< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » ja en nu???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/05/2007 @ 16:35

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb een zoon van 9 uit een vorig huwelijk.
de verstandhouding tussen mij en mijn ex en diens vrouw is goed........heel goed zelfs.

maar nu hebben we een probleem.
mijn zoon wil niet meer naar papa.........hij is 1 weekend in de 2 weken daar (al 7 jaar) en de helft van de vakanties.
hij heeft bij mij nog een broertje en zusje
en daar heeft hij een zusje en is een broertje op komst.

maar meneer heeft in zijn kop dat hij niet meer wil, geen zin, verveelt zich, papa is er nooit (volgens hem)....hij mist zijn vriendjes van school.

hij heeft zich de vorige keer zo misdragen dat ze met hun handen in het haar zaten.
damian heeft vanaf dat moment ook gezegd"ik ga niet meer"
we zijn nu 2 weken verder en hij is dit weekend dus idd niet geweest......afkoelingsperiode zeg maar.

helaas wil hij nu nog steeds niet.
hij wil helemaal niet meer.

ik sta er dus absoluut niet achter en ik vind dat hij naar zijn vader moet, maar zijn vader is bang als we hem dwingen dat het helemaal verkeerd loopt.
dit brengt bij zijn vader veel verdriet mee, en ik zit met de handen in het haar.......
ik wil wel, damian wil niet en mijn ex is bang

dus.......wat is in dit geval in jullie ogen wijsheid...
hij is immers nog maar 9.....moet ik hem toch dwingen?
of moet ik hem zelf de beslissing laten maken, een beslissing waar ik totaal niet achter sta

hoop op reacties

gr pat

[Laatst gewijzigd door patricia - 30/05/2007 @ 16:39] - Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 16:43
Sarah 9Maand Moderator

Blijkbaar moet er toch wel ergens iets verkeerd gelopen dat je zoontje niet meer wil gaan.
Wat bedoelt hij juist met "papa is er nooit"

Ik kom zelf uit een gescheiden gezin en ik wou op mijn 8ste al niet meer gaan omdat mijn vader eigenlijk niet naar ons omkeek.
We gingen dan naar zijn moeder, mijn grootmoeder en daar kroop hij in de zetel om er voor heel de dag niet meer uit te komen.

Voor mijn broer en mij was dat echt niet leuk...

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 23:32

hey patricia,
ik stel me eigenlijk ook diezelfde vraag,het komt toch ergens vandaan dat hij ineens niet meer wil!! er zal echt wel iets gebeurt zijn waardoor hij nu zo ontzettend overstuur is en niet meer wil!
ik zou hem niet dwingen ook al is hij maar negen,hij voelt hem niet goed en zo zal je het alleen maar erger maken,geef hem een beetje meer afkoeltijd en probeer te achterhalen wat er juist gebeurt is!!
misschien zit het niet zo snor tussen hem en die partner van je man en heeft hij al die tijd nog niks gezegd,je weet maar nooit!!
mijn zoontjes gaan eigenlijk drie weekends op vier en zitten ook altijd bij ex zijn moeder waar ik op zich helemaal geen probleem mee heb want ze is er heel goed voor en het zijn ook haar kleinkinderen,de oudste wilde dus vorige week ook ineens niet meer,wat was er gebeurt als mijn zoontjes ruzie maken dan komt hune nonkel ertussen neemt mijne oudste vast en gooit die weg!!!!!!! al meer maals en nu ineens na al die tijd heeft hij dat maar gezegd,het is nu ondertussen opgelost samen met mijn ex en zijn ouders,maar zie je wat ik bedoel ze vertellen soms lang niks en dan ineens loopt ook voor die kinderen de emmer over!
ik hoop dat ik je een beetje kunnen helpen heb
groetjes peggy

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 08:32
ilse

't is misschien gewoon de schrik dat hij er niet meer bij gaat horen nu er daar
een kindje op komst is.. voor ons is dat een logisch gevolg maar voor zo'n kind.. zijn positie als "meest" aandacht krijgende komt wel in het gedrang..
en hij kan het bij jou wel gewoon zijn maar da's wel anders he; uiteindelijk heeft ook wel z'n plekje moeten veroveren binnen je gezin.. en dat zal ook wel zo zijn eens de baby bij de papa er is.. misschien jaagt hem dat een helse schrik aan;.
misschien moet de papa hem ne keer komen halen, en es ergens met hem naar toe gaan en es praten van man tot man..
hem vragen of het dat is wat hem scheelt..
ik zou het de papa laten doen.. zo kan je zoontje zien dat z'n vader wel met hem inzit en kan ook z'n papa hem antwoorden geven.
want jij kan wel zeggen het komt wel allemaal goed, maar da's toch anders he

allee ik vermoed dat het dat is met dat hij ervoor wel graag ging..
Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 11:01

mijn vorige bericht pakte dus niet .

