegt al 1100 gr. De gyn zei dat het gewoon een stevig babytje gaat worden als het zo doorgaat.
Ik heb liever een babytje dat teveel weegt en wat overschot heeft dan een babytje dat met een laag geboortegewicht op de wereld komt. In het begin verliezen ze dikwijls nog wat gewicht.
De hartslag van mijn kindje was 143.

Als je je echt zo'n zorgen maakt, bel dan eens naar je gyn of verloskundige. Zij zullen je echt wel verder helpen hoor.
groetjes
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 20:05
kelly

Online Status Stuur bericht
ik was dus begonnen met dit onderwerp. ondertussen ben ik weer bij de gyn geweest voor een 4d echo. De geboortedatum staat nu op 21 augustus dus ben ik niet echt langer zwanger dan ik dacht. De baby zal inderdaad wel stevig zijn maar ach... wat maakt het uit. We hebben ons beebje in elk geval goed gezien en het is echt een . groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]