< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » Tweede kindje in Februari

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Februari 2008-Club
Tweede kindje in Februari
07/08/2008 @ 10:27
Val

Online Status Bekijk profiel
Iedereen is in vakantie zeker?

Groetjes

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 09:47
Jessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Iedereen,

Ja ons tweede weekje vakantie zit er bijna op. Nog een weekje te gaan... Vorige week naar zee geweest in een caravan en ik moet zeggen dat we toch nog heel goed weer hebben gehad. Zeker woensdag. Daar kan Rowie van meespreken. Het was zo warm dat ze zich in plopsaland te goed heeft gedaan aan de fonteinen, weliswaar zonder CI omdat dit zeker niet nat mag worden. Conclusie : mama mocht een nieuwe garderobe kopen van mega mindy, inclusief handdoek omdat ze druipnat was...

Met Nica gaat het ook goed. Die groeit als kool. Maar van de groentepapjes is ze toch niet zo zot. Ik denk dat ik enkele daagjes ga wachten en dan terug eens probeer. Het slapen gaat ook nog steeds goed. Sinds enkele avonden valt ze in haar eigen bedje in slaap. Voordien viel ze altijd bij ons in de zetel in slaap en legden we haar daarna in haar bedje. Niet goed, ik weet het. Heb hetzelfde meegemaakt met rowie. Om ons dat geween te besparen ben ik dus vroeger begonnen met haar in haar eigen bedje te laten inslapen. Rowie was bijna 8maand toen we dat deden. Met als gevolg enkele avonden flink wenen omdat ze het niet gewoon was. Nica leggen we nu rond 19u45 in haar bedje en een kwartiertje later slaapt ze al. Daarna is het de beurt aan grote zus. Ze slapen beiden op dezelfde kamer zie je.

Verder gaat alles hier zijn gewone gangetje. Met andere woorden druk, druk, druk. Zoals bij de meeste mama's hier denk ik.

Grtz,
Jessy

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:19
sofie

Halloooooo,

Amai, wat is dat schandalig lang geleden, shame on me!
Mja, ik weet niet waar ik eerst moet beginnen, zo'n 2 mini's, daar heb ik m'n handen wel mee vol!

Charlotte is in het weekend begonnen met groentenpap (aardappel en worteltjes) en heeft ervan 'geproefd'. Per ongeluk heeft ze een hapje doorgeslikt.
Ik hield m'n hart vast voor in de crèche, maar hopla, daar heeft ze meteen een half bordje leeggegeten met aardappeltjes en spinazie!!!!
Ik zo fier als een gieter, hoor!
En verder heeft zij dit weekend voor het eerst melk (poeder) gedronken en geen BV, emo-moment voor de mama!
Aangezien zij heel veel last heeft van exzema, moest ik proberen 6m alleen BV te geven (en gelukkig is het gelukt). Deze melk gaat er even vlot in, misschien nog vlotter dan de BV.

De grote broer Mathieu is helemaal gek van zijn zus, wil ze altijd maar kusjes geven en ervoor zorgen. Heerlijk om die twee bezig te zien. Zij kijkt enorm op naar de grote broer en houdt hem goed in de gaten, hoor!

Allee, ik ga hier even verder werken,
Tot een dezer,
dikke kussen
Sofie
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:19
Petra

Ik ben er ook nog, maar inderdaad druk druk druk met de kindjes.

Momenteel hebben we twee weken verlof, we hadden allerlei daguitstapjes gepland en volgende week enkele dagen naar zee, maar dat zal allemaal niet doorgaan. Het ventje is gisteren van de ladder gevallen, direct naar spoed want de enkel was helemaal opgezwollen, platen laten nemen, er is niets gebroken of gebarsten, maar hij loopt wel met een open plaaster. Volgende week terug en dan wordt er nagekeken of de ligamenten niet gescheurd zijn. Ik had mijn verlof wel anders verwachten dan zorgen voor twee kinderen en een man die niet uit de voeten kan
Maar we proberen er het beste van te maken.

