[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 31/05/2007 @ 21:17 esther | Hoi meiden, Ik ben inmiddels 8 weken zwanger en zo vreselijk moe dat mijn baas me al 3x op verlof naar huis heeft gestuurd. ik werk van 7.30 tot 16.00 uur. Zodra ik thuis kom val ik als een blok in slaap. Mijn vriend maakt me elke dag weer wakker om te eten en om in mijn bed verder te slapen en dan nog hou ik het niet de hele dag vol. Mijn baas kwam vandaag met het voorstel om om mijn verlof uren verlopig minder te gaan werken. Ik vind het een raar voorstel. Vanuit een werkgevers oogpunt snap ik het wel want een zieke werknemer is duur maar ik kan me toch ook voor een paar uur per week ziek melden als ik niet de hele dag kan werken?? Ik ben al een aanta keer op verlof naar huis gestuurd en al te vaak alleen voor de middag ziek gemeld. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Wel weer ik dat ik een stuk beter functioneer als ik tussen de middag 1 of 2 uurtjes kan slapen. Wie heeft hier ervaring mee en vooral.... Wie heeft er tips... Liefs Esther |
| 01/06/2007 @ 12:02 lisa | Wou toch even reageren. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met de arbo dienst kunnen regelen dat ik nog maar 6 uur per dag werkte en de rest van de dag viel dan onder ziek zijn, maar werd wel uitbetaald en ging niet van mijn verlof uren af. Het scheelt voor jou als dat op papier staat, zodat je je niet steeds ziek hoeft te melden en je hoeft geen verlof uren in te leveren. Misschien een idee. Ik ben bij 4 maanden weer meer gaan werken en bij 7 maanden weer minder, hield dagen van 8 uur niet meer vol. succes ermee!! |
| 04/06/2007 @ 14:19 esther | Hoi hoi, Bedankt voor alle reacties. Nadat ik vrijdag weer een halve dag verlof heb genomen heb ik toch maar even een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik weet dat moe zijn erbij hoort maar dit vind ik wel te veel van het goede. Ik ben blij dat ik heen geweest ben. Mijn bloeddruk was veel te laag en ik heb bloedarmoede. Nou zijn dat 2 dingen waar ik altijd wel last van heb maar nooit zo dat het mijn leven echt beinvloed. In overleg met de huisarts mag ik dus nu eerst 2 weken bijkomen en rusten. Helemaal niet werken. Ze heeft meteen een brief voor de arbo geschreven dat ik over 2 weken eerst terug moet komen om alles weer te bekijken. Dat zal ze wel zeggen of ik wel of niet weer aan het werk mag. Nog een paar verplichte eenswaren erbij gekregen. Ik moet overdag de thee laten staan en boullion gaan drinken en ik moet wat meer ijzerrijke groenten gaan eten. Ik hoop dat het allemaal helpt en dat ik over 2 weken weer minimaal een aantal uren per dagkan werken. groeten Esther |
| 04/06/2007 @ 14:38 Marleen | Als jij je ziek meld ivm met zwangerschap en het sluit aan op je zwangerschapsverlof worden de uren terug betaald aan je baas en hoeft hij geen integratie programma voor je op te stellen. Deze uren tellen ook niet mee aan het ziekteverzuim Daarom heeft jouw baas waarschijnlijk dat jij aangeeft hoeveel uur je per week ziek bent |
| 04/06/2007 @ 16:44 Nes | Mja ook ik ben 8 weken zwanger en doodmoe altijd. Ik geef les aan gehandicapte kids en zie de namiddagen absoluut nimmer zitte, van vermoeidheid. Dan ben ik precies wandelende zombie. Vind dat verschrikkelijk, want uiteindelijk ben je ni ziek, maar zo moe zijn das ook ni alles zene. Ben vandaag dagje thuisgebleven omdat ik gewoon op was. Ik heb tot 11u30 geslapen... en zou nu weer kunnen slapen. Zie er al tegenop om morgen naar het werk te gaan ![]() |
[Reageer]

Zo vreselijk moe en werken

(het werd tijd). Ik heb een week gerust thuis, werk nu weer fulltime (40u/week) is lastig, ik heb weinig aan mijn avonden, maar 't wordt beter!!