Hihi Mama An, toen onze Jarno met de waterpokken zat, heb ik ook aan ons mama gevraagd of ik dit als kind ooit gehad had. Ze herinnerde zich dit ook niet meer..., maar een paar dagen later kende ik het antwoord: nee dus, want stond snel al zelf vol van de blaasjes, gepaard gaande met torenhoge koorts. Ik kan je verzekeren dat je dat inderdaad beter als kind meemaakt, hoor.
Wat die irritatie van het balzakje betreft, kan je misschien inderdaad die Cytelium gebruiken. Ik weet alleszins dat het super doeltreffend is tegen ontstoken billetjes tgv te lang nat gebleven pampers (had hier bij de eerste crèche van Jarno nogal veel problemen mee). Het houdt de omgeving goed droog en desinfecteert ook goed. Daarbij smeerde ik het poepje ook verschillende keren per dag in met Dermalibour (van hetzelfde labo als de Cytelium).
Werkt zeer snel en doeltreffend (trouwens ook tegen de irritaties rond het mondje, veroorzaakt door tutje of 'sabbelen'). Het maakt de huid terug soepel en heelt ook de wondjes.
Ik hoop dat je kleine Xander er snel van afgeraakt! (hoe is het trouwens met zijn reflux en 'KMA'?)
Groetjes,
Wasda...