< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Helpp, net moeder en pil vergeten!!!!!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Helpp, net moeder en pil vergeten!!!!!!
31/05/2007 @ 16:35
mandy

Online Status Bekijk profiel
Beste mensen,

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met de microgynon 30 (na geboorte van mijn dochter is dit al de derde strip). Helaas heb ik de pil van dinsdag vergeten en heb deze 24 uur later ingenomen samen met de pil van woensdag. Vanmorgen heb ik mijn arts gebeld (omdat we zondag gemeenschap hebben gehad) hij zegt dat ik nu moet stoppen met de pil en dat ik moet wachten totdat ik weer een bloeding heb. In die tussentijd moeten we veilig vrijen. Als ik een bloeding heb moet ik weer starten met de pil en is de pil weer veilig. Klopt dit advies en heeft iemand er ervaring mee??

Alvast bedankt,

Mandy

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 09:13

Online Status Stuur bericht
Hallo

Dat ligt er volgens mij aan waar in de strip je hem bent vergeten was het in het begin of het eind dan is het niet zo heel erg was het in het midden dan is het een ander verhaal, maar volgens mij is er weinig kans dat je nu zwanger bent zeker omdat het je derde strip is..,.

Succes

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 11:29
Heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Anita, wat je zegt klopt niet.
Met de pil is het niet zo dat het midden het gevaarlijkst is omdat je zonder pil daar je eisprong hebt.
Met de pil is het net het gevaarlijkst om ze te vergeten in de eerste week of de derde week. In je stopweek begint er namelijk een eitje te rijpen. Het starten met de nieuwe strip remt die rijping af en voorkomt een eisprong. Als je de pil in de eerste week vergeet kan die rijping wel nog doorgaan en tot een eisprong leiden. In de tweede week is dit gevaar geweken en kan het niet zo'n kwaad om een pilletje te vergeten. In de derde week een pil vergeten kan ervoor zorgen dat er al een nieuwe rijping in gang wordt gezet (vervroegde stopweek) en dat dat ei dan in je stopweek wel springt. Als je dus in week 3 een pil vergeet best stoppen met je strip, stopweek dan nemen en na 7 dagen nieuwe strip beginnen en dan ben je weer veilig na 7 dagen.
samengevat:
vergeten in week 1: 7 dagen condoom gebruiken en als je in de dagen ervoor onbeschermd hebt gevreeën is er kans op zwangerschap.
vergeten in week 2: geen extra bescherming nodig, gewoon doorgaan met de strip
vergeten in week 3: ofwel direct stopweek inlassen en vergeten dag tellen als eerste van die stopweek, ofwel pil alsnog nemen en meteen de volgende strip aansluitend nemen zonder stopweek, hier ook 7 dagen bescherming gebruiken en kans op zwangerschap indien onbeschermd gevreeën in de voorafgaande dagen.

Dit staat trouwens allemaal in je bijsluiter normaal dus best dat je als je een pil begint te nemen, even de moeite neemt op die bijsluiter ook effectief te lezen, zoals bij alle medicijnen aangeraden wordt.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]