< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » sex voor/rond eisprong?? wie weet het?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
sex voor/rond eisprong?? wie weet het?
29/05/2007 @ 12:15
kel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk staat deze vraag al ergens of onderwerpen welke erop lijken, maar via de zoekfunctie vind ik niet echt snel/duidelijk een antwoord.

Ik heb gisteravond sex gehad rond 22 uur.

Nu heb ik vandaag (12 uur) mijn eisprong gehad en vraag me af of het zin heeft vandaag nogmaals sex te hebben voor zwangerschap.

Normaliter doe ik het dag 11 en 13 en vandaag is dag 14.

Zou iemand me aan kunnen geven wat het slimste is om te doen?

Bedankt,

Groetjes Kel

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:31
Lindsay

Online Status Bekijk profiel
Hallo Kel,
Als het goed is liggen de zwemmertjes van gisteravond al klaar aan het uiteinde van de eileiders waar ze elk moment je eitje tegenkomen. Ik heb wat voor je opgezocht op http://www.zwangerstraks.nl Echt een aanrader om daar even te gaan kijken!

De kans op een zwangerschap is namelijk het grootst als er vlak voor of op de dag van de eisprong gevrijd wordt. Dan zijn de zaadcellen het meest vitaal en het best in staat om een eicel binnen te dringen. De eicel zelf is maar twaalf uur vruchtbaar. Dus als je ná de eisprong vrijt, is het al gauw te laat.

Uit onderzoek is gebleken dat een bevruchting vrijwel altijd optreedt in de periode van zes dagen voor de eisprong tot en met de dag van de eisprong zelf. Maar liefst 94 procent van de zwangerschappen ontstaat zelfs uit sperma dat minder dan drie dagen oud is. De kans op een bevruchting is vijf dagen voor de eisprong 1 op 10, en op de dag van de eisprong 1 op 3. Overigens komen uit ‘oud’ sperma even gezonde baby’s voort als uit vers zaad.

Hopelijk heb je hier iets aan!!!

Veel geluk!

Lindsay

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:34
kel

Hoi,

Dank je voor je reactie!!

Maar is het nu nog slim dan om bijvoorbeeld vanavond nog sexueel kontakt te hebben of is het "gedekt" met gisteren?

groetjes Kel

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 12:53
ellen7

ja dat is altijd een beetje dubbel.. ze zeggen dat als je tevaak klust(elke dag) het zaad minder goed van kwaliteit is.. en als je het niet doet.. mss net niet op tijd of te laat.. maar in princiepe is om de dag het beste.. dus ik zou zeggen als je zin hebt.. ga ervoor!! en anders is het ook goed.. toch?? het moet wel leuk blijven he..
xx
Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 17:32
greet

Online Status Stuur bericht
hoi kel ,

kan jij zo op de minuut zeggen wanneer je eisprong is geweest ? ik heb daar een ganse dag pijn van .....

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 12:09
kel

Hoi Greet,

Ja dat kan ik inderdaad, misschien 1 van de gelukkige die het ziet voelt en weet.
Het is bij mij ook eigenlijk altijd op dezelfde dag en heb dus een zeer regelmatige cyclus.

Groetjes Kel

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 21:15
mars

hoi
mijn dokter vertelde mij dat het beste is het om de dag te doen.dan blijven de zaadcellen goed en dan zit je ook het beste met je eisprong ik hoop dat je hier wat aan heb
groetjes marcelle

[Laatst gewijzigd door mars - 30/05/2007 @ 21:16] - Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 21:33
greet

hoi kel ,

gelukzak :)
mijn cyclus was voor de miskraam ook constant , nu is het nog ff afwachten.
ik voel mijn eisprong wel , maar heb er een ganse dag last van zodat ik niet weet wanneer die juist is. ik vermoed op't einde van de pijn ?

groetjes en succes ermee !
greet

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]