< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Trouwen & zwanger worden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Trouwen & zwanger worden
27/05/2007 @ 16:07
annelien

Hey iedereen,

Ik ben 25 jaar en sinds februari gestopt met de pil. Nu zit ik met een klein probleempje. Wij trouwen 23/06/07 en juist op 22/06/07 zou ik mijn eerste NOD hebben. Dit wil dus zeggen dat wanneer tijdens mijn volgende ronde niet zwanger ben dat ik op onze huwelijksdag de zou hebben tot mijn grote ergernis en slechte humeur.
Een oplossing zou zijn dat ik voor een maand terug met de pil zou beginnen, maar dat is tegen mijn gevoel in want wij zouden echt graag zwanger willen worden.
Hebben jullie advies, zijn er nog forumlezers met hetzelfde dilemma of die hetzelfde hebben meegemaakt?

groetjes
Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 16:55
greet

Online Status Stuur bericht
hoi annelien ,

ik heb het niet meegemaakt , maar in elk geval wel gezorgd dat ik geen had op mijn huwelijksdag. ik vrees dat je zal moeten afwegen wat het ergst is , een maandje terug de pil op ongesteld op je huwelijk. gaan jullie vlak erna op reis ?
ik zou kiezen voor een maandje pil , want het is wel één van de mooiste dage uit je leven , het zou zonde zijn om die te 'verpesten' (als je idd een slecht humeur krijgt erdoor).

succes.

groetjes , greet

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 18:15
Daan

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi...

Dat is een moeilijke keuze... al zou ik zelf voor een maandje pil gaan.

Toen wij gingen trouwen, heb ik er wel voor gezorgd dat ik niet ongesteld zou worden. Het is al lastig genoeg om te plassen met je jurk aan, laat staan dat je dan ook nog maandverband/tampons moet verwisselen...

Ik begrijp dat je eigenlijk niet kunt wachten, maar je trouwt maar 1x...

Succes met je keuze!! En alvast een hele mooie dag toegewenst

Daan

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 18:47
bloem

Hoi Annelien,

Ik ben in Februari gestopt met de pil en ben toe halverwege een cyclus gestopt met slikken omdat ik anders ook waarschijnlijk ongesteld zou zijn tijdens ons huwelijk. Je moet inderdaad al veel mazzel om tijdens de tweede ronde zwanger te worden. Ik zou dan als ik jouw was ook maar een maand de pil slikken. Plassen is inderdaad met een jurk al heel lastig en misschien lek je door of kan je je mooie ondergoed niet aan! Ook is het niet echt bevoorderlijk op je huwelijksnacht. Wij hebben deze week overigens wel een heel mooi huwelijkscadeau gekregen! Ik ben de 18e getrouwd met een kleintje in mijn buik, waar wij niets van afwisten.

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 19:07
Nes

Online Status
Hoi, dat was mijn dilemma ook. Zijn ook in feb gestopt met de pil en eerste maand condoom gebruikt. Wij trouwen op 14 juli en was ook al alles aan het uitdokteren wat ik zou doen als ik dan juist men regels zou hebben.
Maar ja, de eerste ronde echt proberen en ik moest me geen zorgen meer maken, want het was prijs...
Ik had ook gedacht als ik dan men regels zou hebben, de maand ervoor terug met pil te starten, maar uiteindelijk had ik besloten om dat niet te doen. Ik wou men lichaam niet voor de gek houden...
Maar natuurlijk moet je kijken of dat idd praktisch is met je kleed hé... Bij mij zou dat geen probleem geweest zijn
Veel succes!

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 20:19
Marie

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

ik nam de pil nog toen we trouwden, ik heb ervoor gezorgd dat ik mijn vruchtbare periode op mijn huwelijksreis viel, door 2x mijn pil een week te verlengen. Het resultaat ervan verwacht ik in juli.

