< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » wanneer hoor je hartje kloppen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
wanneer hoor je hartje kloppen?
02/06/2007 @ 10:52
Sannie

Hey allemaal, ik ben vandaag 5 weken zwanger. Volgende week zaterdag moet ik de eerste keer naar de gyneacoloog.
Ik ben dan 6 weken. Kan het zijn dat ik het hartje dan al hoor kloppen of niet?
Zou dit graag op voorhand willen weten, wil er niet over dromen en dat het dan niks is.
Wat gebeurt er op dat eerste onderzoek?

Groetjes Sannie
Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 11:35
Tiwi

Online Status
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Het hartje horen kloppen met de doptone gebeurt rond 12-14 weken. Het hartje zien kloppen met een echo kan veel eerder. Zo rond een week of 7 dacht ik.
Mijn eerste afspraak was bij een verloskundige en was alleen een intake gesprek.

Succes

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 11:35
Just_Me 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai Hai,

ik heb het hartje horen kloppen in mijn achtste week.
Als je bijna zes weken bent of net zes weken bent ,dan gaat het hartje geloof ik pas net kloppen en kun je hem wel al zien maar niet horen.
Maar misschien heb je geluk...

Ga er wel vanuit dat je hiet NIET kan horen, des te leuker is het strax als je het wel hoort toch??

Groetjes Angel

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 14:15
sarah

Hey

ik heb twee keer het hartje horen kloppen op 6wkn, dus het kan wel degelijk (met een echo weliswaar). maar blijkbaar is 6wkn meestal nog kantje-boordje.
wacht nog even af en laat je dan verrassen door het fantastische geluid en zicht!
alvast een dikke proficiat met je zs en geniet ervan!!
sarah

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 09:18
c-ke

Het hartje begint te kloppen als de embryo 22 dagen oud is. Dus 22 dagen na bevruchting, niet na je laatste .
Heb van mijn moeder een heel mooi boek gekregen, waar die allemaal instaat.

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 09:34
Sparrow

Hey,

Ik was 6 weken en 2 dagen (zie echo op mijn profieltje) en heb toen het hartje zien kloppen en een paar seconden mogen horen
Ze zeggen dat je vanaf 6 weken hartactiviteit kunt zien, maar het hangt natuurlijk er een beetje vanaf of je zaterdag ook effectief zolang zwanger bent.

In ieder geval geniet er maar van!!

Liefs Silke +

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 11:20
Emma

Hey Sannie,

Ik heb 15/06 opnieuw een afspraak bij de gyne voor nieuwe echo. Ik zal dan 6w en 4d ver zijn. Volgens hem gaan we dan normaalgezien (als alles goed zit) zéker het hartje al kunnen zien, maar hoogstwaarschijnlijk nog niet kunnen horen, daar zal het nog net iets te vroeg voor zijn.

Dus ik denk dat jij ook het hartje wel al zal zien, maar horen daar zou ik nog niet op rekenen.

Liefs Emma

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 20:33
Ellen'tje

ik ga morgen bellen voor afspraak met gyn
maar ik mag van HA pas eind juni nemen als eerste afspraak
tegen dan ben ik een 8 tal weken
ze zegt dat ik beter wacht tot dan, dan ben je zeker zei ze dat je toch al hartje hoort
dus ja

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 12:20
linda1983

Online Status Bekijk profiel
Ik mag donderdag de 14de een eerste echo laten maken. Dan ben ik 6 weken en 3 of 4 dagen. Mijn HA zei dat het hartje waarschijnlijk wel te horen/zien was.. dus ben benieuwd! Kan niet wachten!!
xx

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 19:18
Truida

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik ben 6 weken zwanger en mag a.s. vrijdag voor een echo en kijken we of we het hartje zien kloppen. Ik ben dan 6 weken en 2 dagen. De gynacoloog heeft zelf deze afspraak met ons gemaakt dus ik neem aan dat ze dan weten wat ze doen en kan je er vanuit gaan dat je een hartje zal zien kloppen!!!

Ik ben zelf ook heel benieuwd!

Succes en veel plezier met de echo!
Groetjes Tina

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 19:25
Dani

Spreken jullie over een inwendige echo waarbij je dan het hartje ziet/hoort of een uitwendige echo op de buik??
Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 19:27
Evy

Heb op 6w en 2 dgn een echo gehad. Je zag het hartje al, hoewel de gyn ons toch waarschuwde dat het een randgevalletje zou zijn om iets te zien... maar ons kindje was echt opvallend te zien op de echo... een vlekje met daarin een flikkerend stipje en dat was dus het hartje...
Normaal zie je wel iets op de echo. Ik duim voor je mee...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]