damian heeft op dit moment een time out.

ik ben van mening dathet probleem daar zit in het gezin en dat er daar wat gedaan moet worden als dit zo blijft
zelfs als het betekend dater hulp van buiten afmoet komen.

helaas zegt mijn ex op dit moment dat hij dat liever niet doet???????

dus hij vind het wel best.
hij zal damian wel missen , maar wil er geen moeite voor doen..............

ik ben zo boos en teleurgesteld
en ik niet alleen.
de kwaadheid van damian is gewoon verdriet.
verdriet om dat zijn papa niet doet wat hij verwacht

damian was zondag jarig en papa belde gister pas........tja sorry in mijn ogen niet goed te praten.

dwingen doe ik damian dus absoluut niet.........als papa al niet eens wil, waarom zou hij dan wel moeten....

dank jullie wel voor jullie antwoorden

kus pat

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 11:08

Hoi,

ik zou, net als jij, heel boos zijn dat zijn papa er zo weinig moeite voor doet het contact te behouden.

Verder zou ik Damian de vrije keuze geven om te gaan of niet, ook als het betkent dat ze elkaar een tijdje niet zien.

Aan zijn vader zou ik laten weten dat de verantwoordlijkheid voor het contact tussen hem en zijn zoon bij hem ligt, en niet bij jou of Damian. En dat jij er altijd achter Damian staat!

succes er mee!

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 12:03

patricia,

ik volg je zeker in deze gedachten,hor erg wel voor je zoontje maar het is niet anders!!trek hem eens een keertje meer aan en knuffel hem eens goed zo dat hij weet dat hij toch geliefd is,al is het niet hetzelfde maar zo voelt hij hem tenminste toch lekker in zijn vel!!
en papa's ja sorry hoor maar maken da is zo gebeurt maar als je uit elkaar bent en er dan echt evengoed voor zorgen dat is in de meeste gevallen toch ver te zoeken zo ook hier!!ik zeg niet overal maar toch in de meeste,zielig is dat en vooral dan voor de kinderen want leg het als moeder maar uit hé,dat stadium ben ik allang gepasseerd en als ze er later spijt van krijgen ja dan is dat maar zo,spijt komt altijd te laat zeggen ze wel eens hé,awel in deze gevallen is dat werkelijk wel zo!!

ik wens je veel sterkte en veel moed voor je zoontje!!
groetjes peggy

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 21:03

damian is intussennu 4 weken niet geweest.
in die 4 weken is er nu dus ook maar 1 keer contact geweest (de dag na zijn verjaardag)
mijn mening is dat papa hem best wel even kan bellen al is het alleen om even te vragen hoe het met hem is.
intresse tonen.......of zie ik dit nu verkeerd?

hij heeft ook aangegeven dat hij de 3 weken van de grote vakantie niet naar zijn papa wil............
dus is hij straks de grote vakantie bij mij.

damian is lastig te doorgronden.
een gesloten knulletje, kropt dingen op, totdat de bom barst........en dan is het eind zoek.

als we er over praten (wat hij liever niet doet) geeft hij aan dat hij haar de schuld geeft van alles......in mijn ogen is niet zij de schuldige maar hij.
hij speelt de vader rol niet en schuift alles op haar af.

damian zegt zelf wel eerlijk dat ook zijn papa het niet goed doet in zijn ogen , maar zij is de boevrouw.......

ookal vind ik deze situatie niet leuk, ik moet toch aan hem denken......en ik zou idd ook niet ergens met tegenzin naar toe gaan.

hopelijk verandert er snel wat , tot die tijd zal ik toch geduld moeten hebben

gr pat

Link naar deze reactie
09/06/2007 @ 21:02
ilse

pfff, mijn ex heeft ook een hele lange tijd gehad dat'm voor de kids hun verjaardag pas de dag nadien belde... het is pas dit jaar of vorig jaar dat'm op de dag zelf belt..maar dan kan het nog savonds zijn.. maar goe 't is al iet vind ik.. hij vergeet het al nie meer.
leuk is het zeker ni.. en als ze dan al nie willen gaan is het nog es zo erg he...
denk soms ook dat het voor de papa de makkelijkste weg is om te zeggen ah dan laat ik het maar zo..ik weet het niet.. maar soms heb ik ook die indruk zenne
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]