Groetjes

Marie

Link naar deze reactie
27/05/2007 @ 20:25
Emmeke

Ik nam ook mijn pil niet meer toen we trouwden. Maar toevallig ook geen . Ik heb eigenlijk niet zoveel last van mijn ongi, dus zou zeker niet beslist hebben om mijn pil weer te nemen. Het wachten duurt elke maand ook zo lang, dat ik het er niet voor over zou gehad hebben. Trouwen met dan maar. Het is zo'n mooie dag, dat dat voor mij de dag niet zou verpesten.
Je moet het natuurlijk zelf weten, hé.

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 19:00
wendydekock

hoi

ik zou ook opteren voor een maand terug de pil te nemen want je trouwt maar 1X met een heel mooi kleed is dat niet zo handig om daar de duivels op bezoek te hebben.

en daarna terug zo laten. het zwanger worden kan ook maar als je zover niet bent in deze ronde neem dan de pil.

ikzelf nam nog de pil en daarna zijn we eraan beginnen denken. sinds november 2006 gestopt nu.

allesinds veel geluk en succes en geniet van je dag.
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 11:52

Ik had het ook vorig jaar. Wij zijn getrouwd 3/6/2006.
Ik vertrok direct erachter voor 3 wk naar Cuba. In jouw geval als je weet dat je heel regelmatig bent zou ik zeker de pil een maandje nemen of je zit ermee op je trouw en dat is echt niet leuk. Je kan ze dan beter hebben op reis.
je kan ook hopen dat je zwanger bent uiteraard maar ja het kan ook nog niets zijn en in het begin van een zwangershap kan je ook innestelingsbloed verliezen.

Moeilijke keuze maar je gaat anders je huwelijksdag toch niet helemaal beleven als je constant naar de wc moet.

Ik heb toen men pil even gepakt : 2 weken ( een week ervoor en erna ) en ze kwamen niet door. Dan ben ik gestopt en had ik ze erg in Cuba, wel meer als anders. dat was voor mij de beste methode. Ik was zwanger in juli dus het maakt niet uit dat je weer eens even 14 dagen de pil neemt want ik was direct zwanger erna. Let op dat je in je eerste cyclus niet zwanger geraakt want dan mag je je pil niemer nemen en je weet ook maar pas dat je zw bent als je al 4 weken ver bent. Dus ofwel nu terug de pil nemen of alles zen beloop laten gaan ...
Ik zou voor het 1e kiezen. eerst genieten van je huwelijksdag en reis en dan kindje maken. Zo hebben wij het gedaan. Nu ja ik had change was gestopt met pil vanaf maat 2006, heb ze even 14 d terug genomen en was in juli zwanger.

Groetjes en succes !

[Laatst gewijzigd door Melopee - 30/05/2007 @ 11:54] - Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 16:50
Pégi

Hey,

Ook wij trouwen op 23/06/07 , normal zou ik dan geen hebben ,maar ik weet uit ervaring dat ze steeds vroeger komen als ik stress heb. Nochthans is het hier heel erg duidelijk. Geen pil,e natuur zijn gang laten gaan (en hopen dat dat een probleem is die zichzelf al heeft opgelost.)

PS: waar ergens ga je Trouwen?

Pégi

[Laatst gewijzigd door Pégi - 11/06/2007 @ 16:50] - Link naar deze reactie
07/07/2007 @ 10:48
Annelien

Hey iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Onze huwelijksdag is fantastisch verlopen en ik heb mijn pil niet genomen. Na veel alle voor en tegen argumenten goed te hebben overwogen. Tot mijn verbazing zijn mijn er die dag niet doorgekomen en ook de dagen er na niet. Maandag 25/06/07 een test gedaan en die was positief. Nu juist terug van huwelijksreis en dringend een afspraak maken bij gynecologe.
Nu is het aftellen naar 29/02/08, de dag waarop onze ukkepuk uitgerekend is.

Groetjes,
Annelien
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]