Vandaag naar k&g geweest en ons Siska is goedgekeurd
Ze weegt nu 7,5 kg en meet 69 cm.
Ze rolt al wel twee maand van rug naar buik maar niet andersom, zelfstandig zitten kan ze ook nog niet, maar we moesten ons daar geen zorgen om maken, ten laatste tegen dat ze 9 maand is moet ze het kunnen.

Verder eet ze heel flink haar groeten en fruitpap en of het nu vers of uit potjes is, het maakt niet uit, alleen ze mag niet gestoord worden, ze is nogal snel afgeleid en grote zus maakt het ons op dat gebied niet makkelijk. Ohja en sinds deze week ook met vlees.

Hier net hetzelfde grote zus is het beste speelgoed in huis. En Jolien kan zo lief zijn tegen Siska, tutje brengen, mondje afkuisen, speelgoed brengen, liedjes brabbelen,... Zo erg zelfs dat als een van de twee alleen op stap is Jolien altijd zit te huilen. Onlangs moest Jolien een dag alleen naar de kribbe, alles ging goed tot we aan de deur stonden en Siska niet in haar maxicosi zat. Ze ging naar Siska toe om ze op te pakken (wat natuurlijk niet ging) en mee te nemen .

Het enige probleem hier is dat Siska gemiddeld een vijftal keren per nacht wakker wordt, ze begint dan te huilen en als ik haar tut geef valt ze direct terug in slaap. Bij k&g waren ze hier niet zo gelukkig mee en ze raden ons toch aan om ze te laten huilen tot ze terug van zichzelf inslaapt. Maar momenteel is dat toch geen optie vermits Jolien op dezelfde kamer slaapt. We wachten het nog even af en indien het over enkele weken niet beter is, dan moet Siska maar even op onze kamer en dan laten we ze maar doorhuilen.

Groetjes

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 21:58
Jessy

Petra,

Hangt haar tutje aan zo'n koordje ? Nica haar tut hangt hieraan en zij steekt ze s'nachts zelf in haar mond. Ze zoekt het koordje en dan vindt ze de tut.

Grtz,
Jessy

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 09:59
kim22

hallokes,

Weer lang geleden dat ik hier nog geraakt ben,geen excuus natuurlijk he!

Alles gaat hier vlot hoor,Thomas eet al een tijdje fruitpap en dat gaat zeer goed maar groentenpap is andere koek,dat vindt hij blijkbaar niet lekker,hij vindt de soep van bledina wel lekker maar wilde zo graag dat hij vers voedsel eet en niet altijd potjes!
Dus houden we hier maar vol ook al is het soms zeer moeilijk!

Ook heeft hij al 2 tandjes en hij blijft maar pijnscheuten hebben dus de andere zullen snel volgen.

Ook de oudste doet het zeer goed met zijn kleine broer,hij mist hem als hij weg is en omgekeerd ook.

Vanaf maandag gaat mijne oudste naar de eerste kleuterklas ben eens benieuwd!

Iedereen al terug aan het werk?
Ik vindt nog steeds geen ander werk blijkbaar is het in het verlof niet zo best om ander werk te vinden dus ik hoop dat er in september terug een job in het verschiet ligt,want heb het thuis wel gezien na 9 maand!

tot snel meiden

groetjes kim

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 19:15
maggy

hallokes drukke mama's...we komen ook nog eens ons kopke tonen.

ja onze kindjes zijn ondertussen al meer als een half jaar!

ik lees dat iedereen het super doet...

petra: ik zou toch mss je klindjes efkes appart laten slapen, kwestie dat je jolien toch een voldoende nachtrust kan gunnen. bij ons slaapt voort moment estée bij ons in de kamer , en camille in de kinderkamer, ze maakt nogal veel lawaai snachts..en ik kom veel te snel wakker, ik lig veel te veel te 'waken ' estée is een rustige slaper,
binnenkort maken we nog een kamer bij , en krijgen de meisjes onze slaapkamer, volledig her schildert en opgedaan.

