< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » Alle tips, reacties zijn zeer welkom!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
Alle tips, reacties zijn zeer welkom!
01/06/2007 @ 11:38

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Allemaal!

Ik wil even iets kwijt, misschien stel ik me aan misschien niet... Alle reacties en meningen zijn welkom.

Als ons kindje eenmaal geboren is, en ik weer ga werken... Gaan mijn ouders en mijn schoonouders oppassen.
Allemaal mooi dus.
Mijn ouders gaan helemaal een kamertje inrichten voor de baby, met een bedje, comode kast, een basje en een box in de woonkamer zodat ze van alle gemakken voorzien is de 2 dagen dat ze oppassen.

Mijn schoonouders gaan 1 dag oppassen.

Nu wordt er dus bij mijn schoonouders binnen gerookt.
Er loopt een MEGA DRUKKE hond...
Mijn vriend zn zusje is geestelijk gehandicapt en woont dus nog thuis...
De hygienne daar is ver te zoeken.
Ik ga nooit bij mijn schoonouders naar het toilet..
De vloer WAS wit...
De bank is zo vies van eetensresten brandgaten honden haren..
De keuken daar zou rob geus van de smaakpolitie in flauwvallen...
Nu ben ik zo bang dat als mijn kindje daar dus 1 dag in de week heen gaat ja ik weet niet iets oploopt of weet ik het wat.
Het idee dat mijn kindje daar slaapt.. ik zou niet weten waar in, ik weet niet of ze spullen gaat aanschaffen maar mijn kinderwagen krijgt ze niet te leen voor die dag dan ziet deze er net zo uit als de rest van het huis..

Ik durf hier niet zo goed met mijn vriend over te praten.. maar wat nu?
Mijn kindje brengen en zien wat er van komt?!

Wie helpt mij!!

Liefs Elina

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 12:27
Wen370

Online Status Stuur bericht
kan maar 1 ding zeggen hoor, praat toch met je vriend, in een relatie moet je toch over alles kunnen praten, ook over minder goede dingen. probeer her gewoon zo geod mogelijk te evrwoorden dat je zo weinig mogelijk mensen kwetst en zoek samen een oplossing, anders gaan het 'probleem' gewoon blijven hoor!
veel succes!
wen

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 17:00

hey elina,

daar zou ik toch echt met mijn vriend over praten hoor! jouw baby gaat toch voor!

Mij lijkt het heel simpel; je kinderwagen wil je er niet naartoe doen voor 1 dag, maar je baby wel??

Daar ging ik zelfs niet langs met mijn baby....
Klinkt misschien cru, maar als ie daar iets oploopt, k zou t me nooit vergeten...

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 17:08

Ja, maar wat moet ik dan?
Ze worden pissed als ze niet op mogen passen, en mijn vriend is denk gewoon niet anders gewend...
Hij ziet (hopelijk) wel dat het bij ons thuis er heel anders uit ziet maar het zijn wel zijn ouders...
En ik weet niet wat hij van hun huishouden vind...
Misschien een keer hoe schoon is jou huis? er op afsturen?
Nee, ik zit hier best mee en ik snap wel dat ik met mijn vriend moet gaan praten maarja hoe begin je zo'n gesprek zo subtiel mogelijk?

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 21:22

hoi,

ik begrijp dat dit geen makkelijke situatie is, maar ik denk dat je vriend zeker en vast wel zal bijdraaien eens zijn kleine spruitje eris.
Misschien moet je gewoon luidop jezelf afvragen (waar je vriend bij is) of je baby niet naar de rook zal ruiken en dat het toch allemaal niet goed/gezond is voor jullie baby.

Of koop enkele boekjes waarin staat hoe je je baby moet verzorgen en hoe proper je omgeving moet zijn. Dan kan je misschien eens vragen of hij die boekjes ook leest en wat hij ervan vind?

hoe moeilijk het ook is, ik zou het er echt eventjes over hebben met je vriend. En als hij er boos in wordt, kan je het nog steeds op je hormonen en je poetsdrang steken!

