< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » hoe lang wakker na laatste slaapje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
hoe lang wakker na laatste slaapje?
30/05/2007 @ 13:53
Anoniem

mijn zoon 6mnd, slaapt slecht snachts, nu proberen we hem overdag wt langer wakker te houden, dit valt niet altijd mee, eerst was het zeker van 9tot 10, van 11.30 tot 13.30 en dan zijn laatste slaapje van 16.00 tot 17.00 en dan om 19.00 na bed.
nu doe we het zo, altans dat proberen we:
7.00 wakker van 9.30 tot 10.30 na bed en dan om 13.30 van 15.30 na bed en dan op tot 19.00,das best lan ertussen maar het gaat wel wat beter nu snachts, hoe doen jullie het?
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 14:49
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik vind eerlijk gezegd je kind wakker houden overdag als hij moe is niet echt een goede oplossing.

Hier is hij steeds 1,5 a 2 uur wakker en gaat dan slapen. 's Avonds voor zijn laatste fles is hij rond 17.15 uur wakker en rond 19.15 uur gaat hij naar bed.

Als ik Joshua wakker moet houden vanaf 15.30 uur heb ik echt een zwaar chagarijnige baby.

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 15:34
katje

Ik heb altijd gehoord en ondervonden dat kindjes beter slapen als ze niet te moe zijn.

Ik zou hem dus echt niet wakker hoduden. Dat helpt toch niet, integendeel. Ik vind dat ze dan nog slechter slapen.

Gewoon zijn ritme volgen. Dan komt het vanzelf en niet te rap naar zijn kamer gaan als hij 's nachts zeurt of weent. Soms vallen ze vanzelf terug in slaap.
Wij stonden ook steeds te rap op. Tot we er uit vermoeidheid niet uit konden en wat bleek. Na 5 minuten viel ze zelf terug in slaap.

Succes

Katje

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 15:56
Nicole

Ons Viviane slaapt zo:
Om 7.30uur uit bed, dan van 9 tot 11 uur slapen, dan weer van 13.30 tot 15 uur slapen, van 17 uur tot 19 uur slapen, en om 20.30 uur naar bed voor de nacht.
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 16:23

Hier (de laatste weken) ook een slechte slaper.
Wij laten haar slapen wanneer ze wil maar maken haar tenlaatste 1,5u/2u voor ze echt naar bed gaat wakker.
Velen zeggen dat dat slecht is maar als we ze laten slapen wil ze gewoon niet meer naar bed!
Op deze manier lukt het vrij goed de laatste dagen!

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 19:20
Anoniem

ja ik ben echt geen voorstander er van mar je gaat wat uit proberen he! toch werkt het hier wel, anders zou ik het nooit doen maar je moet wat als je 5keer in de nacht eruit moet, heb al geprobeerd laten huilen mar dan gaat het over na krijzen en snoeken wel een half uur lang,dat vind ik echt te gek worden zeker als er ook een dreumes naast zijn kamer ligt te slapen.
het lijkt wel of hij gewoon klaar wakker is snachts.
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 22:09
cindyke

Online Status Stuur bericht
ons ventje wordt s morgens rond 8 uur half 9 wakker
dan gaat hij terug slapen rond 10 uur half 11 tot ongeveer half 12 en dan slaapt hij van half 2 tot half 4- 4uur
en dan gaat hij pas terug slapen om 8 uur half 9 tot de volgende ochtend
hij is s avonds niet lastig en niet al te moe
krijgt zijn badje dan zijn flesje en dan zijn bed in
heel soms slaapt hij nog een half uurtje tussen

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 19:27
suusje2512

Online Status
Ons slaapschema (van onze dochter nu 5 maanden oud, gecorrigeerde leeftijd 3 maanden)

22 - 6 uur slapen (6 uur 1e fles 200 ml)
06.45 - 10 uur slapen (10 uur 2e fles 200 ml)
10.45 - 12.00 spelen, kroelen
12.00 - 14 uur slapen (14 uur 3e fles 200 ml)
14.45 - 16.00 slapen, maar niet altijd ze blijft ook regelmatig wakker tot aan haar groentehapje/fles
+/- 17.00 uur groentehapje
18.00 uur 4e fles (200 ml)
Hierna blijft ze wakker tot ongeveer 19.30/20.00 uur
20 - 22 uur slapen (5e (laatste) fles 200 ml)

's ochtends slaapt ze nog veel, 's middags is ze een stuk wakkerder.

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 17:32
Susie

Heej Suusje, zit er 6 uur tussen de 2e en 3e fles van Emilie? Is dat niet te lang?

En kindjes slapen 's nachts meestal beter als ze urenlang wakker gehouden worden anoniem, dat is van uitputting. Niet echt goed voor een baby dus. Ik snap dat je graag dingen wilt proberen, maar ik denk dat je beter het patroon kan doorbreken.
Als hij wakker wordt 's nachts misschien alleen nog even goed instoppen en zachtjes een kusje geven? Joshua valt dan altijd wel weer in slaap. Vooral als ik hem nog even goed instop.

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 20:44
ingrit

hallo

even een vraagje?

Bij ons werdd ons dochtertje ook telkens wakker 's nachts, maar ik had een lampje op haar kamer en toe we deze hebben weg gehaald, sliep ze ineens veel beter. Ze was toen wel iets ouder (8 maand ). Zij had het dag en nachtritme blijkbaar niet helemaal door, misschien heb je er wat aan?

Groetjes Ingrit

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]