camille slaapt nog maar sinds kort door, tot 6u. is toch al een groot verschil qua uitrusting.

ze kan allesinds véél eten, ze eet eigenlijk al alles, heheh, zonder problemen, zonder krampjes enzo.. enkel brood,eitjes,en dat zo dingen nog niet, elke dag verse maaltijd met veel groentjes ,vlees of vis. fruitpap en melkpap.

ze kan zich al goed omrollen van rug naar buik, en omgekeerd ook. zelfstandig zitten lukt ookal aardig, op haar luierkussen kan ze al mooi zitten, en op een deken op de grond ook 'efkes'. kwestie van trainen hè

jaja, voor mij zit mijn periode thuis er bijna op..nog 2 weekjes en ik moet terug aan de start. na 10 maanden thuis , heb ik er precies wel genoeg van.tzal wel druk zijn , vooral smorgens en savonds, pff, soms zit ik er nu al mee in! hoe zal het verlopen, hoe zullen ze het doen,...enz... januari kan estée naar school, dus finalcieel zal dit ook al een pak schelen, wat kost dit toch allemaal pakken geld die dagmoeders en creches 'vooral voor twee kinderen!' soms vraag ik me toch wel af hoe sommige mensen het allemaal voor elkaar krijgen, zeker als je werknemer bent, en een vast loon hebt. gelukkig hebben wij een goed draaiende zaak, waar we dus wel zeker niet van mogen klagen.
ik wens iedereen veel succes toe komende tijd, en tot binnenkort nog eens, groetjes magaliexxxxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 21:02
Jessy

Hallo Iedereen,

Ik ben er ook nog eens geraakt. De laatste tijd is het hier nogal druk geweest.

Verleden week donderdag is één van de oma's van onze meisjes overleden. De mama van mijn man. 58jaar was ze maar... Woensdag werd ze begraven.
Ze was al sinds enkele jaren ziek, maar wou zich nooit laten onderzoeken. Telkens als de huisarts kwam, kreeg ze een verwijsbrief voor het ziekenhuis. Maar telkens zei ze tegen haar man dat het beter ging. Dit was zo al een jaar of twee aan de gang. We zagen haar wel achteruit gaan. Ze werd graatmager, wou niet meer buiten gaan, at bijna niet meer,...
Dinsdag 19aug belde m'n schoonvader me om te vragen of ik met hen naar het ziekenhuis wou. Toen ik haar toen zag, wist ik al dat ze er niet meer ging uit komen. Woensdag 27 zijn we omdat zij het vroeg nog eens bij haar op bezoek geweest, wel zonder de kindjes. De morgen erna is ze gestorven. Ze heeft die avond dus afscheid genomen van ons...
De dokter heeft ons daarna gezegd dat ze dus terminale kanker had, zonder dat het ooit vastgesteld werd. Longen en borst. Die vrouw heeft dus jaren pijn afgezien, zonder ooit geklaagd te hebben !
Onze meisjes hebben dus een oma minder, maar een engelbewaarder meer. Het ga haar goed daarboven.

Met Rowie en Nica gaat alles goed. Rowie is terug naar school gegaan, met veel plezier. En Nica doet het ook heel goed. Omrollen gaat al een tijdje vlot en sinds vorige week kan ze al goed zelfstandig zitten. Soms valt ze wel nog eens om, maar dat is raar. Maar haar zus komt haar dan meteen ter hulp. Nu wil ze steeds op haar beentjes gaan staan. Als je haar handjes vasthoudt, gaat ze automatisch op haar benen duwen. En fier dat ze dan is.
Voor ons is dit een groot verschil met Rowie hoor. Zij kon pas op 9mnd zelfstandig zitten en was 2j toen ze alleen kon lopen. Mede door haar gehoorproblemen. Ook dat brabbelen hebben we bij Rowie nooit gehoord. En nu bij Nica, die zit constant geluidjes te maken.

