< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » een tweede

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/05/2007 @ 20:17
Anoniem

PFFF heb gewoon een ernstige dip.
Onze zoon is alweer ruim 16 maanden.
Zelf had ik al vrij snel het gevoel een tweede te willen.
Dat gevoel is een tijdje minder geweest, mar sinds de laatsten weken weer in volle hevogheid terug.
Ik slik nu nog de pil en we hadden besloten om eind dit jaar te stoppen met de pil.
Er zou dan ongeveer 3 jaar tussen de eerste en de tweede zitten.
Nu kriebeld het toch weer zo erg, terwijl mijn man er helemaal nog niet aan wil denken en het liefst pas over een jaar of 3 een tweede zou willen.
Nu is hij gezwicht voor eind van dit jaar, dus een kleine als onze zoon bijna 3 is.

Maar het liefst wil ik dus deze pilstrippen opmaken en dan stoppen met de pil om dan eerst te ontpillen en dan voor een tweede te gaan.
Soms probeer ik het ook bij mijn man maar die wil echt niet eerder.
Heb hier dus echt een depri gevoel over.

Herkennen mensen dot gevoel?
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 14:13

Online Status Stuur bericht
Hey!
Soms zijn mannen gewoon wat trager van begrip dan vrouwen!! Omdat ik al een dochter heb van 7 van mijn ex en mijn huidige vriend nog geen kinderen had deed hij ook langer over de beslissing dan ik.. voor mij was het helemaal duidelijk, ik wil er nog 1, en wel nu! Bij mannen schijnt het vaak de onzekerheid te zijn.. alle verantwoordelijkheden enzo.. komt vast wel goed! Tussen die van mij zit straks 8 jaar verschil.. dus die drie van jou valt best nog wel mee hoor!

liefs, eef

[Laatst gewijzigd door evelien de groot - 30/05/2007 @ 14:13] - Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 07:28
Niki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
ik ben in april bevallen en mijn man vond het erg dat ik gisteren ongesteld werd.Hij wil meteen een tweede...vind ie leuk 1 jaar verschil...
Niki

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 15:27
Danielle

Hallo,

mag ik mij er tussen proppen?
Ik ben Danielle en word volgende maand 26 jaar.
Onze dochter Naomi wordt in Oktober 3 jaar.

Wat jij zegt anoniem klinkt mij wel bekend in de oren. Nadat Naomi geboren was wilde ik eigenlijk gelijk weer zwanger zijn, maar ik wist zelf ook wel dat dat niet helemaal eerlijk was, omdat ik vooral het zwanger zijn miste. Mijn vriend wilt een 2e als Naomi ong. 4 jaar is. Bij mij werd het ikwileentweedegevoel ook minder maar het begint bij mij steeds meer te kriebelen. Gisteren praatte ik er met mijn vriend over en hij ziet nog wel allemaal beren op de weg, maar toch lijkt hij minder afwijzend. Dus ik hoop dat op een dag (net zoals toen we voor de eerste gingen) dat mijn pilstrip in de prullenbak ligt, en anders hoop ik te kunnen stoppen met de pil rond Naomi haar verjaardag.

Nikki gaan jullie nu gelijk voor een tweede? Spannend hoor.

Liefs danielle

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 13:21

Online Status Stuur bericht
Heel herkenbaar dit. Onze dochter wordt volgende week 1 en ik begin sinds kort langzaam aan aan een tweede te denken. Mijn man echter is daar helemaal niet mee bezig en geeft al onze baby spullen aan vrienden die net bevallen zijn. Prima maar alles weg geven vind ik zo resoluut? Hij wil eigenlijk geen tweede en ik twijfel omdat het voor mijn dochter (en mij) gezelliger lijkt nog een broertje of zusje (ik zelf ben heel close met mijn broer). Maar is dat wel zo? En maak je zo'n keuze niet samen?

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om hier met hem over te praten, hoe doen jullie dat?

Groeten
A

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 18:06

bij ons was het heel anders.... Ik heb altijd gezegd dat ik minimaal 2 kindjes wou... Maar wou eigenlijk ff wachten voor 2de... Maar toen ventje vroeg om voor 2de te gaan, toen was mijn dochtertje 8 maanden voelde ik me daar meteen goed bij en ben toen meteen midden in pilstrip gestopt...
Spijtig genoeg heb ik na 8 maanden gestopt met pil een mk gehad en zijn we nu al 3j7maanden verder.. en nog geen 2e wondertje in zicht...
Vorig jaar hebben we ook al de spulletjes weg gegeven.. omdat ik eigenlijk niet meer geloof dat er hier een 2de wondertje zal komen... en ik vond dat dat de eerste stap was naar het afsluiten.. maar ventje is er oko nog veel mee bezig en mijn dochtertje vraagt nu ook regelmatig naar broertje of zusje en zo blijft het afsluiten van zwanger worden steeds uitgesteld en steeds moeilijker

[Laatst gewijzigd door els - 04/07/2007 @ 18:07] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]