Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/09/2007 @ 18:18 | uhmm..mimi1701, Volkan betekent niet WOLK, maar Vulkaan.. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar ik weet zeker dat dat Vulkaan betekent!;) |
| 09/09/2008 @ 21:17 | Hoi allemaal. Ik ben ook getrouwd met een Turkse man en we hebben een zoontje van 3. Hij heet Emir en dit betekent 'charmante prins'. Nu krijgt Emir een zusje en we willen graag een Turkse meisjesnaam met een E. Hebben jullie misschien nog suggesties? |
| 09/09/2008 @ 23:19 | naam Hallo Allemaal Ik eben ook getrouwd met een turkse jongen en we zijn inmiddels 3 maanden zwanger. Ik ben zelf nederlands en we hebben toch maar besloten een turkse naam te bedenken voor ons kleine hummeltje. Ik wil graag een makkelijke simpel te schrijven naam voor ons kindje en voor een meisje zijn we er eigenlijk al uit. Elif Felicia Serdar gaat ze heten. Voor de duidelijkheid Serdar is onze achernaam aangezien het ook een voornaam voor jongens is. Het probleem is dat we er voor een jongen echt niet uit komen. Er is eigenlijk geen een naam waar ik een vertrouwd gevoel bij heb. hebben jullie nog ideeen? Groetjesss |
| 10/09/2008 @ 16:40 esra | Hoi Helma, ik ben zelf van Turkse afkomst, dus ik kan je wel helpen met wat Turkse jongensnamen. Ekin - spreek uit als 'èkin'. de betekenis is 'cultuur'. Emre - deze naam heeft vele betekenissen, zoals 'vriend, verliefd, broer'. Arda - betekent 'voorbeeldig iemand' Berkay - betekent 'iemand die sterk en zoals de maan is' Berk - betekent 'sterk' Deniz - spreek uit als 'dèniz'. Het betekent 'zee'. Serhat - betekent 'grens' Ender - spreek uit als 'endèr'. Het betekent 'origineel, weinig voorkomend' Ersan - betekent 'een knappe, beroemde man' Ersin - betekent 'dappere man' Mert - betekent 'dapper' Mirza - betekent 'prins' Yusuf - Yusuf is een profeet (zie Jozef) Sezer - spreek uit als 'sèzèr'. De betekenis luidt 'gevoel' Semir - spreek uit als 'sèmir'. het betekent 'vriend' Groetjes, Esra ![]() |
| 10/09/2008 @ 18:00 Hanneke | Rianne & Helma @ Rianne: Ik ken wel een aantal namen met de E. De dochter van mijn man's broer (mijn zwager dus ) heet Esra. Hele mooie, vlotte naam vind ik dat. In Onderweg Naar Morgen komt de naam Esra trouwens ook voor. De naam Elif kwam daar geloof ik ook ooit voor. Nu we het toch over televisie hebben, dat Turkse meisje van Sesamstraat had ook een leuke naam: Elvan. Mijn schoonmoeder heeft ook een naam die begint met de E: Emire. En haar zus heet Emine ![]() @ Helma: Mijn man heet Eray en mijn twee zoontjes heten Yasin en Semih. Andere jongensnamen die ik wel oké vind, zijn: Emin, Melih, Melik, Malik, Ümit, Murat, Ayhan, Tan, Sertan, Kerim, Kerem, Eren, Samet, Emre, Ersin, Volkan, Sezgin |
| 10/09/2008 @ 20:10 | Hallo allemaal @Esra: Dank je wel voor je uitleg met de betekenis want dat vinden we ook heel belangrijk. Ik vind persoonlijk Mert wel een leuke naam. En Mirza vind ik ook wel appart, alleen klinkt voor mij wel meer meisjes achtig. @Hanneke: Ik vind inderdaad eray ook een leuke naam alleen heb ik bij die naam een hele slecht beeld ken namelijk een man die zo heet en die ik niet zo aaridg vind. Maar de namen melih en Semih vind ik ook wel wat. Zal het vanavond eens voorleggen!!! Groetjess |
| 11/09/2008 @ 19:49 esra | Geen dank hoor, Helma. Welke namen vindt je man trouwens leuk? |
| 07/10/2008 @ 14:37 | Naam eray ik heb net een leuke naam gezien namelijk eray maar nou zou ik willen vragen of iemand me kan vertellen wat het betekend |
| 07/10/2008 @ 15:01 esra | @ Lolita: Eray betekent 'een vroeg opkomende zon, zo stralend als de zon'. |
| 10/10/2008 @ 10:42 | hoi hoi, ikzelf ben ook getrouwt met een turkse man ben zelf hollands. Wij hebben een zoontje die ËMRAH heet. Als het een meisje werd dan heette ze ELIF. suc6 met het zoeken hoor dames. grt claudia |
| 03/11/2008 @ 16:16 | ik vind de naam esme heeeeel mooi. zo heet mijn dochtertje ook |
| 05/11/2008 @ 15:42 katleen | Hallo iedereen! Ben niet van turkse afkomst, maar weet nog wel een héél leuke jongensnaam die ik tot nu toe niet tegenkwam in jullie lijstjes: Idris! Ik weet niet wat het betekent, maar het buurjongetje van mijn ouders heet zo, hij heeft een turkse papa en een belgische mama. En ik vind het een supermooie naam! Allemaal veel succes met kiezen! |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Turkse Namen

, maar ik geloof je ook wel 100% dat Volkan Vulkaan betekent
) heet Esra. Hele mooie, vlotte naam vind ik dat. In Onderweg Naar Morgen komt de naam Esra trouwens ook voor. De naam Elif kwam daar geloof ik ook ooit voor. Nu we het toch over televisie hebben, dat Turkse meisje van Sesamstraat had ook een leuke naam: Elvan.