Voila, dat was een beetje een kleine update. Hopelijk tot binnenkort maar eens.

Grtz,
Jessy

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 11:06
Leia

owww... Jessy.... Innige deelneming hoor. Hoe erg! En wat moet het een sterke vrouw geweest zijn Hopelijk kunnen jullie troost vinden in jullie verdriet. Dikke knuffel hoor! Ben wel blij te lezen dat de kindjes het goed stellen.

Maggy!
Geen zorgen maken, dat loopt allemaal wel los! ik heb me ook enorm zorgen gemaakt en dat was uiteindelijk niet nodig. Zou je geloven dat ik zelfs blij ben terug te gaan werken. Gewoon huismoeder zijn is toch wel niks voor mij, denk ik. Alhoewel ik zolang ik thuiszat dat niet inzag. Ik zag er ook vré tegenop terug te gaan werken. Maar nu heb ik toch het gevoel meer te zijn dan alleen mama. Niet dat daar iets verkeerds mee is maar toch.
Mn zwangerschapskiloos zijn er bijna door, nog 5 te gaan. Maar kweeg nu terug 57,5kg dus veel heb ik niet te klagen (behalve mn 2 platte theezaksjes vol striemen en nog een bikke e kwabberbuksje )

Hoe gaat het nog met je 2 meiden??

Hier verder alles goed hoor. Mila is echt een schatje! Zo lief en altijd goedgezind. Broer en zus hebben ook wel veel aan mekaar. Jani is er héél lief voor, ze beleven nu al veel pret aan mekaar.
TSchool valt wel wat tegen, hij moet nu ook hele dagen gaan. Maar dat loopt wel los.

Hoe gaat het met de andere meiden???
Sorry, maar twas te veel om bij te lezen

Vele grtjs!!
Leia

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:58
Jessy

Oooooh Leia, zo'n mooie fotootjes op je profiel !!!! Echt schattig

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 14:06
Leia

Dankuwel hoor Jessy!
Idem bij jou! Jou 2 schatjes zien er zoooo lief en schattig uit!!

Hoe gaat het nog met jou en je gezin??

Grtjs
Leia

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 12:27
Jessy

Oh, hier gaat alles goed. We slaan er ons door na het grote verlies van oma. Ik had vorige week aan Rowie gezegd dat mama boven bij de sterretjes en ons hondje aan het slapen was. Deze morgen vertrokken we allemaal samen om de kindjes af te zetten bij mijn ouders. Het was nog donker buiten. Opeens zei Rowie : kijk mama (ze wees naar een van de sterren) daar oma aan het slapen bij dixie. Dan krijg je toch een krop in je keel hoor als je dat zo een driejarige hoort zeggen.

Maar verder alles ok. Nica is al goed gegroeid en die doet niets liever dan eten. Ze wil van alles proeven hé. Zelfs van dingen die ze nog niet zou mogen eten. En dan maakt ze haar kwaad als je zegt dat het nog niet mag. Haar eerste tandje is er sinds vorige week ook door. Eindelijk, want ze heeft afgezien hoor. Het zelfstandig rechtzitten heeft ze nu ook al sinds enkele weken onder de knie. Bij momenten valt ze wel nog eens om, maar dan is grote zus direct daar om haar terug recht te zetten. Het is voor ons toch een aanpassing hoor. Rowie die was (door haar gehoorproblemen) op motorisch vlak véél later dan Nica. Rowie kon pas rond haar 10de maand zelfstandig recht zitten en is maar beginnen stappen toen ze twee werd. Volgens mij gaat Nica veel vroeger beginnen. Ze doet nu niets liever dan op haar benen staan. Dan duwt ze zich echt recht als je haar op je schoot neemt.