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 14:07

hihi goeie smoes!
heb het met hem al over ge roken gehad.
Ik zei, en als je moeder blijft roken binnen?
Toen zei hij: dan mag ze niet oppassen!

Dus dat is alvast geregeld..
Nu de hygienne nog...
In het begin ligt mn kindje toch niet op de grond( MAG IK HOPEN) Dus ze zal toch een box/bedje aan moeten schaffen en anders is het denk ik ook pech.
Dan zeg ik ook tegen mijn vriend, waar laat ze ons kindje dan als ze buiten gaat roken?
Als ze de was aan moet zetten?

Ik denk dat dat wel goed komt..
Bedankt voor alle tips!

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 11:12
even anoniem

hahaha ik dacht dat je het over mijn schoonouders had! Alleen die hebben ook nog katten en hun gehandicapte kindje woont niet meer thuis.

Maar daar is ook echt alles net zo smerig als jij omschrijft.

Brandgaten etensresten katten en hondenharen mega drukke hond als je een toiletpapiertje over de bril van het toilet haalt dan is het zwart bruin en vies, in de magnetron etensresten in de ijskast schimmel en beschimmelde producten in de kastjes kleven potten en pakken gewoon aan de plank vast, in plaats van een witte trap een zwarte trap alles onder haren, mevrouw poetst haar tanden niet, als ze de kattenbak heeft verschoond wast ze haar handen niet tja ik kan nog wel even doorgaan.

En dan zegt ze: zij geeft haar kindje nooit af, ze gunt niemand haar kindje.
Ja hehehe!!!! Iedereen mag mijn baby vast behalve zij, en als ze hem dan vast heeft kust ze hem overal bah bah!!!!!!!!

En laatst pakte ze mijn kindje van me af om er mee te showen, we waren op een feestje, en ze geeft mijn kindje gewoon aan een wildvreemde voor mij. Ik heb daar iets van gezegt maar ze reageerde niet. Dus ik wil mijn kindje van die vreemde terug pakken zegt die vrouw: Je moet wel even vragen of je hem vast mag!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb meteen gezegt dat ik de moeder ben, en meteen mijn kindje in mijn armen gesloten!!!!!!!

Ik kan nog wel ff doorgaan over dat ze het niet eens is met de opvoeding en dat ze vind dat oma best een koekje mag geven (baby is nu 13 weken oud)!!!!!!!!

Tja ik stop maar hahahaha!!!!!

Groetjes even anoniem!!!!!!!
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 17:17

amai, ik zou de kasten oplopen!!!!
dat vind ik nu toch eventjes te ver gaan hoor! Niemand neemt mij men kindje zomaar uit de handen om aan een vreemde te geven!

@elina; heb je het al aangebracht bij je ventje?

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 11:32

Ik heb nog niet met mn vriend gesproken, alleen over het roken, en ook over het roken bij andere wat hij dan doet.
Bijv bij zn broer thuis (hun hebben geen tuin en geen balkon) en als zij dan binnen roken zegtie, dan gaan we weer.. dus dat is wel mooi..
Nu nog over de hygienne maar moet even een erg goed moment vinden..

Anoniem: Wat een verhaal.. Over de keukenkastje enzo is bij mijn schoonouders ook zo..
Passen zij op?
Ik snap niet dat zulke mensen niet zien dat het er bij andere 'anders' uit ziet... Succes en als je tips heb.. AUB ze zijn welkom..
En wat dat betreft over zomaar je kindje pakken dat zou ik ook echt niet accepteren... maarja... het zijn je schoonouders.. wat zegt jou vriend er van?

