< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoeveelheid slaap pasgeborene

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoeveelheid slaap pasgeborene
30/05/2007 @ 10:22
Parthoens Liesbeth

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag iedereen,

Wout is nu 9 dagen oud en is na elke voeding ongeveer 2 uur wakker vooraleer hij terug in slaap valt overdag.
's Nachts slaapt hij anders ook amper omdat hij veel last heeft van krampen.

Normaal gezien moet een baby toch veel meer slapen dan dit of niet?

Ik geef borstvoeding en na de voeding blijft hij heel dikwijls zijn mondje opendoen alsof hij nog honger heeft. Maar als ge hem dan aanlegt dan lijkt hij toch niet zo geïnteresseerd of drinkt hij een minuut en laat hij terug los.

Iemand ideeën of tips?
Ik kijk er al naar uit.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 11:10

Hoi,
Ons zoonje is nu 3 weken oud en slaapt soms zelfs nog van voeding tot voeding. Nu is hij bv al zeker twee uurtjes wakker en ligt hij op zijn doomookussen rond te kijken :)
Zo een babytje slaapt veel natuurlijk maar ge hebt er ook die vaker wakker zijn. Miss door de krampjes dat hij wat onrustiger is ? Zeker dat het krampjes zijn? Ik dacht dat ook bij mijn dochtertje en nu ook bij men zoontje uiteindelijk is het verborgen reflux, dan huilen ze ook vaak en verkrampen helemaal precies symptonen van krampen dus goed op letten bestaan oplossingen voor. Zoals gaviscon bij mijn zoontje en dat helpt enorm goed. Miss voor de darmklachten venkelthee of druppels gebruiken en louisewater van den aldi hebben ze mij sterk aanbevolen dus ... Hopelijk ben je hier iets mee. Groetjes

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 12:43
Lies

Hallo,

mijn zoontje is geboren op 11 mei en ik verbaasde me er ook over dat dat ventje zo weinig slaap nodig had. In het begin waren er dagen dat hij maar een 11-tal uurtjes sliep.
De laatste week zit hij toch al aan een uur of 14.Ik denk dat er gewoon babytjes zijn die minder slaap nodig hebben.
Ook is het zo ik hem na zijn voeding rustig in zijn wieg kan leggen, fopspeen geef en dan kan hij gerust nog een halfuur zitten rondkijken. Als ie dan zijn fopspeen kwijt is, dan zeurt hij een kwartiertje en valt dan vanzelf in slaap, meestal tot aan zijn volgende voeding.

Wat betreft die venkelthee voor de krampjes, ik zou zeggen opletten, niet zozeer voor de venkelthee, maar voor het feit dat hij daarna niet meer aan de borst zal willen. Want dit is de reden geweest dat ik ben moeten stoppen met borstvoeding. Mijn zoontje had van de speen geproefd en wou gewoon niet meer drinken van de borst, waardoor hij nu volledig op flessenvoeding zit.
Het zou kunnen dat Wout hier geen probleem van maakt, maar ik wou het toch maar zeggen.

Heel veel succes.
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 13:04
Niki

Hoi,
mijn zoon is 8 weken oud en die slaapt heel veel...hij slaapt van voeding tot voeding en is zo 2 a 3 uur per dag wakker...vanaf week 5 slaapt tie van 22 uur tot 5 uur sochtends...wel makkelijk...
Niki

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 23:20

Hallo,

mijn zoontje Matthias is nu 2,5 maand, krijgt ook nog altijd volledige bv, en slaapt overdag ook heel weinig, eigenlijk al vanaf de tweede-derde week, dan is hij steeds langer wakker gebleven. Hij dronk ook lang om 't uur en vaak maar vijf minuutjes. Ik heb hem vrij gelaten omdat ik 't heel belangrijk vond om die bv op zijn ritme/vraag te geven zodat het zeker zou blijven duren.
Waarschijnlijk wil hij gewoon vaak je borst als speen (veel baby'tjes zuigen graag), voor het contact, want daar voelen ze zich enorm goed bij.
Ik ben nu wel sinds deze week begonnen met een soort "slaaptraining" en leg hem nu 2x per dag in bed om te slapen, ingebakerd, en na de eerste keer anderhalf uur huilen voor hij sliep, is hij deze namiddag na tien minuutjes zeuren al in slaap gevallen (had ook een massage gekregen vooraf + daarna gedronken). Ik doe dat omdat ik zag dat hij toch vaak wat lastiger was 's avonds omdat hij zo moe was (maar hij wou echt niet slapen, behalve eens tien minuutjes tegen de arm). Ik wou dit echter niet te vroeg doen omdat Matthias 's nachts goed slaapt (van negen tot zeven in bed, min of meer, met sinds paar weken eerste nachtvoeding tussen 2 en 5 en daarna om 't anderhalf uur ongeveer) en ik z'n dag-nacht-ritme niet door elkaar wou gooien. Als je ook aan zoiets denkt, stel gerust nog vragen (ik heb er ondertussen veel over gelezen), maar voor de rest zou ik me niet teveel zorgen maken, iedere baby is anders!!

Veel groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 00:21

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

onze meid is nu 8 weken en iedere dag is voor haar anders. 's nachts slaapt ze goed. Maar meestal is ze 's morgens goed wakker, namiddag slaapt ze goed (als we niet teveel weggaan - alhoewel slaapt meestal goed), en 's avonds tussen voorlaatste (17-18u) en laatste voeding (+/- 21u) slaapt ze zogoed als niet (hazeslaapjes). Dan is ze constant bezig met kijken, aandacht vragen, spelen met ons, jaja ze kan al goed bezig zijn (verschiet daarvan).

Onze meid heeft af en toe ook last van krampjes. Wij geven venkeldruppeltjes (bij apotheek gehaald). Doordat ik ook borstvoeding geef wil ik geen venkelthee geven uit een flesje. Alhoewel ze al van een flesje heeft gedronken (2 keer afgekolfd) en ze zonder problemen terug van de borst drinkt.

Als het reflux is denk ik dat de meeste kindjes heel veel last hebben met op hun rugje slapen.
Anders eens info vragen aan de verpleegkundige van K&G. Of aan de kinderarts, misschien kunnen zij beter oordelen.

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]