< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Vraagje, 32 weken zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
Vraagje, 32 weken zwanger
28/05/2007 @ 13:06

Online Status Bekijk profiel
hallo,

momenteel ben ik 32 weken zwanger en op 2 weken tijd is mijn bmh verweekt, kindje volledig ingedaald en heb ik reeds 2 cm opening, op bevel van de dr, rust! Geen probleem, echter, ik 'ervaar' volgende zaken en wou eens polsen wat jullie denken dat dit zou zijn, nakende (vroeg)geboorte, pre-eclampsie of BI. Ik wil gerust bellen naar de kliniek maar wou eerst weten welke richting ik aan't uitgaan ben, kwestie me voor te bereiden of ik al dan niet daar ga moeten blijven :-...

Sinds de rust (4 dagen) ben ik regelmatig misselijk, 's ochtends valt het wel mee, tegen de middag kan ik niets meer eten, neem ik wat motilium en rennie en tegen de avond moet ik me forceren iets te eten. Gisteren had ik zo weinig gegeten dat ik zelfs 's nachts nen bo moest gaan halen in de keuken :-) (en neen ik dieet niet...)
Hoewel ik rust slaat mijn hart soms 'op hol' dan weer véél trager, dan weer véél sneller, niet steeds maar toch dagelijks. Of heeft dit te maken met de hoeveelheid bloed en het harder moeten werken van het hart?
De druk op mijn onderbuik wordt wel harder en ook mijn schaamlippen zijn wat opgezwollen (eigenlijk alles onderaan)... Dit gaat gepaard met buikkrampen maar er zit geen regelmaat van tijdsinterval tussen.
Regelmatig doen mijn bovenbenen ook pijn, sinds deze ochtend ook meer vertrekkend uit de liesstreek. Gisteren had ik wel een soort 'blokkage' van mijn rechterheup maar dit is over. Zou dit samenhangen met die krampen en toch wat rugweeën zijn zonder dat ik daar teveel last van ondervind?
Deze nacht had ik ook de meest irritante jeuk op mijn lichaam... Walgelijk, en niets te zien van beetjes of zo dus vraag me af van waar dit nu weer komt...

Ik weet het, 't is een lijstje, maar is dit 'normaal' of eerder risico-gebonden?
Alvast bedankt voor jullie antwoordjes...

Groetjes op deze feestdag vanuit bed ;-)

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 13:20
suze

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Ilka,

Jeetje alom malaise dus voor jou...!
Wat vervelend allemaal, ik heb helaas geen antwoord op je vragen, maar wil wel ff een hart onder de riem steken...
Sterkte meis, hou je rust en pak nog zoveel weekjes mee als het kan, en probeer wel goed te blijven eten he, zo belangrijk! Je hebt je reserves hard nodig met de bevalling over hopenlijk 6 tot 8 weken

Liefs Suze

(o ja wat bedoel je met BI?)

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 13:55

Ah, BI is bekkeninstabiliteit...

Allé, 't is e wat moeilijk om zo alles op te schrijven wat je voelt en meemaakt, en dan denk ik meestal, als ik het al niet kan onthouden zal't wel niet zo erg zijn om naar't ZH te rijden...

Ik hoop ook op zeker 36 of 37 weken te halen, ze kunnen veel doen voor een prematureken, maar toch, de veiligste plaats is en blijft voorlopig in mijn buik! :-)
En zolang het geen zwangerschapsvergiftiging is, kan ik veel aan (denk ik)

Groetjes en merci voor de steun Suze!

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 16:16
Nathalie

hallo

dit wil niet altijd het ergste zeggen

ik had op 32 weken ook 2 cm ,volledig verweekt ,ingedaald en moest al van mijn 5 maanden rusten door bekkeninstabiliteit en harde buiken .op 28 weken begonnen de voorweeen .
de laatste 6 weken van mijn zw waren heel zwaar en kon het amper aan .ook overal pijn en dergelijke en was ook al van in het begin misselijk .
uiteindelijk is mijn zoontje gekomen op 36 weken nadat mijn vliezen gebroken waren .toen nog 36 uur weeen gehad en dan uiteindlijk spoedkeizersnede omdat mijn zoontje zijn hartje nog maar tegen 30 klopte .uiteindlijk was hij toch 3020 gr en 49.5 cm groot en moest zelfs niet in de couveuse .dus al bij al is deze zware periode afgerond met een kerngezond wondertje .
gewoon rustig aandoen en als de gyn zegt rusten zal het voor de rest wel niks ernstigs zijn want anders zouden ze zelf wel aan de alarmbel trekken .
toen ik op 32 weken op controle ging moest ik normaal zelfs pas 5 weken later terug .ik had er zelf een afspraak gevraagd voor 4 weken omdat ik zelf voelde dat ik die 5 weken niet zou halen .en idd de dag na die controle 4 weken later brak mijn water en ik wist echt de dagen ervoor dat het voor die week zou zijn .de dag ervoor zei ik nog tegen de gyn tot morgen en hij lachte er nog bij maar heb wel gelijk gekregen