Liefs Elina

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 16:48

Ik vind het geen situatie om je baby naartoe te brengen. Ook al willen die mensen graag oppassen toch is hygiëne belangrijk. ik sta erop dat men baby wordt gewassen als hij blijft slapen bij men schoonouders en zeg dat dan ook dat ze hem moeten wassen en dat gebeurt. moest ik het niet zeggen ben ik daar niet zeker van.
Moeilijke situatie vind ik , je wilt je vriend niet kwetsen hé maar als hij vindt dat het er ook vuil is en zo kan je samen zeggen dat je je baby naar de onthaalmoeder gaat doen omda dat toch gemakkelijker is daarvoor hoef je die mensen niet de echte waarheid te vertellen denk ik dan want dat kwetst. Jij bent de baas nu eenmaal en dat moeten ze begrijpen.

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 21:58

Bedankt voor je reactie.
Ik moet nog even het minst slechtste moment uitzoeken om het met mijn vriend er over te hebben.
Maar ik weet niet of hij het ook echt vies vind daar...
Ik hoop dat alles goed komt...

Link naar deze reactie
08/06/2007 @ 22:33
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hoi Elina

Misschien draaien je schoonouders ook wel gewoon bij als zij zulke boekjes lezen? Waarom zou je die boekjes alleen aan je vriend laten zien?

Ik ken die mensen natuurlijk niet, maar als je niet eens probeert het bij hen zachtjes aan bespreekbaar te maken, vind ik toch wel een beetje dat je op voorhand zelf de gelederen sluit.

Roken vind ik ook absoluut not done. Mijn mama en schoonmama roken allebei. Zij hebben dat op onze simpele vraag binnenshuis gelaten sinds onze oudste geboren is.

Waarom spreek je ook eens niet af met je schoonouders om samen eens te poetsen, zodat de keuken lekker schoon is? Ik kan me inbeelden dat het voor die mensen niet makkelijk is alles schoon te houden als ze ook nog voor een gehandicapt kind zorgen.

Nu ja, jij kent hen natuurlijk, ik niet, misschien zijn het ook wel gewoon onmogelijke mensen die voor geen rede vatbaar zijn. Dan deed ik mijn kindje er ook gewoon niet naartoe hoor. En wie weet, draaien ze wel bij als jullie kindje er eenmaal is. Misschien zien ze dan zelf wel in dat het properder moet voor zo'n beebje.

Ivm dat bedje: persoonlijk vind ik toch wel dat je gewoon zelf een reisbedje mee kan nemen. Als het voor slechts 1 dagje per week is, vind ik het eigenlijk nogal gek hoor, dat je verlangt dat die mensen een hele kamer gaan inrichten voor je kindje. Kindjes worden erg snel groot, en mij lijkt het weggegooid geld. Dat kunnen ze dan beter in de spaarpot van je kleintje stoppen, niet?

Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 21:26

Hey Dieke,

Bedankt voor je reactie.
Het roken gaat niet gebeuren bij hun thuis de dag dat ze gaat oppassen. Gelukkig.
En voor de 1ste tijd, dan kruipt het kindje toch nog niet..
Samen opruimen gaat hem niet worden..
En zn zusje is van 9tot4 naar de dagopvang dus inprincipe heeft ze tijd zat om schoontemaken.
Maar ik denk niet dat ze het zelf door heeft.
(ze werkt niet) en ze zegt altijd ja elke ochtend maak ik het huis schoon..
Dat ik dan denk.. he? met een vieze doek ofzo?

Het is denk gewoon ff aankijken..
En als ons kindje gaat kruipen en het is nog steeds zo vies dan ga ik er echt wat van zeggen.
Nu is dat denk ik nog te vroeg...
Nou.. ppfff....een hele opgave nog..