Rowie doet het ook heel goed. Nog elke dag met veel enthousiasme naar school vertrekken. Ik vraag me af hoe lang dat dat nog gaat duren Ze ziet haar kleine zus nog altijd even graag hoewel ze toch niet graag haar speelgoed met haar deelt. Dan mogen mama of papa altijd tussenbeide komen.
Ze wil nog steeds niet in haar grote bed slapen dus hebben we maar besloten om het te verkopen. Het is een mooi stapelbed in de vorm van een bus met safaritekeningen op, maar nogal breed. En aangezien het toch maar een klein kamertje is van onze meiden is het beter dat we hem verkopen. Zo kunnen we een iets kleiner bedje kopen en hebben we terug meer plaats in de kamer. Momenteel slaapt ze nog altijd in zo'n campingbedje en dat vind ik toch niet zo goed hoor voor haar rugje.

Hoe is het met de rest hier trouwens ? Iedereen stil gevallen ?

Grtz,
Jessy

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 13:45
Petra

Ik ben er ook nog steeds, was een tijdje niet komen kijken omdat er niet meer gereageerd werd, maar het komt terug op gang zie ik.

Jessy, innige deelneming, zo jong om reeds te gaan maar idd een sterke vrouw als ik het zo lees.
De kindjes doen het bij jou dus ook goed. Wel goed dat Rowie nog steeds graag naar school gaat, liever een lachende kleuter aan de schoolpoort dan een huilende.
Morgen zou Jolien ook een oefenvoormiddag naar de kleuterschool mogen gaan, hoewel ik nog steeds twijfel om het te doen, ze is nog zo jong (ze mag wel pas echt gaan eind mei).

Leia, bij jullie gaat ook blijkbaar alles goed, leuk om zoveel positieve dingen te lezen over de andere kinderen.
Het werken valt dus blijkbaar goed mee, hoewel je er toen echt wel tegenop zag. Ik had het tijdens mijn bevallingsverlof al door dat thuisblijfmama niets voor mij is, maar het blijft toch dubbel om terug te gaan werken en je schatten te moeten achterlaten (liefst nam ik ze mee naar het werk of thuiswerk zou ook al goed zijn). Gelukkig gaan Jolien en Siska graag naar de kribbe, zeker Jolien als ik zeg dat we naar de kindjes gaan pakt ze haar jas en gaat aan de deur staan en 's avonds als ik ze kom halen krijg ik ze moeilijk mee.

Maggy, alles goed met jullie, hoe verloopt het werken?

Kim, al een job gevonden?

Siska haar eerste twee tandjes staan er ook sinds vorige week door, maar ook met de nodige pijnscheuten, onrustig slapen, koorts en rode billetjes. Ohja het nachtelijk opstaan van de vorige keer was dus van het eerste tandje nu is het terug max een tweetal keren. Zelfstandig zitten lukt nu ook al heel goed, dus speelgoed wordt nu echt interessant, maar Jolien die wilt niets delen dus moet ook vaak tussenbeiden komen. Alleen Siska begint ook een eigen willetje te krijgen, nu reeds kan ze echte driftbuien krijgen als ze haar goesting niet krijgt, dus wat gaat dit geven als die in haar peuterpubertijd raakt (want momenteel kan Jolien het op momenten echt wel uithangen).

Groetjes

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 10:48
Jessy

Hallo Iedereen,

Hoe zit het hier met de dames ? Het is hier wel erg stil geworden hé. Maar ja, wat wil je met zo'n twee kapoenen in huis.

