< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » zoontje hoest heel erg!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
zoontje hoest heel erg!
27/05/2007 @ 15:07
Kim

hoi

Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
mijn zoontje van 8 maanden is verkouden en hoest best wel veel, ik geef hem al een neusspray en hoestdrank.
hij is heel erg huilerig en is te koppig om in slaap te vallen.
ik heb ook al een ui naast zijn bedje staan,misschien dat dat helpt?
wie kan me helpen aan wat andere tips?
of wie zijn kindje is ook verkouden en hoest ook, wat doen jullie?
Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 15:30
jess

Online Status Stuur bericht
hey, heb hier een week terug dezelfde topic begonnen. mijn dochtertje van 7 maand hoest nu al zo'n 6-tal weken. daar krijgt ze nu al 5 weken aerosol voor maar ze hoest nu nog steeds. Hier ook al vanalles geprobeerd: waterverdamper met eucalyptus (kan ze al wat beter ademen en komt haar neusje wat vrij), eucalyptuszetpillen (zelfde werking), heb al waar stof kan inzitten uit haar bedje gehaald. Jammer genoeg hoest ze nu nog steeds daarom dat ik volgende week eens naar de homeopaat ga ipv de kinderarts (heb die al 3 keer gezien sinds het begon)Haar neusje is wel al terug vrij (ze slaapt nu ook al wat beter). Ik ga wel steeds naar de kinderarts na enkele dagen hoesten. Ik laat dat zeker geen 10 dagen aanslepen. Zo had mijn oudste toen ze klein was een paar keer een kleine verkoudheid gehad die vanzelf overging maar toen ze die op anderhalf nog eens kreeg en ik weer dacht dat het zo wel zou overgaan, had ze ineens een longontsteking (waar ik me héél schuldig heb over gevoeld).

Dat koppig zijn om in slaap te vallen, is de leeftijd denk ik. Mijn oudste deed dat aan die leeftijd en nu begint nrtje 2 daar ook mee.

Ik gebruik voor een verstopt neusje altijd fys. water en een neuspeer. Eerst verstuiven en dan de neuspeer gebruiken en dat dan nog eens herhalen. Die van mij heeft dat echt niet graag maar als het niet anders kan...

Groetjes

O ja, welke hoestsiroop geef jij aan je zoontje? Mijn pediater wil die om één of andere reden niet voorschijven. Weet ook nie waarom.

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 09:32
Peg

Hallo,

Mijn meisje van 8 maanden is ook erg verkouden.

Ik geef bij een verkoudheid steeds het volgende :
Eerst Kamilosan Ocean Spray (homeopatisch spoelmiddel)- onbeperkt gebruik
Nadien Nesivine Baby (ontzwelt het neusje vanbinnen) - 2dr/neusgat 3x/dag
Nadien Soframycine (werkt genezend) - 2 dr/neusgat 3x/dag
Soframycine wel enkel geven wanneer er groen/gele snottebelletjes zijn. Indien niet, is deze medikatie niet nodig. Dan enkel Kamilosan en Nesivine baby geven.

Dit helpt wel heel goed.

Tegen de hoest schrijft mijn pediater mij Muco Rhinatiol voor. (weet niet juist hoe dit geschreven wordt, sorry !)
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, succes !
Groetjes,
Peg
Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 23:28
wendy.johnny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey,

blijkbaar zit het weeral eens in de lucht.
Ons meisje die 7 maand is begon het ook met een onschuldig klein hoestje. Dus we gingen naar de dokter en die zei je moet je geen zorgen maken tis maar een heel lichte verkoudheid en ze geeft een beetje licht slijm op de longen dus had hij iets voorgeschreven voor de slijmpjes op te lossen. Ze maakte eerst geen koorts tot zondag . Ze voelde ineens zo heel warm aan ze had 40 graden koorts dus op naar de wachtdienst een kleine onschuldige verkoudheid was gevordert naar een heel zware bronchitis . Dus 3 verschillende medicijnen erbij. De koorts bleef aanslepen en zijn we gisteren trug naar de huisarts geweest en die stelde vast dat het ook de sinussen was dus weer 2 medicijnen erbij nu is het de eerste dag dat ze koortsvrij is geweest maar we moeten morgen alweer naar de dokter want ze staat vol van de uitslag pffffffffff we zullen weer zien wat het zal brengen he

groetjes wendy

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 09:00
juffie

Hoi,
Mijn zoontje heeft dit al 2 x gehad en het duurde weken.
Maar troost u, het gaat over. Het was voor ons een heel lastige periode, want je kunt ook niet slapen door de hoest.
Ik stopte savonds een eucaliptus tapje en nessivine neus.
Kamer goed vochtig maken (ik liet bad lopen en dan damp naar zijn kamertje).
Hoestsiroop wil mijn pediater niet voorschrijven, ze zijn te jong daarvoor, maar bij de apotheek hebben ze me een homeopatisch middel gegeven. Ik zou dit wel niet te vaak gebruiken.
Geduld hebben is de boodschap denk ik.
(mijn schoonzus is ook zeer tevreden over kloppingen door een kine, maar da's dan vooral bij hoest met slijmpjes)
Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 11:37
mirena

Online Status
voor de neus ook zoals hierboven Physiomer (fysiologisch spoelwater) en nesivine baby bij geel-groen Flumycil.

Als hij slijm heeft geeft de KA mij altijd Bisolvon 0,2% daar geef ik hem 3x/dag 15 druppeltjes van. Dat helpt het slijm op te lossen waardoor ze ook stoppen met hoesten.

Succes ermee en anders eens naar de KA gaan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]