< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Na zwangerschap wanneer de pil?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Na zwangerschap wanneer de pil?
01/06/2007 @ 18:28
Parthoens Liesbeth

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mag je na de zwangerschap direct opnieuw starten met de pil of moet je eerst wachten totdat de bloedingen van de bevalling gedaan zijn of tot je eerste menustruatie?

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 18:58
Leen

Volgens mij moet je zeker 6 weken wachten. Normaal moet je dan op controle bij de gyn (althans in België). Als je borstvoeding geeft zal het hoogst waarschijnlijk een minipil zijn, Cerazette ofzo.

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 20:05
chris

Als je flesvoeding geeft, kan je al na 4 weken opnieuw vruchtbaar zijn ! Dus is wachten tot de postnatale controle niet aangewezen . tenzij er natuurlijk geen gemeenschap is voor die dag !
Bij volledige borstvoeding is de kans op vruchtbaarheid de eerste 9 weken ongeveer 1 %.
Meer info ? Kijk maar eens op de webstek van nfp.be
Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 22:57
Leen

Bij ons was er geen gemeenschap voor die dag. Met een scheurtje of knip heb je die periode om goed te herstellen wel nodig. En anders zou ik een condoom aanraden, kwestie van de hormoontjes hun ding te laten doen.

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 23:12
marjoontje

ik moest wachten op mijn eerste menstuatie,daarna mogt ik starten met de pil.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 12:19

Online Status Bekijk profiel
ik ben beginnen de pil te nemen 10dagen nadat ik bevallen ben. De gyn had me dit gezegd in de kliniek. Ik heb sinds ik bevallen ben 3,5weken mijn regels gehad, een halve week niets en dan na het stoppen van mijn eerste pilstrip terug opnieuw mijn regels. Ik denk niet dat er een regel is waneer je de pil moet beginnen nemen. Luister gewoon naar de gyn, die mannen weten wel beter.

Groetjes

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:34
Merel

Hey

Ik geloof dat je eerst moet wachten tot je ongesteld bent geworden, maar ik zou nog een paar keer wachten, ik ben ook na de eestre menstruatie aan de pil gegaan en kon helemaal niet over de hormonen, ebn overgestapt en uiteindelijk maar gestopt want mijn lichaam was helemaal van slag, nu nog steeds en ben al drie maanden gestopt, en ook drie maanden niet ongesteld geworden ( niet zwanger hoor) laat je lichaam eerst maar even ontzwangeren voordat je weer met hormonen begint, is mijn advies tenminste...

Succes !
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 10:46

ik ben beide keren gaan wachten op de eerste dag van mijn menstruatie!
en ben het toen weer gaan slikken!

ik heb ong 3 weken gevloeid!
en een week niks
en toen kwamen mijn eerste regels!
en ben dus gelijk aan starten met de pil!

grt xxx Trienke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]