Liefs Elina

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 18:33
daisy

Online Status
hey

ik dacht dat ik alleen zo'n schoonouders had, maar het is dus geen rariteit. Bij mijn 1ste kindje wouden ze ook enkele dagen babysitten maar zo ver is het dus niet gekomen, eens het kindje er was wou mijn vriend het zelf niet hij zag heel goed het verschil tussen bij hun en bij ons. Maar als je schoonouders geen waarde aan hygiëne hechten dan zullen ze het nooit doen. Rond gekropen heeft mijn zoontje er nooit gedaan, het zoontje van mijn vriend zijn broer wel, als je die zijn kleertjes dan zou zien, je zou ze hem nooit meer aan doen en weet je wat ze dan zeggen " hoe kan dat nu en we hebben gisteren juist gekuist", alsof ik dat geloof. Mijn zoontje was op 2jaar zindelijk totdat hij daar naar het toilet ging en hij begon terug in zijn broek te plassen en nu zegt hij zelf al van "eik vuil "en nog hebben ze het niet door.

Leg gewoon eerlijk aan je vriend uit dat je het niet ziet zitten, zijn kindje zal wel op de 1ste plaats komen en hij zal het wel begrijpen

succes

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 12:48
ChoCho

Online Status Bekijk profiel
Awel, ik lees dat hier en dan denk ik 'Gelukkig' Gelukkig dat ik die keuze niet hoef te maken.

* Ik heb geen goed band met mijn eigen ouders, dus gewoon al omdat hun manier van opvoeden mij niet aanstaat, zag ik het niet zitten.
* Mijn schoonouders, daar heb ik twee problemen. Die hebben een héél agressieve hond, die zékers nog eens iemand gaat bijten (en denk nu niet dat ik iets tegen honden heb, want we hebben zelf Berner Senne) én die hebben zo'n inwonende meid (niet meer van deze tijd, ik weet het)en als mijn schoonmoeder dus zegt 'ik pas wel op', betekent dat 'ik dump die wel bij de meid' en dat vind ik écht niet kunnen. Het is misschien wel een beste vrouw, maar bij de oma is bij de oma en niet bij de meid.
* De opvang, dat zie ik hier ook niet zitten. Ten eerste is er hier in de omgeving een wachttijd van meer dan een jaar. Dus kan je niet kieskeurig zijn. En dat ben ik juist wel, erg zelfs. Heb zelfs bepaalde wensen waar ik op sta. Maar als de vraag groter is dan het aanbod, hebben zij het voor het zeggen.

Wij hebben dus, nog voor we ooit zwanger waren, besloten dat er één van ons bij de kindjes zou zijn. Momenteel ben ik dat, maar dat kan nog veranderen. En ondanks het feit dat het soms héél zwaar is, ben ik toch gelukkig dat wij de keuze gemaakt hebben. En als ik dat hier zo lees, ben ik blij toe!

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 13:00
Marleen

Ik begrijp dat je het beste voor je kind wilt, maar je moet wel gaan opletten dat je niet te veel overdrijft. Je kind hoeft er niet te wonen en de kinderen van je schoonmoeder zijn ook groot geworden. Is je kindje allergische voor alles en nog wat dan moet je oppassen
Het is juist goed voor de weerstand als het niet al te schoon is. Ik zeg niet dat het expres vies moet zijn. Maar het nadeel van een te perfecte moeder is dat het kind ook te perfect moet zijn.
Als ik dan lees dat je thuis blijft omdat er een wachtlijst van een jaar is. Tja of 9 maanden hoef je nog maar 3 maanden te wachten en juist door contact met andere kinderen krijg je alle kinderziektes maar ook weerstand en kinderen worden heel flexibel. Zo is mijn zoontje lachend met opa en oma weg om te gaan kamperen. En hij is bezig zindelijk te worden dus ja hij moet op die wc's zitten waar nog 40 andere mensen op zitten. Tja daar wordt hij groot van
Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 16:57
ChoCho

Online Status Bekijk profiel
Dag Marleen,

Ten eerste heb ik géén problemen met hygiëne bij de (schoon)moeder. Daar had oa Daisy het over...
Ten tweede blijf ik niet thuis omdat er een wachtlijst voor de opvang is. Het is een bewuste keuze! Die wachtlijst is gewoon één van de dingen waarover ik niet hoef te tobben

Groetjes van een bewuste thuisblijfmama

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]