Bij ons gaat alles z'n gewone gangetje. Rowie doet het nog steeds erg goed in school en slaapt sinds kort weer in een groot bed. We hebben haar bus (stapelbed) verkocht en haar een bed gaan kopen in de ikea. Het zijn niet de standaardafmetingen van een 1pers. bed. Het is iets kleiner. En tot nu toe slaapt ze er nog atlijd in. Hopelijk blijft dit duren. Qua gehoor doet ze het ook prima. We staan er dagelijks versteld van hoe goed ze begint te spreken. En meezingen met liedjes, amai das ni normaal. Zelfs de logopediste vindt dit uitzonderlijk aangezien kindjes met CI meestal niet muzikaal aangelegd zijn aangezien ze dit niet horen zoals wij dat doen. Maar zij zit mee te zingen en te dansen en echt op het ritme hé. Zal ze van mama en papa geërfd hebben. Papa is/was dj en mama speelt/speelde sax, trompet, enz...
We moeten dikwijls een traantje wegpinken als we dat zien.

Met Nica gaan het momenteel iets minder. Ze heeft het RSV-virus. Dus 3x per dag aërosol en neusdruppeltjes. Maar ze laat er haar slaap of eten niet voor hoor Amai, eten dat die kan ! De een compenseert de andere. Rowie is een héél slechte eter en Nica die mag je dus alles geven hé. Haar mond gaat steeds open en er is nog niet veel waar ze nee heeft tegen gezegd.

Ze zit momenteel wel in haar periode van verlatingsangst. Best vervelend hoor. De hele dag zit ze te wenen tot je bij haar gaat of haar oppakt. En met momenten zit ze dus echt te schreeuwen om uw aandacht te trekken hé. Probleem is dat ze bij oma en opa op dat gebied een beetje te veel verwend wordt en dan denkt ze dat ze dat bij mama en papa ook krijgt hé

Maar verder gaat alles dus goed. Hoe is het met de rest hier ???

Groetjes,
Jessy

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 14:17
Petra

Jessy, leuk om te horen dat Rowie nog steeds zo graag naar school gaat. En ik kan me best wel voorstellen dat jullie ontroert zijn nu jullie zoveel vooruitgang zien bij Rowie. Amai zeg en zo muziekaal jullie beiden zijn, ik kan nog geen valse noot van een goede onderscheiden

Hoe is het nu met Nica, heeft ze nog steeds last van het rsv-virus? Hier zit Siska momenteel ook in haar verlatingsfase, maar ze heeft dit enkel thuis, als ik ze op de kribbe achterlaat dan jammert ze niet.
Momenteel is Siska echt met grote sprongen vooruit gegaan. Sinds een drietal weken kruipt ze en sinds een week staat ze overal recht en kan ze zichzelf van lig naar zit zetten, amai nu komen we echt wel ogen en handen te kort. Alleen een nadeel, Jolien en Siska slapen samen op een kamer en nu is het 's avonds echt dolle pret boven in de slaapkamer, lachen, roepen, maar slapen dat zit er niet in. Nu doen we ze apart naar boven, zodat de eerste reeds slaapt voor we de andere in bed leggen.

Hoe zit het eigenlijk met de tandjes? Siska die heeft nu toch al twee maand de twee onderste, maar verder zie ik er nog geen verschijnen.

Hier hebben we een geslaagd verjaardagsfeestje achter de rug. We horen ons Jolien nu al twee dagen niet meer, die ligt 's avonds helemaal uitgeteld in bed. Ze heeft een keukentje gekregen en dat is hier een megasucces, eten klaarmaken, Siska eten geven (jaja het zijn weer de beste vrienden), afwassen,... Verder heeft ze ook nog een speelhuis van dublo, Toby de robot, iets van Little people, een schoonmaak trolly en diverse uitbereidingen voor haar keukentje, gekregen. Ik probeer zo snel mogelijk onze foto's op haar online album te zetten.

