< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Eerder stoppen met pilstrip slecht?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Eerder stoppen met pilstrip slecht?
26/05/2007 @ 21:02
MarleenS

Online Status
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje.
Ik moet eigenlijk nog een week de pil slikken voordat de strip op is.
Nou wil ik eigenlijk graag vast helemaal stoppen. Maar vroeg mij af of dit slecht is?

Gr. Marleen

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 21:57
Soda

Online Status Bekijk profiel
dag marleen,

toen mijn echtgenoot en ik beslistten om voor een kindje te gaan, was ik nog aan de pil. ik verafschuwde de gedachte nog elke dag die hormonen te moeten nemen.
Maar, je moet het anders bekijken. De pil zorgt voor en bepaald hormoonspiegel en in de pilloze week daalt die spiegel waardoor je een dervingsbloeding krijgt. Op zich is dit berekend op 21 dagen pil 1 week stoppen en in de loop van die week een bloeding. als je nu stopt kan je huishouding in de war zijn. Het is dan moeilijk te zeggen wanneer die bloeding komt. Neem nog effe die week door en krijg je bloeding gewoon op het normale momentt en herstart gewoon niet met de pil. bereken van dan af je periodes en probeer te zien of er regelmaat in zit of nog niet. Bovendien kan ik je aanraden om te starten met foliumzuur. Dit wordt door het gebruik van de pil in mindere mate door het lichaam opgenomen uit de voeding. Een tekort in je lichaam kan bijvoorbeeld neurale buisdefecten geven bij je kindje. ( bijvoorbeeld spina bifida). Start gewoon nu al met de inname (kan je halen bij de apotheker) en houdt dit aan tot de zwangerschap, schakel dan over tot bijvorbeeld omnibionta pronatal zoals elke zwangere.

groetjes,

soda

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 22:03
MarleenS

Online Status
hoi hoi

Oke, bedankt voor je reactie.
Dan neem ik die paar daagjes gewoon nog even de pil in.

Met foliumzuur ben ik al begonnen zo'n week geleden nu. En daarnaast slik ik nog wat multivitaminen elke dag. Dan weet ik in ieder geval zeker dat k genoeg van alles binnen krijg.

Gr. Marleen

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 22:06
Katrien

Online Status Stuur bericht
Hey Marleen,

Wanneer je beslist om te stoppen met je pil, kan je best je hele strip uitnemen. Omdat je lichaam zoch toch behoorlijk moet aanpassen .
Ik weet dat je nu zoiets hebt van zo snel mogelijk zwanger te worden, maar het is juist het beste om je hormonen even de normale werking terug te krijgen.

Groetjes,k.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 11:55

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
is niet slecht maar kan je cyclus helemaal overhoop halen met het gevolg dat het iets langer duurt dat je zw wordt.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 13:44
bloem

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook halverwege de strip gestopt met de pil en na 3 maanden was er bij ons al resultaat. Dus het hoeft niet altijd negatief te zijn.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]