< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » eerste tandjes?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
eerste tandjes?
02/06/2007 @ 01:38
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Wanneer kreeg jullie baby zijn eerste tandjes?

Mijn zoontje van 12 weken zevert sinds vorige week heel veel en bijt de hele tijd op zijn handjes. De laatste dagen heeft hij ook veel meer stoelgang (5 maal per dag) dan voorheen ( 1 maal om de 2 dagen), die bovendien groener en platter is dan anders.
Zijn dit tekenen van zijn eerste tandjes?

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 09:21
lianne

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje heeft sinds 2 weken een tandje, heb er helemaal niks van gemerkt, niet lastig geweest ofzo. Maar het zijn wel tekens ja, dus wie weet....

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 14:45
Spicy

Hoi,

Mijn dochtertje is nu vier maanden en ik heb ook het gevoel dat ze tandjes aan het krijgen is. Ze zevert ook heel erg en zuigt soms heel wild op haar handjes. Soms heeft ze aan 1 of beide kanten hele rode wangetjes en een paar dagen geleden had ze zelfs lichte koorts. Ik was naar de dokter geweest en die vond niks en dacht ook misschien tandjes. Ik heb ook gelezen dat veel wrijven in het gezicht en rode billetjes een teken van tandjes kunnen zijn.
Afwachten maar!
Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 14:55
Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn dochtertje had op 4.5 maand haar eerste tandje, en 1 week later haar tweede tandje.
Ze is er toch een week of 6 mee bezig geweest. Veel zeveren en alles in de mond steken.

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 22:14
lindsey

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Eindelijk ook iemand gevonden die dezelfde tekens heeft als mijn dochtertje, ze is 12 weken en de laatste week heeft ze ook bijna 3 maal per dag een kakpamper wat voordien maar 1 om de dag was, en er zitten slijmpjes tussen haar stoelgang, mijn ma zegt dat dat een teken kan zijn dat haar tandje er door komt, ze steekt ook gans haar handje in haar mond en kauwt er de ganse tijd op en kwijlen dat ze doet, niet gewoon.
Gewoon afwachten zeker, dacht eerst dat haar darmpjes gewoon overhoop lagen maar ze heeft geen koorts... zullen wel zien zeker, het kan dus.

Groetjes
Lindsey

Link naar deze reactie
16/06/2007 @ 23:24
L.

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Mijn dochtertje had op 17 weken haar eerste tandjes. Zij heeft ze iedere keer per 2 (en soms zelfs 3 of 4 tegelijk gekregen)

Ze is nu 15 maanden en mist er nog 4... 2 zitten al weer klaar, de 2 andere voorlopig nog niet... Ik heb hier dus sinds dat ze 17 weken was zowat maandelijks tandenhistories gehad

Soms is het heel veel zeveren en rode wangetjes, de andere keren stak ze zowat alles in haar mond en begon ze met haar kaken erover te schuren, knarsetanden was er ook wel eens bij, maar dan met zo'n heel scheef mondje, omdat de andere tandjes al in de weg stonden.

Mijn dochter maakt niet snel koorts, dus daar kan ik niet over mee praten, maar zij heeft wel enkele zaken die vast en zeker bij iedere tanden-periode terug komen:

- de stoelgang: veel pampers, met een fellere geur, en zachtere stoelgang
- van drupneusje tot een stevige verkoudheid
- moeilijk slapen, vaak wakker worden, niet graag plat willen liggen
- vooral pudding en brood willen eten, geen vlees ofzo (toen was ze natuurlijk wel ouder)

Over het algemeen duurden deze periodes bij haar zo'n 2 weken. Zijn nu juist begonnen aan een nieuwe periode, 2 dikke rode knoppen achter in haar mondje
Daarna nog 2 tandjes, dus nog hooguit 2 vervelende periodes...

Als je kindje veel last heeft, kan je ook altijd druppeltjes geven: dit zijn druppels van DR. Vogel, speciaal voor tandjes, gewoon bij de apotheek te verkrijgen, en volledig op basis van kruiden. Je doet gewoon een beetje op het tandvlees, en dat verdooft dan de pijnlijke plaats. Ik deed soms ook al wel eens wat camille-oplossing in haar laatste fles, zodat ze wat rustiger kon slapen.

Heel veel succes met de tanden-histories! (en het positieve van snel tandjes krijgen is dat je kindje dan heel snel vast voedsel zal eten en met de tafel mee kan eten )

Groetjes, L.

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 20:14

Eerste tandje!?
Mijn zoontje Mattis is nu 5maand en 1week jong.
Sinds 2 dagen geleden wordt hij 's nachts terug wakker, al huilend en kan ik of mijn vriend hem met niets stillen. Hij heeft rode wangentjes, zevert (al lang), tot 5x op één dag heeft hij een kakepamper, een loopneusje en een beetje hoesten erbij.
Ik lees in de vorige mails dat er veel mama's hier over bezig zijn.
Zijn het dan echt de tekenen van zijn eerste tandjes?

Grtz de mama van Mattis
Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 18:09

eerste tandjes
Hallo iedereen.

Mijn zoontje is nu 13 weken,hij heeft sinds een week ook last.
Hij zit altijd met handjes in de mond en zevert heel fel.
Zouden dit ook al tandjes kunnen zijn,aan zijn tandvlees is wel nog niets te zien.
Kan dat lang duren eer er zo een tandje doorkomt?
Ik dacht dat 13 maanden te vroeg was voor tandjes of kan dit al?
Kan iemand mijn vraagjes wat beantwoorden?
Bij een eerste kindje moet je nog zoveel ontdekken!

Groetjes S
Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 16:53
Katrien

tandjes
Hallo

Mijn dochtertje Ella (wordt 13 december 3 maanden) heeft sinds een paar dagen rode wangetjes, weent meer, lichte temperatuurverhoging en zevert meer dan anders. Ze wrijft ook met haar hoofdje tegen me aan en steekt haar vuistje in de mond. Haar stoelgang is ook veel geler.
Is het mogelijk om op 3 maanden al tandjes te krijgen?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]