Groetjes

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 11:52
Jessy

Hallo Petra,

Het rsv-virus is al een tijdje weg, maar nu zit ze weer al met een rateltje. Hoop dat het weer niet op haar longen slaagt. Maar wat wil je met zo'n weer. Haar verlatingsangst is toch al een beetje aan het voorbijgaan hoor. Ze is nu toch ook al een dikke maand aan het kruipen geslagen en sinds een tweetal weken trekt ze haar aan alles recht. Wat het voor haar ook véél interesanter maakt natuurlijk. Nu kan ze lekker zus gaan storen als die aan de salontafel zit te knutselen of te spelen Sinds een paar dagen laat ze nu ook je handen los als ze recht staat. Maar haar evenwicht is toch nog niet dat hoor met als resultaat dat ze dan op haar poep valt. Maar dat vindt ze natuurlijk de max hé. Ja, voor ons is het toch wennen hoor dat ze zo'n grote sprongen maakt. Rowie was op motorisch vlak veel trager in ontwikkeling aangezien ze geen evenwicht had (door gehoorprobleem).

Nica heeft ook al sinds een maandje of 2 de onderste tandjes, maar verder komen er geen door. Sinds vorige week zit ze wel constant weer met diarree en bijt ze op alles. Dus misschien zijn de volgende in de maak. Weet er hier soms iemand een wondermiddeltje tegen een (héél erg) rood poepje ??? Heb echt al alles geprobeerd en het gaat maar niet beter.

Amai, Jolien is precies verwend geweest op haar verjaardag ! En dan moet de sint nog langs komen... Het zal net zoals bij ons zijn denk ik : wij moeten bijna een kamertje apart voorzien voor die twee bengels hun speelgoed. Veel te veel en dan spelen ze meestal met hetzelfde.
Rowie trekt daarvan een beetje op Jolien! Die heeft ook zo'n set met groenten, fruit en servies en kookpotten. Daar kan ze dus ook uren zoet mee zijn hé. En de sint gaat waarschijnlijk bij een tante het keukentje brengen, dus zal ze superblij zijn ! Mama en papa moeten dan wel constant aan tafel zitten om te eten
Waar ze haar ook dikwijls mee bezig houdt is met knutselen en verven. Op school geleerd hé ! Ik probeer dan altijd verschillende tekeningen en vormen te voorzien die ze kan inkleuren of verven. Knippen en plakken vindt ze ook superleuk. Probeer dan meestal het thema van op school te volgen. Nu dus rond de sint, daarna winter en kerstmis... Zo weet mama ook wat doen hé

Groetjes,
Jessy

Link naar deze reactie
29/12/2008 @ 09:59
Petra

Hallo allemaal,

Aan iedereen een zalig kerstmis en een gelukkig nieuwjaar en dat al onze wensen mogen uitkomen.

Jessy, ik ken het gevoel van veel speelgoed hebben. We hebben dan ook de afspraak gemaakt dat ze enkel met verjaardag, Sint en pasen speelgoed krijgen, met kerst iets praktisch (kleren, brooddoos,...) en met nieuwjaar een cent op het spaarboekje. Ik krijg nu al het idee dat we moeten bijbouwen en als ze hier enkele uren hebben gespeeld is hier juist een oorlog uitgebroken en moet ik het eerste half uur enkel speelgoed opruimen. Ja ons Jolien zit in haar koppigheidsfase en die wilt dan helemaal niet opruimen (en we hebben al veel geprobeert, in de hoek zetten, knuffel niet geven,... maar niets helpt).

Heeft Nica nu al enkele tandjes bijgekregen? Siska heeft onlangs haar zesde doorgekregen (nu twee onderaan en vier boven).
Ondertussen kan Siska ook al lopen met een duwwagentje en Jolien er dan achter met haar loopfietsje, zo hebben ze de leukste pret.

Momenteel genieten we van twee weken vakantie, hoewel die eerste week reeds supersnel voorbij is gegaan. Twee weken geleden is mijn grootmoeder onverwachts overleden en hebben we dan alles voor de begrafenis moeten regelen, dan nog verschillende kerstfeesten, voor we het weten is het verlof voorbij.

Groetjes

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:34
Petra

Oei het is hier een beetje stil gevallen.

Vanwegen ons de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]