groetjes

Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 18:11

hallo,

Volgens mij zijn jouw symptonen vrij normaal voor de laatste 2 maanden. 2 cm opening had ik ook en baarmoederhals was ook verweekt hier.
Ik had geen speciale klachten meer dan anders maar had wel elke seconde harde buiken die niet meer over gingen en dit vanaf 34 weken. Ze waren niet speciaal pijnlijk maar het gevolg : mijn water brak op 36 weken en 3 dagen.
Wat té vroeg dus. Ik beviel 2 u later van ons zoontje Dante die 45 cm mat en 2.8 kg woog dus alles dik in orde na wat couveuse.

Hou je rustig zou ik zeggen hoewel ik niets abnormaals heb gevoeld ben ik toch té vroeg bevallen. Ze beslissen het zelf, onze baby's !

Hopelijk hou jij het nog wat vol want 32 wk is echt té vroeg uiteraard.

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 08:19
snoepie68

hoi

ik denk ook dat het gewoon de vervelende kwaaltjes zijn waar veel vrouwen de laatste weken last van hebben
Als je pre-eclampsie zou hebben heb je de volgende symptonen: misselijk,hoofdpijn,sterretjes zien,pijn rechtsboven bij je maag, veel vocht vast houden,en dan nog hoge bloeddruk en eiwitten in je urine.Bij pre-eclampsie ben je dus echt doodziek
Als je iets niet vertrouwd je gyn. of vk bellen
Succes

groetjes,Jolanda

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 19:12

Hey Ilka,

ook ik had met 32 weken 2 cm en verweekte baarmoederhals, maar kijk, ik ben nu 38.5 weken zwanger... die misselijkheid heb ik niet ervaren, maar ik wil je toch zeggen dat ik geen motilium (of domperidone zou nemen tijdens de zwangerschap. bij dit medicijn zijn de risico's op ongeboren kind niet getest, dus wordt het afgeraden tijdens de borstvoeding en de zwangerschap. Als je nog last hebt van misselijkiheid zou ik postadoxine nemen, of gewoon bellen naar je huisarts, misschien zijn er nog wel zaken die je mag nemen... Die krampen en druk onderaaan en menstruatiepijn heb ik ook zeer veel, veronderstel verdere indalingsween ofzo...
Maar bij twijfel zou ik altijd even naar de VK of de gyne bellen, beter te veel dan te weinig zou ik zo zeggen...
Het beste met je rust
Vele grtjs
Joke
Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 10:45

helo iedereen, bedankt voor jullie berichtjes.

Hier ben ik terug van een korte ziekenhuisopname ter observatie. Had toch iets teveel voorweeën dan dat goed is. Moet nu adalat nemen 20 mg rt, 2 maal 1 co per dag, maar ik ben hier toch zo suf van ...
Heeft hier nog iemand adalat genomen? En wat waren jullie bijwerkingen?

Ik weet niet of ik en 's ochtends én 's avonds zo een co ga nemen, ik denk alleen 's avonds. Ik bennet een junkie hier thuis, en dat is denk ik ook niet de bedoeling!
De gyn heeft me wel niet meer gecontroleerd inwendig, pas op 8 juni moet ik terug gaan, misschien weet ik dan meer.
Rusten is nu wel de boodschap, zeker tot de kritieke fase van prematuriteit verschreden is...

Groetjes!

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 11:46

Hallo,

zwangerschapsvergiftiging is het zeker niet aan je symptomen te horen. Ik heb ZV gehad en mijn zoontje is op 31 weken geboren (1.250 kg, 39 cm), is ondertussen net 2 jaar geworden en ales goed prima.
Bij zwangerschapsvergiftiging zijn er 3 symptomen die gelijktijdig aanwezig moeten zijn: vochtopstapeling, hoge bloeddruk en eiwitten in de urine. Als maar 1 symptoom hiervan, dan geen ZV.
Ga echter wel dadelijk naar het ziekenhuis als je deze symptomen wel hebt want dit is heel gevaarlijk, zowel voor moeder als voor kind.
Om je een idee te geven, op 31 weken was BD 21/12 en kreeg ik trouwring zelfs niet meer aan pink door het vocht. Enige remedie voor ZV is de bevalling.
Jij bent ondertussen al 32 weken, geen voldragen zwangerschap dus maar alles komt zeker wel in orde hoor.
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 09:20

Mijn zoontjes is met 32w2d geboren; 2175 gram en 45 cm en vanaf de geboorte doet hij het super. Met 36 weken mocht hij naar huis.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]